تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/14 - 20:10
کد خبر: 498263

اعلام نهایی منتخب خبرگان در تهران

اعلام نهایی منتخب خبرگان در تهران

رییس ستاد انتخابات استان تهران با اعلام منتخبان مجلس خبرگان رهبری در این استان گفت: ‏۳۲‬ کاندیدای مجلس شورای اسلامی در دور دوم به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سید عباس جوهری بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از پایان شمارش و اعلام نتیجه نهایی ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران خبر داد و اظهار کرد: از جمع کاندیداهای رقابت مجلس خبرگان رهبری ۱۶ نفر به عنوان منتخبین مردم انتخاب شدند که اسامی این افراد به شرح ذیل است؛

علیرضا اعرافی

محسن قمی

حسینعلی سعدی

محمدعلی موحدی کرمانی

محمود رجبی

علی مؤمن‌پور

غلامعلی صفایی

سیدمحمدعلی موسوی جزایری

محمود محمدی عراقی

غلامعلی نعیم‌آبادی

قربانعلی دری نجف‌آبادی

غلامرضا مصباحی‌مقدم

عبدالجواد ابراهیمی‌فر

احمد دانش زاده مؤمن

سعید صلح میرزایی

محمدرضا ناصری

جوهری در ادامه با اشاره به پایان فرآیند برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: از جمع ۱۰ حوزه انتخابیه، نتیجه ۹ حوزه انتخابیه اطلاع رسانی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر به علت کثرت نامزدها و حضور ۳۰ نماینده، فرآیند شمارش آرا به طول انجامیده است، گفت: ۱۴ نفر از منتخبین مجلس این حوزه انتخابیه با کسب ۲۰ درصد از آرای مأخوذه صحیح به عنوان منتخب مردم معرفی و به مجلس شورای اسلامی راه یافته و ۳۲ نفر باقی مانده نیز در رقابت دور دوم حضور پیدا خواهند کرد.

وی در تشریح زمان برگزاری دور دوم رقابت‌ها در حوزه انتخاب نمایندگان مجلس عنوان کرد: بر اساس پیشنهاد وزارت کشور و تعیین وقت از سوی شورای نگهبان در اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات حوزه انتخابیه تهران برگزار خواهد شد.

جوهری در ادامه خطاب به مردم بیان کرد: از همه عزیزان به ویژه مردم بصیر و فهیم استان تهران که با وجود بمباران تبلیغاتی دشمن پای نظام و انقلاب ماندند و در انتخابات شرکت کردند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه با اشاره به میزان داوطلبان در انتخابات گفت: در این دوره شاهد حضور و رقابت سه برابری نامزدها نسبت به دوره‌های قبل بودیم و در این راستا از همه داوطلبان که با حضورشان به گرم شدن تنور انتخابات کمک کردند تشکر می‌کنم.

وی از همکاری همه عوامل و هیئت‌های اجرایی و نظارت، اعضای شورای تأمین و اداری، اعضای شعب و نیروهای بسیج، امنیتی و انتظامی، فرمانداران، بخشداران، نمایندگان فرمانداری، شهرداری‌ها، حوزه فناوری و مخابرات و ثبت احوال و همه دستگاه‌های اداری کمک کننده به امر انتخابات نیز تقدیر به عمل آورد و افزود: از صدا و سیما و خبرنگارانی که رسانه بودند و به فرآیند امر خطیر انتخابات یاری رساندن نیز خدا قوت گفته و کمال قدردانی را اعلام می‌کنم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از فرصت ۴۸ ساعتی برای اعتراض افرادی که آرای آنها شمارش و اعلام شده نیز خبر داد و اظهار کرد: این افراد می‌توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند و انشاالله ظرف مدت ۷ روز به اعتراضات رسیدگی خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top