تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/13 - 21:02
کد خبر: 498143

رئیسی: سیاست منطقه‌ای الجزایر را در راستای ارتقای صلح و امنیت مثبت می‌دانیم

رئیسی: سیاست منطقه‌ای الجزایر را در راستای ارتقای صلح و امنیت مثبت می‌دانیم

رئیس‌جمهور، الجزایر را کشوری پیشرو در مبارزه و مقابله با سلطه‌طلبی و استعمارگری دانست و به مقام شهدای استقلال این کشور ادای احترام کرد و افزود: سیاست منطقه‌ای الجزایر در راستای ارتقای صلح و امنیت منطقه است و ما این سیاست را مثبت می‌دانیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز یکشنبه به وقت محلی، در نشست هیأت‌های عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران و الجزایر، ضمن تبریک به دولت الجزایر برای برگزاری موفق هفتمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، با اشاره به روابط خوب سیاسی و اشتراکات فرهنگی و دینی دو کشور، بر ارتقای بیش از پیش سطح روابط اقتصادی و تجاری دوکشور تأکید کرد.

رئیس‌جمهور، الجزایر را کشوری پیشرو در مبارزه و مقابله با سلطه‌طلبی و استعمارگری دانست و به مقام شهدای استقلال این کشور ادای احترام کرد و افزود: سیاست منطقه‌ای الجزایر در راستای ارتقای صلح و امنیت منطقه است و ما این سیاست را مثبت می‌دانیم.

رئیسی در ادامه به پیشرفت‌های قابل توجه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و حرکت از سمت اقتصاد تک‌محصولی به سمت داشتن تولیدات متنوع و با کیفیت صنعتی، کشاورزی و دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های بالای ایران در حوزه اقتصادی زمینه مناسبی برای توسعه همکاری‌های متقابل در زمینه‌های انرژی، فنی، مهندسی، صنعتی، پتروشیمی و مالی است. امیدوارم این سفر نقطه عطفی در گشایش دریچه‌های جدید برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور باشد.رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به نگاه مشترک ایران و الجزایر در مسائل مختلف منطقه‌ای، به ویژه مبارزه با تروریسم، توسعه روابط تهران-الجزیره را زمینه تقویت مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین دانست.

رئیسی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته درباره تشکیل صندوق مشترک مالی برای حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان، علاوه بر اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات در بخش‌های مختلف علم و فناوری، انرژی و پتروشیمی با الجزایر پیشنهاد کرد دو کشور برای تولید مشترک محصولات به خصوص در حوزه دانش‌بنیان همکاری کنند.

«عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر نیز در این نشست، ضمن تشکر از حضور رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در هفتمین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز، به توافقات صورت گرفته در ملاقات خصوصی با رئیسی در زمینه تقویت روابط تجاری، اقتصادی، سیاسی و همچنین افزایش مبادلات تجاری و مالی اشاره و بر فعال شدن کمیسیون مشترک دو کشور تأکید کرد.رئیس‌جمهور الجزایر همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به رغم وجود تحریم‌های گسترده پیشرفت‌های چشمگیر و قابل‌توجهی داشته است، بر علاقمندی کشورش برای توسعه روابط در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فناوری با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
گفت و شنود/ آب شد!
صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top