تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/13 - 20:40
کد خبر: 498137

ورود سامانه بارشی دوباره آب‌و‌هوای کشور را تازه می‌کند‌

ورود سامانه بارشی دوباره آب‌و‌هوای کشور را تازه می‌کند‌

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در دو روز آینده‌ این سامانه بارشی در مناطقی از غرب و جنوب غرب، جنوب شرق و شرق کشور همچنین مرکز کشور فعال است و سبب بارش برف و باران‌، وزش باد و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بعد از ظهر امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور شد که موجب بارش پراکنده برف و باران در غرب و شمال غرب کشور و‌ دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی شده است.

مدیر‌کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در دو روز آینده‌ این سامانه بارشی در مناطقی از غرب و جنوب غرب، جنوب شرق و شرق کشور همچنین مرکز کشور فعال است و سبب بارش برف و باران‌، وزش باد و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق می‌شود؛ این سامانه همچنین‌ در شمال غرب، جنوب کشور و ارتفاعات و دامنه‌های البرز، موجب بارش پراکنده برف و باران می‌شود.‌

وی گفت: روز سه‌شنبه در غرب، جنوب غرب، مرکز کشور، شرق و جنوب شرق بارش برف و باران و وزش باد پیش بینی می‌شود.‌ضیائیان گفت: شدت بارش‌ها فردا ‌دوشنبه در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال کرمان است‌.

وی افزود: روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند شدت بارش‌ها در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود، این سامانه روز چهارشنبه ۱۶ اسفند‌ در استان کرمان، سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و خراسان جنوبی فعال است و به تدریج از شرق کشور خارج می‌شود.‌

وی گفت: اواخر وقت چهارشنبه ۱۶ اسفند و روز پنجشنبه ۱۷ اسفند با گذر امواج تراز میانی جو در شمال غرب و مناطقی از غرب‌ کشور ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش برف و باران و وزش باد داریم.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در برخی ساعات افزایش ابر گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، این شرایط روز سه‌شنبه نیز حاکم است‌، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۲ و ۴ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۲۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان است.‌وی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری اظهار داشت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۲) تا ۱۱ اسفند امسال ۹۸.۹ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۱۲۳.۱ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۱۹.۶ کمتر از سال گذشته است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
بن کتاب دانشجویان و طلاب چقدر است؟
افتتاح اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس
کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top