تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/19 - 09:38
کد خبر: 498644

پیشنهاد امام جمعۀ اردبیل به منتخبان مجلسِ جدید

پیشنهاد امام جمعۀ اردبیل به منتخبان مجلسِ جدید

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بعد از انتخابات و رقابت، ایام رفاقت است و کینه‌ها و کدورت‌ها باید کنار گذاشته شود و از این به بعد هرکس در میان ملت ما تقابل و تدابر درست کند و جامعه را پاره پاره کند، مسیر فرعون را می‌رود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: همه به خصوص سیاسیون توجه کنند که بعد از انتخابات ایام، ایام رفاقت است نه رقابت و تمام کینه‌ها و کدورت‌ها باید کنار گذاشته شود و اگر کسی گلایه‌ای دارد با خدای خود در میان نهد و به رفتار اجتماعی منتقل نکند.

وی تصریح کرد: ما یک خانواده را تشکیل می‌دهیم و درون این خانواده نباید مرزهای متعارض درست شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرمایشات اخیر امام خامنه ای خطاب به منتخبین جدید ملت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری این هفته سفارشات بسیار نفیس به نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی داشتند و بنده نیز از سر خیرخواهی چند توصیه به نمایندگان جدید دارم.

وی ادامه داد: وقتی وارد مجلس شدید حتماً و حتماً زندگی یک ماه اول خودتان را با حقوق ۱۲ میلیون تنظیم کنید اصلاً چیزی به آن اضافه نکنید تا با تمام وجود درک کنید که اقشاری که با این حقوق و بلکه پایین‌تر از آن زندگی می‌کنند، چه فشار، چه شکستگی و چه شرمندگی دارند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: نماینده‌ای که از درد موکل خود خبر ندارد، وکیل مردم نیست و هیچ گاه به نفع مردم تصمیم نخواهد گرفت و قطعاً نمایندگی برای او وبال خواهد شد.

امام جمعه اردبیل گفت: دومین سفارش من، هشدار درباره سهم خواه‌هاست، عده‌ای با نیت سهم به ستاد شما آمده و برای شما کار کرده‌اند شما مدیون آنها هستید آنها اگر به سهم خود نرسند نه تنها حرمت شما بلکه حرمت نظام و حرمت خون شهدا را هم نگه نخواهند داشت و شما را به جهنم نمی‌برد مگر همین سهم خواه ها !

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: بعضی از این‌ها با صراحت به شما خواهند گفت من با این حقوق نمی‌توانم زندگی کنم من باید مدیر شوم و در حال مدیریت بازنشسته شوم! مواظب باشید نمایندگی شما مذبح و مسلخ شایسته سالاری نگردد.

آیت الله عاملی خطاب به منتخبان مجلس دوازدهم افزود: مواظب اطرافیان، فامیل، اقربا و دوستان خود باشید این‌ها گاهی دنبال سهم ویژه هستند این را به عربی تطاول می‌گویند و ریشه این تطاول را باید قطع کنید و گاهی اطرافیان نماینده را سوار کول خود می کنند او می گوید مرا کجا می برید؟ می گویند تو کاری نداشته باش! در نتیجه او را راست می برند جهنم!
وی در ادامه اظهار کرد: در عزل و نصب ها اصلاً دخالت نکنید و الا ما با تمام توان در برابر شما خواهیم ایستاد، مدیریت صحیح منابع انسانی شرط اول توسعه است و زیربنای توسعه را خراب نکنید.

آیت الله عاملی گفت: مبادا مبادا برای افراد خاص استخدام درست کنید این یعنی آتش زدن به باور مردم و آخرین توصیه اینکه به کار اصلی خود مشغول شوید، یعنی تصویب قانون و نظارت بر حسن اجرای قانون.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: طفیلی قرار دادن وظیفه اصلی در نمایندگی مجلس و ورود به اجراء یا تمرکز روی اموری که هدف از آن جز استماله قلوب برای رای آینده نیست، ضربه خطیر به نقش اصلی مجلس است.

وی اظهار کرد: گاهی نمایندگان دولت را ملزم می‌کنند که مبلغی در اختیار آنها قرار دهد تا تحت نظر آنها و با اشراف آنها برای رفع نواقص حوزه نمایندگی آنها صرف شود و این دقیقاً ورود به حوزه قوه مجریه و برخلاف قانون و حتی خلاف قانون اساسی و به هم زدن عدالت در رقابت برای نمایندگی است.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها ضمن تجلیل و قدردانی از حضور مردم در پای صندوق های رای خاطر نشان کرد: به ساحت حضرت حق سر شکر فرو می‌آوریم که ملت عزیز ما با وجود مشکلات اقتصادی که گاهی طاقت فرساست، در انتخابات شرکت و دشمن را مأیوس کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از اهالی استان از دو جهت تشکر می‌کنم؛ اوّل به خاطر حضور بسیار تحسین برانگیز پای صندوق‌های رای و تشکر از اینکه به این بنده بی‌مقدار برای چندمین بار اعتماد کردند و با هزاران تضرع از خداوند می‌خواهم ما را در ادای حق تفویض این مسئولیت موفق نماید.
ملت ما حجت را بر مسئولان تمام کرد
وی تاکید کرد: ملت ما حجت را بر مسئولین تمام کرد و حالا توپ در زمین دولت است و از دولت محترم مصرانه می‌خواهم در کنار تلاش دراز مدت برای مهار موتور محرکه‌های تورم، به صورت اورژانسی تدبیری عاجل و جدی برای کنترل قیمت کالاهای اساسی و سبد غذایی مردم مخصوصاً در آستانه ماه رمضان و عید نوروز داشته باشد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه یکی از آثار نامبارک انتخابات این است که انسان‌ها در حد وسیع مبتلی به غیبت، تهمت و بهتان می‌شوند اظهار کرد: انسان ها در موسم انتخابات گاهی از روی عادت، گاهی از روی جهالت و گاهی از روی عمد، مجلس قضاوت در حق افراد در اکثر محافل برگزار می کنند و یک عده حسنات خود را از دست می‌دهند و یک عده شبه عصمت پیدا می‌کنند.

آیت الله عاملی افزود: همچنان که از حدیث " ذهب باغتیابک للناس" (روز قیامت عده ای به خداوند عرض می کنند در نامه عمل ما از حسنات بزرگ ما خبری نیست خداوند در جواب آنها جمله فوق را می گوید یعنی چون غیبت کردی حسنات تو را به نامه عمل شخص مغتاب انتقال دادیم) معلوم است و یک عده هم به طور حتمی جهنمی می شوند و در هر انتخابات جا به جایی عظیم حسنات صورت می‌گیرد و به همین جهت شایسته است بعد از انتخابات ،مجالس توبه و استغفار برگزار شود.

وی افزود: خیلی‌ها بدخرجی و عمق فاجعه را نمی‌فهمند اما به زودی در برزخ خواهند فهمید که به چه معامله‌ خسارت بار دست زده و پشت سر دیگران حرف زده اند.

امام جمعه اردبیل گفت: چند روز دیگر می خواهیم وارد ماه مبارک رمضان بشویم بعد از آن همه خرابی اعمال و هتاکی در برابر اراده خداوندی با چه رویی کنار سفره خاص خدا حاضر خواهیم شد .

خطیب جمعه اردبیل اضافه کرد: آیا روزی به تمدنی خواهیم رسید که هر کاندیدایی خودش یا اطرافیانش برنامه‌ها و سوابق خود را معرفی کنند و با دیگران کاری نداشته باشند؟ آیا روزی خواهد آمد که آبروی افراد را بالاتر از حرمت کعبه بدانیم؟ آیا روزی خواهد رسید که بدانیم تمام اعمال ما، گفتار ما، تهمت‌های ما و بهتان‌های ما روزی دوباره به طرف ما خواهد آمد؟

وی اضافه کرد: آیا روزی خواهد آمد که خارج از کاندیداها اهل انتقام وارد معرکه نشوند و پول در انتخابات ها نقش ایفا نکند ؟

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: از خانواده‌های عزیز می‌خواهیم فرزندان خود را با اعتقادات دینی تربیت کنند و این توفیق برای شما یک امتداد بسیار فاخر و شایسته درست می‌کند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه غالب خیرین ما از سر اعتقادات دینی شاهکارهای بزرگ امدادی انجام می‌دهند، اظهار کرد: از بدو تاسیس ستاد دیه در استان اردبیل تاکنون هفت هزار نفر محکوم مالی با مبلغ یک هزار میلیارد تومان آزاد شده‌اند و امسال ۳۲۳ نفر با مبلغ ۴۹۹ میلیارد تومان آزاد شده اند.

وی گفت: استان ما با اینکه ثروتمند نیست و تولید ثروت در آن از سطح میانگین پایین‌تر است اما به شدت عاطفی است و این به برکت ریشه های اعتقادی و محبت اهل بیت مخصوصاً حضرت سید الشهدا(ع) و علمدار کربلا حضرت قمر بنی هاشم(ع) است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
شیوه عجیب برخورد پلیس آمریکا با معترضین! +فیلم
آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
چطور یک روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top