تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/19 - 19:30
کد خبر: 498712

سامسونگ یا آیفون کدام‌یک بیشتر برای فروش گذاشته شدند؟

سامسونگ یا آیفون کدام‌یک بیشتر برای فروش گذاشته شدند؟

داده‌های دیوار نشان می‌دهد در سال جاری آگهی‌ گوشی‌های سامسونگ در صدر بوده اما آیفون رکوردشکن جست‌وجو برای موبایل بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ۴۷ درصد جست‌وجوی گوشی‌های همراه در دیوار در سال جاری متعلق به انواع آیفون و ۳۶ درصد متعلق به انواع گلکسی سامسونگ بوده است. همچنین آیفون ۱۳ در صدر جست‌وجوی گوشی‌های اپل قرار دارد و آیفون ۱۴ در رتبه دهم است.

کل‌کل داغی بین اپل‌بازها و سامسونگ‌بازهای وطنی سال‌هاست که در جریان است. اینکه کدام‌شان دست بالا را در این رقابت دارند، تا به حال جواب سرراستی نداشته است. طرفداران اپل با ممنوعیت رجیستری گوشی‌های جدید این شرکت در ایران چند وقتی است که در دردسر افتاده‌اند اما باز هم بعضی‌ها دست از آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ بر نمی‌دارند. طرفداران سامسونگ اما فردای معرفی پرچمداران این برند می‌توانند آنها را رجیستر شده خریداری کنند و همین ماجرا هم آتش این کل‌کل را بیشتر کرده است.

گوشی‌های اپل آنقدر در ایران طرفدار دارد که گروهی با خریدن گوشی‌های جدید حتی با دردسر هر روز قطع شدن آنتن ریسک می‌کنند و حتی فروش آیفون پایین‌تر از قیمت جهانی تبدیل به یک کلاهبرداری بزرگ از هزاران نفر می‌شود.

به‌همین‌خاطر به‌سراغ بازار محصولات اپل در پلتفرم دیوار رفته‌ایم و نیم‌نگاهی هم به بازار گوشی‌های سامسونگ انداخته‌ایم تا ببینیم بالاخره برنده این کل‌کل کدام‌شان است.

در بازار جهانی چه خبر است؟

بر اساس آخرین آماری که رویترز، در ژانویه ۲۰۲۴ منتشر کرده اپل بعد از ۱۲ سال توانسته به حکمرانی جهانی سامسونگ پایان بدهد و صدرنشین سهم از بازار جهانی تلفن همراه شود. براساس این گزارش در ژانویه امسال، سهم گوشی‌های آیفون از بازار جهانی ۲۰٫۱ درصد بوده است و سامسونگ‌ها به سهم ۱۹٫۴ درصد سقوط کرده‌اند. البته بعید نیست که به‌زودی سامسونگ بار دیگر بازی را به دست بگیرد.

لوازم جانبی پر آگهی

تنوع محصولات اپل در آگهی‌های دیوار و البته در میان جست‌وجوهای کاربران این پلتفرم بسیار زیاد است؛ اپل‌واچ، مک‌بوک، آی‌پد، آی‌پاد، ایرپاد، … و صدالبته آیفون. طبعاً بیشترین سهم آگهی‌ها متعلق به سری‌های مختلف آیفون است. در واقع گوشی‌های اپل، امسال، ۷۰ درصد کل آگهی‌های محصولات مختلف این برند را در اختیار داشته‌اند. رتبه دوم اما متعلق به انواع لوازم جانبی گوشی و تبلت اپل است که ۲۲ درصد این آگهی‌ها را به خودشان اختصاص داده‌اند و سهم بقیه محصولات در مجموع ۸ درصد بوده است.

آگهی‌های اپل در دیوار

در کلِ محصولاتِ اپل، ۷۱ درصد اقلامی که در دیوار آگهی شده‌اند، دست دوم بوده‌. البته سهم اقلام دست دوم در بین «گوشی‌»های اپل بیشتر و حدود ۸۱ درصد است.

بازار اپل کجای ایران داغ‌تر است؟

آگهی‌گذاران به‌ترتیب در استان‌های هرمزگان، البرز و خراسان رضوی نسبت به جمعیت‌شان بیشترین آگهی محصولات اپل را منتشر کرده‌اند. بااین‌حال، کاربران استان‌های تهران، زنجان و فارس مشتری‌های پروپاقرص‌تری برای این آگهی‌ها بوده‌اند. بیشترین میانگین اقدام به تماس با هر آگهی، متعلق به استان تهران است. تهرانی‌ها، به‌طور میانگین ۱۴ بار، زنجانی‌ها ۱۳ بار و اهالی استان فارس هم ۱۳ بار اقدام به تماس با هر یک از آگهی‌های اپل کرده‌اند.

اپل‌بازها پیشتازند یا سامسونگ‌بازها؟

امسال گوشی‌های آیفون در رتبه دوم گوشی‌های آگهی‌شده در دیوار قرار داشته‌اند. بله حدستان درست است؛ سامسونگ اول بوده. اما داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود و کاربران دیوار بیشتر در جست‌وجوی آیفون بوده‌اند.

در کل، ۳۳ برند مختلف گوشی همراه از ابتدای سال جاری در دیوار آگهی شده‌اند که سهم انواع گوشی‌های گلکسی سامسونگ ۳۶ درصد از این آگهی‌ها و سهم انواع سری‌های آیفون ۲۹ درصد بوده.جست‌وجو چطور؟ سهم آیفون از جست‌وجوی کاربران ۴۷ درصد کل جست‌وجوی گوشی‌ها و سهم سامسونگ ۳۶ درصد بوده است!

۱۴ به بالا که رجیستر نشود، ۱۳ پادشاهی می‌کند!

در میان جست‌وجوهای محصولات اپل هم، انواع گوشی‌های آیفون بالای جدول قرار دارند. کاربران دیوار امسال در ۸۶ درصد جست‌وجوهای‌شان برای انواع محصولات اپل به دنبال آیفون بوده‌اند. بعد از آیفون، اپل‌واچ و ایرپاد در رتبه‌های بعدی قرار دراند.

جست‌وجوی اپل در دیوار

اما در بین انواع سری‌های گوشی اپل، آیفون ۱۳ (با ۲۳ درصد جست‌وجوها) صدرنشین است. بعد از آن هم به‌ترتیب سری‌های ۱۱ و ۱۲ قرار دارند. جالب است که آیفون ۱۴ که به‌صورت قانونی رجیستر نمی‌شود، با سهم ۲ درصد از جست‌وجوها در رتبه دهم این جدول قرار گرفته است.

سهم جست‌وجوی مدل‌های اپل در دیوار
بالاخره متوجه نشدیم، کی بالاتره؟

طبق آمارهای دیوار،‌ این سوال از دو زاویه مختلف، دو جواب متفاوت دارد. اگر از زاویه آگهی‌ها نگاه کنیم، امسال سامسونگ سهم بیشتری از آگهی‌های منتشرشده داشته. با این حال، اگر از زاویه مشتری‌های گوشی‌های همراه نگاه کنیم، کاربرهای دیوار بیشتر به دنبال آیفون بوده‌اند. قاعدتاً محبوبیت در بازار را باید با میزان جست‌وجو بسنجیم. این نکته را هم در نظر داشته باشیم که نبرد این دو برند در بازار ایران نبرد نابرابری است. آخرین مدل‌های سامسونگ بدون هیچ مانعی رجیستر می‌شوند، اما اپل منع قانونی دارد!

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top