تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/19 - 15:40
کد خبر: 498695

آیا هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد داشت؟

آیا هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۳ افزایش خواهد داشت؟

هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۳ حدود ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و پیش بینی می‌شود میانگین حداقل هزینه عمل بینی در سال ۱۴۰۳ حدود ۲۰ میلیون تومان باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به گزارش اقتصاد آنلاین هزینه عمل بینی در سال 1403 حدود 25 درصد افزایش پیدا خواهد کرد و پیش بینی می‌شود میانگین حداقل هزینه عمل بینی در سال 1403 حدود 20 میلیون تومان باشد. از عوامل موثر بر احتمال افزایش قیمت عمل زیبایی بینی می‌توان به افزایش تورم و قیمت تجهیزات پزشکی، افزایش دستمزد جراحان و افزایش تقاضا برای عمل بینی در سال جدید اشاره کرد. اگر تمایل دارید با عوامل موثر بر قیمت عمل بینی، هزینه جراحی بینی در سال‌های اخیر، بررسی احتمال افزایش هزینه عمل بینی در سال 1403 و راه‌های کاهش هزینه عمل بینی آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید:

عوامل موثر بر قیمت عمل بینی

قیمت عمل بینی برای هر فرد با توجه به عوامل مختلف می‌تواند متفاوت باشد. از عوامل موثر بر قیمت جراحی رینوپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستمزد جراح

جراحان ماهر و با سابقه بیشتر، نسبت به جراحان با تجربه کاری کمتر هزینه عمل بینی بیشتری دریافت می‌کنند. 

 

images_1709810002_65e9a15233fcd.jpg

  • محل جراحی

معمولا هزینه عمل بینی با توجه به محل جراحی متفاوت است. قیمت عمل بینی در بیمارستان یا کلینیک دولتی نسبت به مراکز خصوصی کمتر است. همچنین در شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، شیراز  نسبت به رشت هزینه عمل بینی بیشتر است.  

  • نوع عمل

معمولا هزینه عمل بینی اولیه نسبت به قیمت جراحی بینی ترمیمی کمتر است. زیرا عمل ترمیم بینی به زمان و پیچیدگی بیشتری نیاز دارد. 

  • روش جراحی 

معمولا عمل بینی به 2 روش باز و بسته انجام می‌شود و هزینه عمل بینی به روش باز نسبت به جراحی بینی بسته بیشتر است. انتخاب روش جراحی با توجه به شرایط شما توسط پزشک پس از معاینه انجام می‌شود. 

  • پیچیدگی جراحی 

برخی از عمل‌های بینی مانند جراحی بینی گوشتی ممکن است به زمان بیشتری نیاز باشد که به همین دلیل هزینه این نوع جراحی بیشتر از عمل بینی استخوانی است. 

  • هزینه عکسبرداری و آزمایشات

یکی از عوامل موثر بر قیمت عمل بینی، هزینه آزمایشات و عکسبرداری های قبل از عمل بینی است که معمولا بیمه آن را تقبل می‌کند. 

  • هزینه معاینات بعد از عمل بینی

بعد از عمل بینی نیاز به معاینه دوره‌ای توسط پزشک است که هزینه جلسه معاینه برای هر پزشک متفاوت است.

بررسی قیمت عمل بینی در سال های گذشته

به گزارش سایت اقتصاد آنلاین و به نقل از سامانه مشاوره رایگان جراحی های زیبایی و عمل بینی پزشک 24 ، قیمت عمل بینی در سال های مختلف دستخوش تغییرات فراوان شده است. یکی از عوامل موثر بر بالا رفتن قیمت عمل بینی در طی سال‌های مختلف، افزایش تورم می‌باشد. با افزایش تورم، دستمزد جراحان، هزینه کلینیک، هزینه عکسبرداری و آزمایشات قبل عمل بینی نیز افزایش پیدا کرده و در نتیجه روی قیمت نهایی عمل بینی تاثیر گذاشته است. 

 

images_1709550781_65e5acbd654f8.png

به عنوان مثال، در سال 1399 متوسط هزینه عمل بینی 15 میلیون تومان و در سال 1400 میانگین هزینه جراحی بینی 22 میلیون تومان بوده است. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود در تمامی سال های گذشته جراحی زیبایی بینی حداقل به طور متوسط 25 درصد افزایش قیمت داشته است. 

بررسی احتمال افزایش هزینه عمل بینی در سال 1403

احتمال افزایش قیمت عمل بینی در سال 1403 با توجه به افزایش تورم وجود دارد. از عوامل موثر بر افزایش احتمالی هزینه جراحی بینی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تورم و افزایش قیمت تجهیزات پزشکی

در سال 1403 و با افزایش تورم، هزینه تجهیزات و وسایل پزشکی افزایش پیدا خواهد کرد که این مورد منجر به افزایش قیمت عمل بینی می‌شود. 

افزایش دستمزد جراحان و متخصصان

جراحان و متخصصان عمل بینی با توجه به افزایش تورم و افزایش هزینه‌ها، دستمزد جراحی خود را افزایش می‌دهند. البته برخی از پزشکان در ماه‌های اول سال 1403 افزایش قیمت ندارند. اگر تمایل دارید با بهترین و مناسب‌ترین قیمت عمل بینی انجام دهید می‌توانید به وبسایت پزشک 24 مراجعه کرده و با مشاورین این سامانه ارتباط برقرار کنید. 

افزایش تقاضا برای عمل بینی

افزایش تقاضا برای عمل بینی در سال 1403 به احتمال زیاد افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل بهتر است در ماه‌های اول سال آینده نوبت جراحی بینی خود را رزرو کنید. 

راهکارهای کاهش هزینه عمل بینی

هزینه عمل بینی هر سال افزایش پیدا کرده و می‌تواند برای برخی از افراد بسیار سنگین باشد. ولی خوشبختانه برای کاهش هزینه عمل بینی راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:

انتخاب جراح باسابقه

انتخاب یکی از بهترین جراحان بینی خوب و با تجربه در گرفتن نتیجه مطلوب و کاهش هزینه نیز موثر است. ممکن است برخی از افراد با انتخاب جراح بینی بی‌تجربه و غیرماهر نیاز به عمل ترمیم بینی پیدا کنند و از این رو هزینه جراحی بینی بسیار بیشتر می‌شود.

انتخاب بیمارستان یا مرکز دولتی

یکی از عوامل موثر بر قیمت عمل بینی، محل جراحی است. به طور معمول، هزینه عمل بینی در بیمارستان و یا مراکز دولتی از کلینیک خصوصی کمتر است. بنابراین اگر بتوانید عمل بینی خود را در بیمارستان یا کلینیک دولتی انجام دهید هزینه عمل بینی شما کمتر خواهد شد. 

انتخاب بیمه درمانی

عمل بینی به دلیل اینکه جراحی‌های زیبایی به حساب می‌آید تحت پوشش بیمه قرار ندارد. ولی با این وجود اگر عمل بینی به منظور ترمیم شکستگی بینی باشد ممکن است بیمه بخشی از هزینه‌های آن را تقبل کند. همچنین، با توجه به بیمه درمانی می‌توانید هزینه های جانبی از جمله آزمایشات، داروها و … را کاهش دهید.   

انجام عمل بینی در شهرهای کوچک

هزینه جراحی بینی در شهرهای کوچک نسبت به هزینه عمل بینی در شهرهای بزرگ کمتر است. به همین دلیل یکی از راهکارهای کاهش قیمت عمل بینی، انجام جراحی در شهرستان‌ها می‌باشد. 

استفاده از جشنواره تخفیف

برخی از پزشکان یا سامانه های مشاوره و نوبت‌دهی به مناسبت‌های مختلف ممکن است برای هزینه عمل بینی تخفیف داشته باشند که می‌توانید جراحی خود را در این زمان‌ها انجام دهید. 

فصول کاهش تقاضا

 در برخی از فصول سال تقاضا برای عمل بینی کمتر است به همین دلیل فرصت مناسبی برای آن دسته از افرادی است که می‌خواهند هزینه جراحی بینی خود را کاهش دهند. 

عکسبرداری و آزمایشات

اگر تحت پوشش بیمه هستید می‌توانید عکسبرداری و آزمایشات قبل عمل بینی خود را در مراکز دولتی انجام دهید تا هزینه کمتری پرداخت کنید. 

سخن نهایی

در این مقاله به طور کامل در مورد عوامل موثر بر قیمت عمل بینی، بررسی هزینه جراحی بینی در سال‌های مختلف، بررسی احتمال افزایش هزینه عمل بینی در سال 1403 و راهکارهای کاهش هزینه عمل بینی صحبت شده است. همچنین اگر سوالی در رابطه با هزینه عمل بینی دارید می‌توانید در قسمت کامنت‌ها با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت به شما پاسخ داده شود. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top