تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/13 - 21:18
کد خبر: 498149

انتشار ویژه‌نامه انتخاباتی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

انتشار ویژه‌نامه انتخاباتی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

این ویژه‌نامه در سه بخش یادداشت، مصاحبه و مناظره تنظیم شده است که به‌تربیب عددی هجده، سه و سه نوبت مناظره مکتوب دانشجویی را دربرمی‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از دانشجو، ویژه‌نامه نشریه ماهنامه سیاسی دانشجویی «هفتِ‌تیر» به صاحب امتیازی بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی (ره) منتشر شد.

بر اساس این گزارش، طرح جلد کارشده به مزاح با شخصیت‌های سیاسی پرداخته و با تیتر "چند‌مرده حلاجی؟! " به همان طریق که در سرمقاله بیان شده از کاندیدا‌ها و برگزیدگان آرای مردمی مجلس دوازدهم شورای اسلامی دعوت بعمل آورده تا با حضور در دانشگاه به تبیین بیشتر برنامه‌های خود پرداخته و خود را مسئول و پاسخگوی مطالبات دانشجویی-مردمی بدانند.

این ویژه‌نامه در سه بخش یادداشت، مصاحبه و مناظره تنظیم شده است که به‌تربیب عددی هجده، سه و سه نوبت مناظره مکتوب دانشجویی را دربرمی‌گیرد. لازم به ذکر است که نشریه هفت‌ِتیر بسیج‌دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی (ره) از کارگروه‌های مختلفی تشکیل شده است که در موضوعات مختلف سیاسی با رویکرد مطالبه‌گرایانه نقادانه، به‌صورت تخصصی مطلب کار می‌شود.

کارگروه «تدبیرالرعایا» که از واحد‌های زیر تشکیل شده است:
واحد قوه مجریه
واحد قوه قهریه
واحد بهارستان
واحد مسئله روز
واحد مطالبه‌گری (دانشگاه/کشوری)
واحد نهاد‌ها و سازمان‌ها

در این ویژه‌نامه، یادداشت‌های "چرا بحران؟! " (واکاوی چرایی آمار مشارکت پایین در انتخابات)،
"با یک نگاه مجموعه‌ای، این مجلس انصافا انقلابی است! " تحلیلی بر عملکرد مجلس یازدهم،
"مجلس خُفتگان رهبری" تحلیلی بر عملکرد مجلس خبرگان رهبری، "رد صلاحیت روحانی و افکار عمومی" تحلیلی بر حواشی و پیامد‌های ردصلاحیت رئیس‌جمهور سابق، "بررسی تاریخچه مجلس اعلای فقهی در ایران" تحلیلی بر تاریخچه مجلس خبرگان رهبری -که به‌صورت سلسله‌یادداشت در شماره‌های آتی منتشر خواهد شد-، "بررسی عملکرد صداوسیما" در موضوع انتخابات و ایضا "دوازده شاخصه برای انتخاب اصلح و دوازده اولویت مجلس دوازدهم" منتشر شده است.

از واحد‌های حکمرانی و جریان‌شناسی کارگروه «رأی‌العلماء» به‌ترتیب چهار و دو یادداشت "در رثای انتخابات"، "ترازوی انتخابات"، "جایگاه مجلس در حقوق اساسی"، "جمهوریت از تئوری تا اجرا" و "رقابت در ایستگاه ائتلاف‌ها" و "دعوا‌های لیستی" منتشر شده است.

در کارگروه «امور خارجه»، تولیدی واحد‌های منطقه مِنا و دشمن‌شناسی به‌ترتیب یادداشت‌های "مشارکت سیاسی و امنیت ملی"، و "چه کسانی می‌خواهند آمار مشارکت انتخابات پایین باشد؟! " می‌باشند.

کارگروه «حکایت‌القدما» که متشکل از واحد‌های شخصیت‌شناسی، وقایع‌تاریخی و واحد سیرتاریخی می‌باشد. از واحد شخصیت‌شناسی یادداشتِ "بهشتی، احزاب و انتخابات" توسط محمدمهدی رفیعی، سردبیر محترم موسسه اندیشه بهشتی آماده شده است.

در کارگروه «چرتکه» در واحد مصوبات مجلس، به بررسی عملکرد اقتصادی مجلس یازدهم در یادداشت "کارنامه اقتصادی مجلس یازدهم"پرداخته شده است.

در بخش مصاحبات نیز، سوالاتی یکسانی از دو شخصیت با دیدگاه متفاوت پرسیده شده که موجب شده مانور تحلیلی_انتقادی خوبی بر مسئله نظارت استصوابی شورای نگهبان داده شود. دو مصاحبه اول که این مهم را در خود جا داده با جناب آقایان دکترعلی فتاحی، قائم‌مقام شورای نگهبان، نویسنده و پژوهشگر حوزه حقوق عمومی، دکترعلی‌اکبر گرجی عضو محترم هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی (ره) و رئیس انجمن حقوق اساسی ایران انجام شده است. مصاحبه سوم با جناب دکتر حامد نیکونهاد، عضو محترم هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی (ره)، پژوهشگر حقوق عمومی و وکیل دادگستری در قالب مصاحبه مکتوب با سوالات متفاوتی از دو مصاحبه اول، از تحزب‌سیاسی تا جایگاه و نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی و.. انجام شده است.

در بخش نهایی نیز مناظره مکتوب دانشجویی با موضوع "مشارکت یا عدم مشارکت در انتخابات؟! "، در راستای تحلیل چرایی و نتایج هر کدام از این اقدامات، توسط دانشجو موافق و مخالف به رشته تحریر درآمده است.

شایان ذکر است که این ویژه‌نامه با همکاری تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با محوریت دانشگاه شهید بهشتی (ره) تهیه شده و یادداشت "جایگاه مجلس در حقوق اساسی" به قلم دکترمهناز بیات، عضو محترم هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی (ره) و پژوهشگر حوزه حقوق عمومی نگاشته شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top