تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/15 - 09:15
کد خبر: 498297

عبدالحمید به جای انتقاد آستین بالا بزند!

عبدالحمید به جای انتقاد آستین بالا بزند!

عبدالحمید اسماعیل‌زهی، با اشاره به روند کمک‌رسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان از مسئولین انتقاد کرد. این درحالیست که از وزارت کشور تا بسیج سازندگی و سازمان تبلیغات همگی در کف میدان در تلاش برای کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از روز هفتم اسفندماه بارش‌های سنگینی در استان سیستان و بلوچستان آغاز شد و به مرور شدت گرفت. بارش‌ها منجر به آب‌گرفتگی در ۱۴ شهرستان استان و همچنین آسیب به پل‌ها، راه‌های ارتباطی و آب‌گرفتگی منازل در جنوب سیستان و بلوچستان و سرازیر شدن سیل موجب شد که بسیاری از روستاها آسیب ببینند و راه‌های ارتباطی در برخی مناطق جز از طریق هوایی بسته شود. «خاش»، «سیب و سوران»، «فنوج»، «ایرانشهر»، «میرجاوه»، «نیکشهر»، «دلگان»، «چابهار»، «سراوان»، «زاهدان»، «نیمروز»، «سرباز»، «کنارک» و «مهرستان» و «دشتیاری» از این سیل آسیب دیدند، اما همه می‌گویند وضعیت دشتیاری و «تلنگ» قصرقند وخیم‌تر است.

بانگ دوقطبی از مسجد مکی بلند شد

دروضعیت بحرانی کنونی که همه دستگاه‌های مربوطه در تلاش هستند تا با اقدامات و تلاش‌های خود به کمک مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان بشتابند، بار دیگر بانگ دوقطبی‌سازی و دست‌اندازی در مسیر کمک‌رسانی از مناره‌های مسجد مکی بلند شد و مصداق «بیرون گود نشستن و فرمان لنگ کردن» را شاهدیم. عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جماعت مسجد مکی زاهدان که همواره به دنبال دوقطبی‌سازی و قرار دادن مردم آن منطقه در مقابل حاکمیت است، به انتقاد از امدادرسانی‌ها پرداخته و در عین حال تأکید کرده که مردم کمک‌های خودشان را به مؤسسه محسنین – مؤسسه خیریه مسجد مکی- بدهند تا به دست سیل‌زده‌ها برسد.

پاسخ وزیر ارشاد به شایعه‌پراکنان

برخی منتقدان عبدالحمید معتقدند که این کمک‌ها به مردم نمی‌رسد. عبدالحمید که در خطبه‌های نماز جمعه مسجد مکی خواستار کمک مردم برای ساخت و تکمیل این مسجد شد. مسجد مکی معماری اشرافی و گرانقیمتی دارد و بسیاری معتقدند که با سطح زندگی مردم سیستان و بلوچستان و نیز ادعاهای عبدالحمید اسماعیل زهی هماهنگ نیست. احمد وحیدی، وزیر کشور درمورد برخی از شایعه‌پراکنی‌ها مبنی بر ضعف کمک‌رسانی گفت: در ایام سیل در بلوچستان، برخی تلاش کردند بگویند مسؤولان حواسشان به مردم در جنوب سیستان و بلوچستان نیست که این یک ذهنیت اشتباه بود، چرا که از همان ابتدا تمام هم و غم مسؤولان و متولیان امر کمک رسانی و امدادرسانی به سیل زدگان بود و این موضوع به وضوح در منطقه قابل لمس است.

هیأتی‌ها کف میدان هستند

همچنین در پی دستور حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و اعلام فراخوان گروه‌های جهادی و مردمی برای کمک‌رسانی به مردم، شورای شبکه هماهنگی هیأت و تشکل‌های دینی عصر امروز یکشنبه ۱۳ اسفندماه تشکیل جلسه فوق‌العاده داد تا هیأتی‌ها به کمک سیل‌زدگان این منطقه بروند.

بسیج‌سازندگی و گزارش کمک‌رسانی‌ها

مضاف بر این «سردار محمد زهرایی» رییس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به سیل استان سیستان و بلوچستان اگفته بود: با توجه به شرایط استان سیستان‌وبلوچستان، سازمان بسیج سازندگی در آمادگی کامل جهت امداد رسانی به مناطق سیل زده قرار دارد. وی با بیان اینکه درباره اعزام گروه‌های جهادی به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان فراخوان صادر کرده‌ایم اقدامات صورت گرفته بسیج سازندگی را برشمرد:

۱. تاکنون ۳۵ گروه جهادی به نقاط آسیب دیده اعزام شده‌اند،

۲. ۲۰ دستگاه ماشین آلات لجستیکی برای خدمت رسانی در ۴ نقطه از استان

۳. با توجه به خراب شدن تصفیه خانه تهیه ۲۰۰۰ شل آب معدنی و توزیع بین مردم

۴. تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی

۵. تهیه و توزیع روزانه ۱۰ الی ۵۰ هزار قرص نان بین افراد آسیب دیده

۶. اعزام ۱۶ قایق برای جابجایی افراد

۷. توزیع و توزیع ۱۰۰۰ عدد پتو با همکاری بسیج سازندگی استان و قرارگاه محرومیت زدایی

۸. توزیع ۱۲۰ کیسه خواب

۹. تهیه ۲ کف کش برای خالی کردن آب از منازل

۱۰. تهیه ۵۰۰ جفت چکمه برای کمک رسانی به افراد آسیب دیده.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top