تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/12/17 - 00:34
کد خبر: 498529

کدام پرونده محموله کشتی آمریکایی را توقیف کرد؟

کدام پرونده محموله کشتی آمریکایی را توقیف کرد؟

دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران در پی شکایت بیماران پروانه ای صبح امروز ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ دستور توقیف محموله نفتی آمریکایی کشتی در خلیج فارس را صادر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از جهان نیوز؛ صبح امروز خبر توقیف محموله نفتی ۵۰ میلیون دلاری آمریکا با حکم دادگاه ایران منتشر شد. در پی تحریم‌های کشور‌های غربی و به طور ویژه آمریکا که منجر به جلوگیری فروش دارو‌های مورد نیاز برای بیماران پروانه‌ای توسط یک شرکت سوئدی شده و صدمات شدید جسمانی و روحی را بر آن‌ها وارد ساخته است.

بیماران پروانه‌ای (EB) شکایتی را علیه آمریکا در دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران انجام دادند.

با پیگیری‌های حقوقی انجام گرفته توسط وکیل پرونده، در نهایت دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل (شعبه ۵۵) تهران دستور توقیف محموله نفتی آمریکایی کشتی ADVANTAGE SWEET در خلیج فارس را صادر کرده و محموله این کشتی توقیف شد.

بر اساس اعلام قوه قضائیه، متعاقبا دستورات لازم در جهت تخلیه محموله نفتی صادر خواهد شد. ارزش این محموله نفتی بیش از ۵۰ میلیون دلار برآورد شده است.

در همین رابطه رسول تقدسی وکیل بیماران پروانه‌ای اظهار کرد: به وکالت از جانب ۲۹۵ تن از خانواده‌های پرونده شامل قربانیان و خانواده بازماندگان پیگیری و شکایت در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی ویژه امور بین‌الملل تهران به خواسته تقاضای صدور حکم قضایی مبنی بر محکومیت خواندگان به پرداخت خسارت مادی ، معنوی و تنبیهی به استناد قانون صلاحیت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به دعاوی مدنی علیه دولت های خارجی مصوب ۱۳۹۰ مطرح شد و فرآیند قانونی ابلاغ و جلسه رسیدگی دادگاه در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

وی افزود: به وکالت تعدادی از بیماران ای بی که مبتلا به بیماران پروانه ای هستند و خانواده آن‌ها، در شعبه ۵۵ دادگاه عمومی و حقوقی تهران ویژه امور بین‌الملل طرح دعوا کردیم. وکیل بیماران پروانه‌ای اظهار کرد: به‌واسطه تحریم یکجانبه کشورهای غربی از جمله آمریکا علیه ۳۰ شخصیت حقیقی و حقوقی طرح دعوا کردیم.

در این دوا معتقد بودیم که به واسطه کارشکنی‌هایی که کشور خارجی داشته بیماران پروانه‌ای ایران از استفاده از پانسمان‌های خاصه بیماران EB محروم ماندند و که توسط یک شرکت سوئدی تولید و توزیع می‌شود.

تقدسی در ادامه بیان کرد: پس از مکاتباتی که با این شرکت سوئدی داشتیم این شرکت صراحتا اعلام کرد به واسطه تحریم‌های آمریکا این پانسمان را در اختیار بیماران پروانه‌ای ایران قرار نمی‌دهد، از همین رو در سال ۱۴۰۰ در شعبه ۵۵ دادگاه طرح دعوا کردیم.

این وکیل پایه یک دادگستری در تشریح روند پرونده تصریح کرد: پس از ابلاغ قانونی به تمامی خواندگان جلسات دادرسی برگزار شد هیچ یک از خواندگان در جلسات دادرسی شرکت نکردند با این وجود پرونده به پزشکی قانونی ارجاع شد. پس‌ از آن بیماران پروانه‌ای در پزشکی قانونی مورد معاینه قرار گرفتند. اظهارنظر پزشکی قانونی در پرونده موجود است.

وی افزود: با توجه به شرایط پرونده و به استناد بند ب ماده ۱۰۸ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی تقاضای صدور تامین خواسته کردم؛ به لحاظ شرایط اسفبار بیماران پروانه‌ای خواسته ما در معرض تضیع بود که این امر مورد پذیرش ریاست دادگاه نیز قرار گرفت.

تقدسی با اشاره به اطلاع از توقیف کشتی‌ دارای محموله متعلق به یک کشور خارجی (آمریکا) گفت: در رابطه با این پرونده قرار تامین خواسته به دادگاه ارائه کردم که پذیرفته شد.

از همین رو تقاضای توقیف محموله را دادیم و اکنون این خواسته در مرحله قضائی است. امیدواریم این محموله از کشتی خارج شود و پس از صدور حکم قطعی بتوانیم بخشی از خواسته خود را از این طریق تأمین کنیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top