تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/12 - 20:15
کد خبر: 497983

بارش باران و برف، وزش باد شدید و کولاک برف در ۲۲ استان

بارش باران و برف، وزش باد شدید و کولاک برف در ۲۲ استان

سازمان هواشناسی در هشداری با اشاره به ورود سامانه بارشی از بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، احتمال بهمن و کولاک برف و تگرگ خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، احتمال بهمن، در گردنه ها کولاک برف و احتمال تگرگ طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۴ و ۱۵ اسفند) خبر داد و اعلام کرد: این شرایط روز دوشنبه در نیمه جنوبی کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، یزد، اصفهان، جنوب و غرب قم، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال بوشهر، نیمه شمالی فارس، یزد، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان رخ خواهد داد.

روز سه‌شنبه نیز در کردستان، زنجان، همدان، قزوین، مرکزی، لرستان، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، احتمال بهمن، در گردنه ها کولاک برف و احتمال تگرگ پیش‌بینی شده است.

سازمان هواشناسی همچنین نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، یخ زنی سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی، نهال و محصولات کشاورزی و در جنوب شرق احتمال سرریز شدن سدها هشدار داد.

پرهیز از سفرهای غیر ضروری به ویژه در گردنه‌های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، انتقال ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی به مکان‌های امن و پوشش مناسب نهال‌ها و در جنوب شرق مدیریت سدها از توصیه‌ این هشدار است.

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی

سازمان هواشناسی نیز در هشدار دریایی سطح نارنجی وزش باد به نسبت شدید تا شدید جنوب شرقی تا ۲۸ نات و افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر از ظهر یکشنبه (فردا) تا روز دوشنبه خبر داد که در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و در خلیج فارس رخ خواهد داد.

این سازمان اثر این مخاطره را اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین، احتمال اختلال در تردد کشتی های تجاری، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی اعلام و بر اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه کرد.

سازمان هواشناسی همچنین در هشدار سطح زرد دریایی از افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتیمتر اوایل وقت روز دوشنبه تا پایان روز سه‌شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان، در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خبر داد و اعلام کرد: اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناگرها و پاره شدن تورهای صیادی، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی احتمال اختلال در فعالیت های سکوهای نفتی وجود دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top