تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/12 - 09:25
کد خبر: 497898

انتقادات کارکنان سی.ان.ان از جانبداری این شبکه از اسرائیل

انتقادات کارکنان سی.ان.ان از جانبداری این شبکه از اسرائیل

کارکنان سی.ان.ان در جلسه‌ای از عملکرد این شبکه در پوشش جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و جانبداری آن از اسرائیل انتقاد کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تارنمای اینترسپت جمع شب نوشت به فایلی صوتی از جلسه خبرنگاران و کارکنان سی.ان.ان دست یافته که بیانگر انتقادات داخلی شدید از عملکرد این شبکه در جانبداری از اسرائیل است.

بر اساس این گزارش، کریستین امانپور از مجریان و خبرنگاران باسابقه سی.ان.ان از سیاست‌های سردبیری این شبکه در پوشش خبری جنگ غزه ابراز «نگرانی شدید» کرده و گفته سی.ان.ان باید گزارشگران باتجربه‌تری را برای پوشش جنگ به منطقه می‌فرستاد.

سایر خبرنگاران انتقادات شدیدتری بیان کردند، از جمله یکی از گزارشگران که سال گذشته در لبنان کار می‌کرد، در این جلسه گفت که سی.ان.ان «بارها و بارها تریبون را در اختیار کسانی قرار داد که یا خواستار مرگ من بودند یا الفاظی غیرانسانی در مورد من و امثال من به کار می‌بردند.»

با این حال، مارک تامپسون سردبیر ارشد سی.ان.ان در این جلسه از عملکرد این شبکه در پوشش اخبار جنگ ابراز رضایت کرد و گفت که به دلیل عدم دسترسی به غزه پوشش طرف فلسطینی تحولات دشوار است.

این در حالی است که کشتار هدفمند خبرنگاران از سوی رژیم اسرائیل در جنگ غزه، صدای رهبران بیش از ۳۰ سازمان خبری از جمله سی‌ان‌ان، رویترز و بی‌بی‌سی را هم درآورد و آنها با امضای نامه‌ای سرگشاده خواستار حفاظت از خبرنگاران در غزه شدند.

سی.ان.ان جمعه با تایید و انتشار بخش‌هایی از این نامه سرگشاده اعلام کرد: خبرنگاران، غیرنظامی هستند و مقامات اسرائیل باید طبق قوانین بین‌المللی از روزنامه‌نگاران به عنوان غیرنظامیان محافظت کنند. کسانی که مسئول هرگونه نقض این حمایت دیرینه هستند باید پاسخگو شوند. حمله به روزنامه‌نگاران مانند حمله به حقیقت است.

به گفته کمیته حفاظت از خبرنگاران (CPJ) از زمان آغاز حمله نظامی اسرائیل به غزه در ۷ اکتبر، حداقل ۹۴ روزنامه نگار که ۸۹ نفر از آنها فلسطینی هستند، کشته شده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top