تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/12 - 11:16
کد خبر: 497920

افزایش غیر قانونی قیمت بلیت اتوبوس در برخی مسیرها

افزایش غیر قانونی قیمت بلیت اتوبوس در برخی مسیرها

شواهد حکایت از افزایش بی سرو صدای قیمت بلیت اتوبوس و بدون اطلاع‌رسانی از سوی متولی این بخش یعنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درحالی رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری افزایش قیمت بلیت اتوبوس را تکذیب کرده که به‌نظر می‌رسد برخی شرکت‌ها در غفلت سازمان راهداری تا ۲۶ درصد قیمت‌ها را افزایش داده‌اند.

احمدرضا عامری اواخر ماه گذشته (۲۹ بهمن) در واکنش به افزایش قیمت بلیت اتوبوس با تاکید بر این‌که نظارت کاملی در بخش حمل‌ونقل مسافری (اتوبوس) داریم و اجازه افزایش قیمت بدون مجوز را نمی‌دهیم، گفته بود: شرایط ناوگان اتوبوسرانی کشور مطلوب نیست. در زمان حاضر حدود ۷۵۰۰ دستگاه اتوبوس داریم که می‌توانند در مسیرهای دور سرویس‌دهی داشته باشند.

وی درباره نرخ بلیت اتوبوس برای ایام نوروز و میزان افزایش آن اظهار کرد:‌ هنوز در این رابطه به توافق نرسیده‌ایم و معتقدیم قیمت بلیت اتوبوس به اندازه تورم باید افزایش یابد.

این در حالی است که شواهد حکایت از افزایش بی سرو صدا قیمت بلیت اتوبوس و بدون اطلاع‌رسانی از سوی متولی این بخش یعنی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دارد.

به‌عنوان نمونه اواخر آذرماه امسال قیمت بلیت اتوبوس تهران-بوشهر ۴۰۶ هزار تومان و حدود سه هفته بعد یعنی اواسط دیماه ۱۴۰۲ قیمت بلیت اتوبوس این مسیر ۴۰۵ هزار تومان بود.

این در حالی است که اوایل بهمن ماه امسال قیمت بلیت اتوبوس این مسیر با رشد حدود ۲۶ درصدی به ۵۱۰ هزار تومان افزایش یافت.

در روزی که رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری (۲۹ بهمن ۱۴۰۲) افزایش قیمت بلیت اتوبوس را تکذیب کرده و از نظارت کامل بر این بخش خبر داد، قیمت بلیت اتوبوس بوشهر-تهران به ۵۴۰ هزار تومان افزایش یافت. یعنی افزایش حدود ۶ درصدی طی تقریباً ۲۰ روز.

لازم به ذکر است تماس‌های تسنیم برای انتشار اظهارات مدیران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای (مشخصا مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری) در این رابطه بی‌ نتیجه ماند.

چهارشنبه گذشته داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل سازمان راهداری از آغاز پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای ایام نوروز خبر داده و گفته بود: پیش فروش اینترنتی بلیت از طریق سایت‌های اینترنتی، سایت‌های استانی و سایت‌های اختصاصی شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر انجام می شود و با انجام سفرهای برنامه‌ای کاربران، خدمات رسانی مناسب تری در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای فراهم می شود.

وی با بیان این‌که ارائه کد ملی و تلفن همراه هنگام خرید بلیت از طرف مسافران الزامی است، افزود: با توجه به افزایش تقاضا در برخی مسیرها، از سوی استان‌ها نیازسنجی انجام می‌شود و حداکثر ظرفیت ناوگان برای خدمات‌رسانی به کارگرفته می شود.

وی یادآور شد: ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس، ۱۹هزار دستگاه مینی بوس و ۳۰ هزار دستگاه سواری‌کرایه در ایام نوروز در محورهای مختلف درون استانی و برون استانی، مسافران را جابجا می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top