تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/12 - 09:48
کد خبر: 497909

مبلغ واریز سود سهام عدالت در مرحله دوم تغییر می کند؟

مبلغ واریز سود سهام عدالت در مرحله دوم تغییر می کند؟

طبق اعلام مسئولان هیچ کدام از خدمات مربوط به سهام عدالت نیازمند پرداخت هزینه نیست و همه خدمات مربوطه از جمله پرداخت سود سهام عدالت کاملا رایگان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مرحله دوم سود سهام عدالت تا ۲۵ اسفندماه پرداخت می‌شود این جدیدترین وعده وزیر امور اقتصاد و دارایی احسان خاندوزی در رابطه با پرداخت مرحله دوم و تسویه سود سهام عدالت عملکرد شرکت‌های بورسی سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

سود سهام عدالتی که مرحله اول آن آذر پرداخت شد؛ سودی که با توجه به تنوع پرتفوی افراد مبلغ واریزی آن برای مشمولان متفاوت بود و بنابر اعلام مسئولان سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهامدارانی که در سبد سهام خود مبلغ ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومانی داشتند، به ترتیب ۶۲۶، ۶۸۱ و ۷۳۶ هزار تومان سود دریافت کردند و سهامدارانی که سبد سهام یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۸۵ تومان سود به حساب آن‌ها واریز شد.

هچنین در ادامه هم احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در خصوص میزان مرحله دوم و تسویه سود سهام عدالت به تازگی در نشست خبری گفت: بخش دوم سود سهام عدالت ۳۰ درصد کمتر از سود مرحله اول در پاییز است.

۲۸ بهمن نیز رئیس سازمان بورس، مجید عشقی گفته بود؛ سود کل سهام عدالت امسال (عملکرد شرکت‌ها سال ۱۴۰۱) حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود که ۳۰ هزار میلیارد تومان آن تقسیم شد و ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر آن هم درآینده‌ای نزدیک تقسیم می‌شود. ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز برای افزایش سرمایه شرکت‌هایی است که برنامه توسعه‌ای دارند.

سود سهام عدالتی که چشم انتظار واریز سود عملکردی شرکت‌ها به سپرده‌گذاری مرکزی جهت تعیین تکلیف است و حالا باید سهامداران به چندین نکته در رابطه با موضوع سود سهام عدالت توجه داشته باشند که در این زمینه مهدی حاجی‌وند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: امسال هم مانند سال گذشته سود سهام عدالت در دو مرحله پرداخت می‌شود که مرحله اول آذر ماه بود نکته مهم این که برای پرداخت سود سهام عدالت هیچ‌گونه پیامک، شماره تماس یا لینک و پیوندی برای افراد ارسال نمی‌شود.

حاجی‌وند اظهار کرد: همچنین این که هیچ یک از خدمات مربوط به سهام عدالت نیازمند پرداخت هزینه نیست و تمام خدمات مربوط به سهام عدالت از جمله پرداخت سود سهام عدالت کاملا رایگان است و افراد باید در این زمینه توجه کافی را داشته باشند.

گفتنی است، بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی حدود ۱۰۰ هزار نفر آذرماه امسال به دلیل مشکل در شماره شبای معتبر خود نتوانستند سود سهام عدالت دریافت کنند. بر اساس آمار از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۴۵ نفر حساب بسته داشتند، ۳۲ هزار و ۵۸۷ نفر با مشکل عدم تطابق کد ملی و شماره حساب مواجه بودند. همچنین بر اساس آمار ۹ هزار و ۶۲۵ نفر دارای حساب راکد بودند و بیش از ۷ هزار نفر هم شماره حساب غیر فعال داشتند.

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، متاسفانه همچنان یک میلیون نفر سهامدار سهام عدالت شماره شبای معتبر خود را در سامانه سجام ثبت نکرده اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top