تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/13 - 13:57
کد خبر: 498096

مزایا و معایب ام دی اف پاک چوب

مزایا و معایب ام دی اف پاک چوب

ام دی اف مخفف عبارت «Medium Density Fibreboard» به معنی «تخته فیبر با چگالی متوسط» است. این نوع تخته چوبی از خرده‌های چوب نرم و سخت به همراه رزین و موم ساخته می‌شود و به روش خشک تولید می‌گردد. چگالی ام دی اف بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب است که آن را به ماده‌ای متراکم و با استحکام تبدیل می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ام دی اف نوعی تخته چوب متراکم و مقاوم است که در صنایع مختلف مثل ساخت کابینت و محصولات چوبی اداری و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پاک چوب یکی از برندهای تولید کننده ام دی اف است که ام دی اف را در ابعاد، رنگ‌بندی و کیفیت‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌کند اگر قصد خرید محصولات پاک چوب یا سایر تولید کنندگان ام دی اف را دارید پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، تنوع طرح، رنگ و قیمت‌های روز را بررسی کنید، فروشگاه ام دی اف پارت تجارت با عرضه انواع ام دی اف از برندهای مختلف شرایط مناسبی را برای مقایسه و اطلاع از قیمت MDF فراهم کرده است.

ام دی اف چیست؟

ام دی اف مخفف عبارت «Medium Density Fibreboard» به معنی «تخته فیبر با چگالی متوسط» است. این نوع تخته چوبی از خرده‌های چوب نرم و سخت به همراه رزین و موم ساخته می‌شود و به روش خشک تولید می‌گردد. چگالی ام دی اف بین 650 تا 800 کیلوگرم بر متر مکعب است که آن را به ماده‌ای متراکم و با استحکام تبدیل می‌کند.

ورق‌های ام دی اف مانند هر محصول دیگری، مزایا و معایب مختص به خود را دارند. ما در این مقاله می‌خواهیم ضمن معرفی این چوب فرآوری شده توسط پاک چوب، در مورد نقاط ضعف آن نیز صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

به طور کلی این محصول چوبی معایب مربوط به خود را دارد. مهم‌ترین نقطه ضعف ام دی اف، ضد آب نبودن آن است. این ورق های فشرده نسبت به چوب مقاومت کمتری دارند و ممکن است بر اثر ضربه شدید شکسته شوند.

هنگام تولید و ساخت ام دی اف گازی به نام فرمالدئید برای چسب آن تولید می شود و وجود فرمالدئید در ترکیب این محصول باعث تحریک ریه و چشم‌ها می‌گردد. اگر چه بعد از اتمام فرایند تولید ام دی اف این گاز معمولا از بین می رود.

 وزن ام دی اف در مقایسه با سایر محصولات چوبی، بالاتر است. اگر این ورق‌ها به هر دلیلی شکسته شوند یا ترک بخورند، ترمیم مجدد آن‌ها سخت‌تر خواهد بود. ام دی اف بسیار متراکم و سنگین است و برای برش دادن و نصب آن به بیش از یک نفر نیروی کار نیاز است.

مزایا و معایب ام دی اف پاک چوب

آیا ام دی اف پاک چوب نقاط ضعف دارد؟

مجموعه پاک چوب یکی از بهترین و معتبرترین برندها در زمینه تولید انواع ام دی اف محسوب می‌شود. این شرکت علاوه بر تامین نیازهای داخل کشور، محصولات خود را به کشورهای همسایه نیز صادر می‌کند.

مغز چوبی این ورق‌ها از یک برند معتبر تایلندی تهیه می‌گردد و روکش آن ساخت کشور کره است. این مجموعه تولیدی با به کار‌گیری ماشین‌آلات جدید و تمام اتوماتیک و زیر نظر متخصصین مجرب، ورق‌های ام دی اف با کیفیت را روانه بازار می‌کند.

نقاط ضعفی که در مورد این چوب فرآوری شده ذکر کردیم، کم و بیش در محصولات شرکت‌های تولیدی خارجی و داخلی مشاهده می‌شود. راه‌های مختلفی برای برطرف کردن معایب این محصول چوبی وجود دارد. یکی از این روش‌ها استفاده از مواد اولیه مرغوب و به کار بردن ماشین‌آلات مدرن است که این شرکت پاک چوب از آن‌ها بهره گرفته است.

 جهت بالا بردن مقاومت در برابر ضربه و ماندگاری می‌توان ورق‌های ام دی اف را در قطرهای مختلف و با روکش‌هایی از جنس با کیفیت تولید کرد. شرکت پاک چوب در آزمایشگاه‌های خود کیفیت ام دی اف را کنترل کرده و عیوب احتمالی محصولات را برطرف می‌کند.

محصولات پاک چوب دارای استاندارد مقاومت در برابر مایعات سرد هستند. کناره‌های ورق‌های تولیدی این مجموعه بدون درز است که از نفوذ آب جلوگیری کند. ممکن است مواد شیمیایی به کار رفته در ساخت ام دی اف به سلامتی برخی افراد آسیب وارد کند اما این شرکت با استفاده از روکش‌های مرغوب این مشکل را برطرف کرده است.

 ام دی اف‌های ساخته این مجموعه در مقابل ضربه و خش مقاوم هستند و تغییر حالت نمی‌دهند. در تولید محصولات پاک چوب هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود. با توجه به موارد ذکر شده می توان گفت که ام دی اف پاک چوب یکی از بهترین ام دی اف های موجود در بازار است که نقطه ضعفی ندارد.

 علاوه بر این قیمت ام دی اف پاک چوب مناسب و مقرون به صرفه است. شما با خرید محصولات این برند می توانید خریدی مقرون به صرفه و باکیفیت را داشته باشید.

مزایا و معایب ام دی اف پاک چوب

کیفیت ام دی اف پاک چوب

ام دی اف پاک چوب توسط بهترین دستگاه ها و مدرن ترین ماشین آلات مدرن آلمان تولید می‌شود، به همین علت از کیفیت بالایی برخوردار است و معایب دیگر ام دی اف های موجود در بازار را ندارد و به همین جهت خرید آن مقرون به صرفه است.

 با این حال نگهداری درست از محصول نیز شرط است. شما با خرید این محصول بی عیب و نقص و نگهداری درست می‌توانید تا سال‌ها از ام دی اف پاک چوب استفاده کنید و از کیفیت  و مرغوبیت آن لذت ببرید. با خرید ام دی اف پاک چوب از فروشگاه پارت تجارت خیال خود را از بابت خرید ام دی اف راحت کنید. با پارت تجارت این محصول با کیفیت را با قیمتی مناسب تهیه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نقض حقوق زنان در آمریکا اسناد بسیاری دارد
تشدید بارش احتمال وقوع سیلاب در این ۱۰ استان
همه زنان بعد از ۴۰ سالگی به ماموگرافی نیاز دارند
فیلم/جزئیات حکم تتلو اعلام شد!‌
کدام خانه ها مشمول مالیات برخانه خالی می شوند
چه صیغه ای است هر که بیشتر خورده و برده، طلبکارتر است؟!
فواد ایزدی از بمباران منزل همسر مرحوم طالب زاده در لبنان خبر داد
فیلم/این بار زائران به کمک خادمان حرم امام رضا آمدند
نمایندگی ایران مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا را تایید کرد
دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی
احتمال حمله تروریستی جشنواره کن را مختل کرد
بونجاح و پرسپولیس؛ شایعه یا واقعیت؟!
قانونی که دل زوج های جوان را شاد و مسؤولان را سربلند کرد
رئیسی قهرمانی تیم ملی تکواندو را تبریک گفت
متکی: آقایان عزیزی و ذوالنور گزینه‌های امنا و صبح ایران برای ریاست مجلس نیستند
برنامه‌ریزی برای احداث ۶۶ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی
توزیع ۱۵۰ هزار جلد کتاب در پادگان‌های نیروی زمینی ارتش در سال ۱۴۰۲
مسئول اسرائیلی: آمریکا به این نتیجه رسیده که حماس، حذف‌شدنی نیست
خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو باید فورا برکنار شود
تظاهرات گسترده معترضان علیه نتانیاهو در تل‌آویو
بازار ارز توافقی در مرکز مبادله ایران راه‌اندازی می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top