تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/12/17 - 09:23
کد خبر: 498539

ارتش یمن: کشتی آمریکایی را «دقیق» هدف قرار دادیم

ارتش یمن: کشتی آمریکایی را «دقیق» هدف قرار دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (چهارشنبه) در سخنانی از هدف قرار دادن «دقیق» یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛به نقل از شبکه المسیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروی دریایی کشورمان یک عملیات نظامی در جنوب غرب عدن انجام دادند که در آن کشتی آمریکایی «TRUE CONFIDENCE» هدف قرار گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، گفت: نیروی دریایی ارتش با استفاده از موشک‌های دریایی مناسب، این کشتی را در خلیج عدن هدف قرار داد و به لطف خدا این حمله دقیق و مستقیم بود و منجر به آتش‌سوزی در آن شد.

وی اعلام کرد این حمله پس از آن صورت گرفت که خدمه کشتی به هشدارهای نیروهای مسلح یمن پاسخ ندادند و بی‌توجه به آن به مسیر خود ادامه دادند.

یحیی سریع ادامه داد که عملیات منحصر به فرد ما علیه اهداف متخاصم آمریکایی و انگلیسی در دریاهای سرخ و عرب در چارچوب «حق مشروع پاسخ به تجاوز علیه یمن» و حق ما برای دفاع از یمن و ملت آن ادامه دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما بر ادامه عملیات دریایی خود علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی،تا پایان تجاوز به غزه و رفع محاصره تاکید می‌کنیم.

این اظهارات پس از آن بیان شد که آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس عصر امروز با صدور بیانیه‌ای از وقوع حادثه امنیتی برای یک کشتی خبر داد.

آژانس امنیت دریایی «امبری» نیز اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع انفجار در نزدیکی یک کشتی باری متعلق به آمریکا با پرچم باربادوس در ۵۷ مایل دریایی جنوب غربی عدن یمن دریافت کرده است.

شرکت امنیت دریایی انگلستان اعلام کرد یک کشتی باری آمریکایی که پرچم باربادوس را برافراشته بود، مجبور به انحراف از مسیرش شده است.

خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که سه دریانورد کشتی آمریکایی هدف قرار گرفته در باب المندب، ناپدید شده و چهار دریانورد دیگر دچار سوختگی شده اند.

ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتی رانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top