تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/15 - 21:03
کد خبر: 498385

در اولین جلسه دادگاه فرزندان معاون اول قوه قضائیه چه گذشت؟

در اولین جلسه دادگاه فرزندان معاون اول قوه قضائیه چه گذشت؟

در نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده، نماینده دادستان بخشی از کیفرخواست را قرائت و اقدامات مجرمانه متهمین را تشریح کرد.به گفته نماینده دادستان، متهمین مجموعه ای را به منظور اعمال نفوذ بر پرونده‌های قضایی از جمله پرونده های کلان اقتصادی تشکیل داده و با سوء استفاده از افراد صاحب منصب، اقدام به دریافت وجوهی می کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس، امروز سه شنبه 15 اسفندماه نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون اول قوه قضاییه به ریاست قاضی فرخ نیا با حضور متهمین پرونده، وکلای متهمین و نماینده دادستان برگزار شد.

در نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده، نماینده دادستان بخشی از کیفرخواست را قرائت و اقدامات مجرمانه متهمین را تشریح کرد.به گفته نماینده دادستان، متهمین مجموعه ای را به منظور اعمال نفوذ بر پرونده‌های قضایی از جمله پرونده های کلان اقتصادی تشکیل داده و با سوء استفاده از افراد صاحب منصب، اقدام به دریافت وجوهی می کردند.

به گفته نماینده دادستان، حلقه اصلی این مجموعه «الف -م»، «م-م» و «ح-ی» هستند که علاوه بر آنها، افراد دیگری مانند امین اموال نامشروع، حسابدار، صراف پوششی و...  تحت هدایت و مدیریت این سه نفر در این شبکه به انجام افعال مجرمانه پرداخته اند.

وی در ادامه افزود: این مجموعه با تشکیل یک دفتر غیرقانونی، وجوهی را به منظور جلب رای مورد نظر متهمین در دادگاه، دریافت می کردند.در واقع این چندین نفر پرونده‌های کلان اقتصادی را از طریق  عوامل جذب شده شناسایی و با ارتباط گیری با طرفین پرونده به آنها وعده اخذ رای مد نظر به صورت تضمینی در قبال اخذ وجوه کلان را می دادند که مبالغ درخواست شده به صورت ارز، سکه، خودرو و ... و از طریق معرفی چند حساب از متهمین دریافت شده است.

نماینده دادستان گفت: بخش قابل توجهی از این مبالغ دریافتی جهت پنهان ماندن مسیر دریافت وجوه، به حساب های پوششی واریز شده و سپس از طریق این حساب ها در پروژه های ساخت ملک، خرید طلا و سکه، خرید دلار و اتومبیل های لوکس به کار گرفته شده است.

در این پرونده سوء استفاده فرزندان معاون اول قوه قضائیه از نام پدرشان واضح است. وی در ادامه به حلقه بعدی متهمین و نقش هر یک در فرایند اقدامات مجرمانه مجموعه مذکور اشاره نمود. به گفته نماینده دادستان، اوج فعالیت های این مجموعه در ۴ سال گذشته مربوط به دو پرونده تخلیه ورزشگاه شهدای قیطریه و ابر بدهکار بانکی به نام رستمی صفا بوده است.

مجموعه شکل گرفته، تنها در پرونده رستمی صفا حدود 200 میلیارد تومان مال نامشروع کسب نموده و وجوه ماخوذه در فرایند پولشویی، تبدیل به املاک، خودروهای لوکس، ویلا و ... شده است.با توجه به اتمام وقت جلسه، تنها 63 صفحه از متن کیفرخواست قرائت شد و قرائت بقیه آن به جلسه بعدی در تاریخ چهارشنبه 16 اسفند موکول شد. این جلسه نیز علنی خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top