تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/19 - 20:20
کد خبر: 498718

پژمانفر:

با ارز مسافرتی مخالفیم

 با ارز مسافرتی مخالفیم

نصرالله پژمانفر؛ منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم، در نشست مشترک خانه صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی و منتخبین مجلس در مشهد، گفت: ما با ارز مسافرتی مخالفیم و اعتراض خود را به بانک مرکزی ابلاغ کردیم و قرار بر تجدید نظر در این زمینه شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  امروز نشست مشترک خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با متخبین مشهد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این نشست اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، مطالبات خود را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

در آغاز این نشست خوشرو؛ دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، ضمن انتقاد از وضعیت برنامه‌ریزی بودجه به این نهاد، گفت: از نمایندگان منتخب می‌خواهیم به دنبال تدوین قوانین جدید نباشند، زیرا آنچه باعث ایجاد مشکل شده، پایبند نبودن به قوانین گذشته است؛ لذا نیازی به تدوین قوانین جدید نداریم.

خوشرو افزود: در بحث حمایت از کالای ایرانی، قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی را در کشور ارایه داده است، اما رعایت نمی‌شود و در نهایت صنعت می‌ماند با هزاران قانون نوشته و نانوشته‌ای که وجود دارد.

وی ادامه داد: با این وضعیت و بی‌توجهی دولت و تخصیص بودجه، روز به روز فعالیت در فضای کسب و کار و تولید، سخت و سخت‌تر می‌شود.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیش از 90درصد سرمایه گذاری در خراسان رضوی توسط بخش خصوصی انجام شده است، یادآور شد: با این وجود شاهد مشکلات مختلفی در حوزه اقتصاد استان هستیم، از جمله اینکه در موضوع قطع مصرف انرژی واحدهای صنعتی ماده 25 قانون بهبود فضای کسب و کار را داریم که با جزییات راهکار پیش روی ما گذاشته است اما به آن توجهی نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در ماده 7 قانون بهبود فضای کسب و کار وجود دارد، اما همچنان در حال فراری دادن سرمایه‌گذار از استان هستیم.

سیاست ارز ترجیحی زمینه‌ساز بروز فساد است

نماینده منتخب مشهد در مجلس دوازدهم نیز گفت: صنعت باید در زمره اولویت‌های سیاست کشور قرار گرفته و مجلس در حوزه صنعت اقدامات موثری داشته باشد.

میثم ظهوریان ابوترابی با اشاره به اختصاص ارز ترجیحی به سازمان‌ها و نهادها افزود: از یک سو ارز ترجیحی گذاشته می‌شود و از سوی دیگر دستورالعمل‌ها، شیوه نامه‌ها و آیین نامه‌های مختلف وضع می‌شود که مانع از تخلفات حاصل از اجرای سیاست ارز ترجیحی شود.

وی اساس زیست بوم اقتصاد را تعامل بین دو جامعه کارگر و کارفرما دانست و تاکید کرد: فقط در این صورت تولید داخلی رشد می‌کند و رونق خواهد داشت.

ظهوریان تصریح کرد: در سال جاری دولت سیاست ریاضت در حوزه نقدینگی را اتخاذ کرده و دخالت نهادهایی مانند شورای رقابت و حتی خود وزارت صمت، به زیان حوزه کسب و کار و صنعت خودرو است.

منتخب مردم مشهد ادامه داد: از یک سو قیمت‌های دستوری برای خودرو تعیین می‌شود، از سوی دیگر 6 میلیارد دلار ارز به این صنعت اختصاص می‌یابد، در حالی‌که هیچ ارزآوری ندارد.

وی تاکید کرد: سیاست ارز ترجیحی زمینه‌ساز بروز فساد است.

به ارز مسافرتی اعتراض کردیم

دیگر نماینده مردم مشهد در مجلس نیز در این نشست گفت: بانک مرکزی مشکلی در تامین ارز ندارد و سیاست‌های انقباضی در این زمینه نیز به سبب مدیریت برخی بی انضباطی‌هاست.

نصرالله پژمانفر با بیان اینکه از رئیس بانک مرکزی پیگیر وضعیت ارزی کشور شدیم و وی با ارایه گزارشی، خبر از وضعیت مطلوب ذخایر ارزی کشور داد.

این نماینده مجلس ادامه داد: بانک مرکزی عنوان کرده است که نتوانسته این پیام را به مردم منتقل کند.

وی ادامه داد: گزارش‌ها حاکی از آن است که اگر هر نفر در کشور بخواهد هزار دلار ارز بگیرد، دولت توان تامین آن را دارد.

پژمانفر افزود: معتقدیم که صنایع دیگر نیز مانند صنعت خودرو باید از ارز بهره‌مند شوند و حمایت لازم از آنها نیز صورت بگیرد.

نماینده دولت در ادامه به اعتراض مبنی بر ارز مسافرتی اشاره کرد و گفت: ما این اعتراض را به بانک مرکزی ابلاغ کردیم که قرار بر تجدید نظر در این زمینه شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top