تاریخ انتشار: جمعه 1402/12/11 - 10:32
کد خبر: 497843

سفر نوروزی بدون معاینه فنی نمی‌شود

سفر نوروزی بدون معاینه فنی نمی‌شود

برخی مالکان خودروهای سواری که ساکن تهران هستند برای کسب معاینه فنی به شهرهای اطراف مراجعه می‌کنند و گفته می‌شود در این مراکز با شرایط ساده‌تر می‌توانند برگه معاینه فنی دریافت کنند در حالی که مراکز معاینه فنی تهران نظارت سختگیرانه‌تری اعمال می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سرپرست شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از ارائه تخفیف عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک برای خودروهایی که از مراکز تهران، معاینه فنی بگیرند، خبر داد.

سید محمد مهدی میرزایی قمی با اشاره به سخنان رئیس پلیس راهور مبنی بر لزوم اخذ معاینه فنی خودروها در ایام نوروز بیان کرد: به سهم خود از این سیاست و رویکرد پلیس راهور تشکر می‌کنم. یکی از ملزومات و پیش نیازهای سفرهای نوروزی، انجام معاینه فنی است و این مهم برای خود شهروندان مهم است و ایمنی تردد آنها را افزایش می‌دهد؛ چراکه معاینه فنی یک اقدام پیشگیرانه در راستای کاهش تصادفات است.

او با بیان اینکه معاینه فنی دو بخش توجه به مسائل ایمنی خودروها و توجه به آلایندگی خودروها را مورد بررسی قرار می دهد و از این دو منظر خودروها مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: جدا از بحث ایمنی که موضوع اصلی معاینه فنی در خصوص سفرهای نوروزی است یکی از موضوعاتی که کلانشهر تهران با آن مواجه است مسئله آلودگی هوا است. یکی از اقدامات مهم عملی در راستای کاهش این مهم، انجام معاینه فنی است که می‌تواند هم به صورت پیشگیرانه و هم اقدامی اجرایی در راستای کاهش آلودگی هوا موثر باشد. به همین دلیل خیلی مهم است که بتوانیم مسئله آلودگی هوا در تهران را مدیریت کنیم.

میرزایی قمی با اشاره به پیش رو بودن سفرهای نوروزی و اهمیت انجام معاینه فنی پیش از سفر گفت: از ۱۵ اسفند ماه به مدت یک ماه مراکز معاینه فنی شهر تهران علاوه بر انجام معاینه فنی و کنترل وضعیت ایمنی خودروها، آمادگی دارند تا نسبت به پاسخگویی سئوالات و ارائه خدمات مشاوره فنی برای آماده سازی خودرو پیش از سفر در میزهای خدمتی که به همین منظور پیش بینی شده، اقدام کنند. با عنایت به اعلام ریاست پلیس راهور فراجا که در ایام نوروز از تردد خودروهای بدون معاینه فنی جلوگیری می شود، از شهروندان نیز درخواست می‌شود تا برای رعایت الزامات قانونی و همچنین اطمینان از سلامت فنی و ایمنی خودرو پیش از سفر به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

سرپرست شرکت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ادامه داد: از قدیم این موضوع مطرح بود که برای خودروهای پلاک تهران، صرفا معاینه فنی شهر تهران مبنا قرار گیرد، در حالی که براساس قوانین بالادستی تمام مراکز معاینه فنی که تحت سامانه سیمفا باشند مجاز به انجام معاینه فنی هستند و اگر خودرویی بتواند از این مراکز معاینه فنی دریافت کند، اعتبار آن برای کل کشور خواهد بود. بحث ما این است که در کلانشهر تهران که درگیر آلودگی هوا هستند قطعا با شهری که آلودگی هوا ندارد متفاوت خواهد باشد و در حدود مجاز آلایندگی و در مورد اعمال آن باید تفاوتی با شهرهای عادی داشته باشیم تا بتوانیم موضوع آلایندگی هوا را ساماندهی کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top