تاریخ انتشار: چهارشنبه 1402/12/16 - 19:17
کد خبر: 498522

پارک علم و فناوری صنعت هوایی در استان البرز ایجاد می‌شود

پارک علم و فناوری صنعت هوایی در استان البرز ایجاد می‌شود

با توجه به موقعیت و ظرفیتی که در منطقه ویژه اقتصادی پیام وجود دارد، پارک علم و فناوری صنعت هوایی کشور در این منطقه ایجاد خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، عیسی زارع‌پور در افتتاحیه اولین نمایشگاه صنعت هوایی پیام با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی پیام ظرفیت‌های بسیاری را می‌تواند برای کشور ایجاد کند، گفت: ایجاد پارک علم و فناوری صنعت هوایی در این منطقه یکی از مهمترین ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به صنعت کشور هوایی کشور کمک فراوانی کند.

وی افزود: امروز خوشحال هستیم که یک ضلع ششمی به این بخش اضافه خواهد شد که با همکاری همه بخش‌های ذی‌ربط بتوانیم  جایگاه ویژه‌ای را برای بخش هوانوردی در منطقه ویژه پیام داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارتباطات، معاونت علمی و استانداری البرز منعقد خواهد شد که جهشی در تولیدات دانش‌بنیان عرصه هوایی و صنعت فضایی کشور با محوریت پیام رخ دهد که بر اساس این تفاهم‌نامه یک پارک علم و فناوری در این منطقه شکل خواهد گرفت که در سال‌های آینده بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در این عرصه باشیم.

زارع‌پور با اشاره به اینکه اگر نگاه ویژه‌ای در گذشته به این منطقه می‌شد می‌توانست به قطب ویژه‌ای از هوانوردی در کشور تبدیل شود، افزود:فرودگاه پیام از 30 سال پیش با هدف توزیع بسته‌های پستی مردم ایجاد شد، اما کارکرد خاصی نداشت، اگر در این سال ها توجه ویژه ای به این منطقه می‌شد، امروز به یکی از قطب‌های اقتصادی و هوانوردی کشور و منطقه تبدیل شده بود.

وزیر ارتباطات فناوری اطلاعات با بیان اینکه عقبه پیام به  30 سال پیش برمی‌گردد که قرار بود به تبدیل به هاب بسته‌های پستی کشور شود که متاسفانه انجام نشد، اما در دوره جدید قرار است منطقه ویژه پیام را به عنوان قطب‌های صنعتی کشور تبدیل کنیم، گفت: تجهیزاتی برای هسته اصلی شبکه کشور تولید کرده‌ایم که پیش از آن فقط پنج یا شش کشور تولید می‌کرد، اما اکنون با سفارش به شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید این محصول آن را به چند کشور دیگر صادر کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در  تلاش هستیم که این منطقه را  به قطب فعالیت‌های وزارت ارتباطات تبدیل کنیم، افزود: در حال حاضر بخشی از این اقدامات انجام شده و در نهایت با ایجاد زیرساخت‌های لازم این منطقه به یک ابرداده دولتی که تمام داده‌های مراکز دولتی بتواند در آن نگهداری شود تبدیل شود.

زارع‌پور به ظرفیت پروازهای بین‌المللی این فرودگاه اشاره کرده و گفت: برای پروازهای بین‌المللی از این فرودگاه به سایر کشورها، ظرفیت لازم وجود دارد، اما باید حمایت‌های لازم انجام شود تا این پروازها سریع‌تر راه‌اندازی و این فرودگاه بتواند از تمام ظرفیت خود استفاده کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی پیام آینده‌ای درخشان خواهد داشت تا یک نقش ویژه در اقتصاد دیجیتال در کشور و منطقه ایجاد کند، عنوان کرد: ظرفیت  انجام پروازهای باری و مسافری یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان البرز بوده است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها در  بخش فضایی در حوزه ساخت ماهواره و پرتاب‌گر بسیار زیاد است،  بیان کرد: دو سال و دو ماه گذشته 12 پرتاب داشتیم که نماد فعالیت فضایی است و نشان  دهنده آن است که  روی زمین فعالیت زیادی انجام می‌شود، اما جلوه کار در پرتاب است که تا پرتاب نکنیم کاری که روی زمین انجام شده، نشان داده نمی‌شود.

زارع‌پور با بیان اینکه 12 پرتاپ در دولت کنونی انجام شده که معادل سه دولت پیش از دولت سیزدهم بوده است، بیان کرد: کشور در سال 87 بالغ بر 13 مورد پرتاپ انجام داده است که سال آینده این رکورد را خواهیم شکاند و رویدادهای متعدد فضایی نیز خواهیم داشت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
والیبال ایران چگونه المپیکی می‌شود؟
مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
گفت و شنود/ آب شد!
صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۸ اردیبهشت
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top