تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/12/16 - 09:15
کد خبر: 498410

انگلیس: نفوذ قدرت نظامی ایران از خاورمیانه فراتر رفته است

انگلیس: نفوذ قدرت نظامی ایران از خاورمیانه فراتر رفته است

وزیر دفاع انگلیس می‌گوید: قدرت مؤثر نظامی ایران اکنون محدود به خاورمیانه نیست و جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: گرانت شاپس، وزیر دفاع انگلیس ادعا کرده که ایران بر اساس اطلاعات رسیده به لندن، موشک‌های بالستیک زمین به زمین در اختیار روسیه قرار داده است.

شاپس در گفت‌وگو با هفته‌نامه هوس (The House)، گزارش‌ها درباره ارسال موشک از ایران به روسیه را تایید کرد اما گفت که قادر به ارائه جزئیات بیشتر در این مورد نیست.

او ایران را به تحریک و تشدید مناقشه‌های بین‌المللی متهم کرد و با ادعای تحویل پهپادها و موشک‌های بالستیک به روسیه گفت: شاهد بوده‌ایم که هرگاه منازعه‌ای در جهان رخ می‌دهد، ایران اغلب به آن دامن می‌زند. تاثیرات منفی ایران تنها محدود به خاورمیانه نیست و با توجه به حمایت تسلیحاتی تهران از مسکو، اکنون به اروپا نیز رسیده است.

پیش از این خبرگزاری رویترز مدعی شد: ایران، ۴۰۰ موشک بالستیک را که عمدتا شامل موشک‌های کوتاه‌برد فاتح۱۱۰ و ذوالفقار بوده‌اند، در اختیار روسیه قرار داده است. این موشک‌های متحرک جاده‌ای می‌توانند اهدافی را در فاصله بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند.

کاخ‌سفید در واکنش به گزارش رویترز گفته بود برای تایید گمانه‌زنی‌ها در مورد ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه، به مدارک و مستندات نیاز است. ایران، تحویل موشک‌های بالستیک به روسیه را تکذیب کرده است.

شبکه تلویزیونی اسکای‌نیوز در دی‌ماه عنوان کرد: جمهوری اسلامی پهپاد تهاجمی جدیدی طراحی کرده است که شاهد۱۰۷ نام دارد و این پهپاد تهاجمی نیز قرار است در اختیار روسیه قرار گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top