تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/19 - 21:29
کد خبر: 498733

وزیر بهداشت: تمامی نیروهای وزارت بهداشت در ایام نوروز آماده باش هستند

وزیر بهداشت: تمامی نیروهای وزارت بهداشت در ایام نوروز آماده باش هستند

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم نظارت بر هتل‌ها و رستوران‌ها در ایام نوروز گفت: با توجه به سفر مردم و اقامت آنها در هتل‌ها و استفاده از رستوران‌ها نظارت باید به شکل کامل صورت گیرد تا سلامت مردم تامین شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی روز شنبه در بازدید از یادمان شهدای شلمچه با بیان اینکه هیچ بیمارستان و مراکز درمانی کشور در ایام نوروز تعطیل نخواهد بود، تصریح کرد: در ایام تعطیلات ارائه خدمات الزامی است و تمامی مراکز درمانی، کلینیک‌ها، اتاق‌های عمل و اورژانس‌ها باید آماده ارائه خدمات درمانی به مردم باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از آمادگی کامل اورژانس کشور در ایام نوروز خبر داد و گفت: اورژانس کشور با تمامی تجهیزات از جمله آمبولانس و اتوبوس آمبولانس‌ها در حال آماده باش هستند و با استقرار در جاده‌ها خدمات را در زمان‌های لازم ارائه خواهند کرد.

وی با تاکید بر لزوم نظارت بر هتل‌ها و رستوران‌ها در ایام نوروز گفت: با توجه به سفر مردم و اقامت آنها در هتل‌ها و استفاده از رستوران‌ها نظارت باید به شکل کامل صورت گیرد تا سلامت مردم تامین شود.

عین اللهی با تقدیر از تلاشهای نیروهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در ایام نوروز تمامی مردم در حال سفر هستند ولی نیروهای بیمارستانی و اورژانسی برای خدمات رسانی در حال آماده باش هستند و به دور از خانواده به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مناطق صعب‌العبور برای ارائه خدمات رسانی از بالگرد استفاده خواهد شد، گفت: با نیروی انتظامی تفاهم‌نامه امضا شده که در صورت نیاز از بالگردهای این نیرو برای کمک به مصدومان استفاده شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از موفق‌ترین برنامه‌های فرهنگی بعد از انقلاب، اردوهای راهیان نور بوده است، گفت: در جریان اردوهای راهیان نور که برنامه های متنوعی پیش بینی شده است، مردم از نزدیک با رشادت‌‎ها و شهامت‌های رزمندگان و شهدا آشنا می‌شوند.

عین اللهی گفت: در این اردوها صحنه‌های جنگ به صورت کامل برای راهیان نور به نمایش گذاشته می‌شود و خیلی از دانش آموزان و دانشجویان که توفیق نداشتند در دفاع مقدس حضور داشته باشند، با دیدن این صحنه‌ها الگوسازی می‌کنند و آماده می‌شوند تا همیشه از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کنند.

وی افزود: معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکنون ۱۰ هزار دانشجو را به مناطق مختلفی جنگی اعزام کردند و برگزاری این اردوها زمینه معرفی الگوهای فرهنگی دفاع مقدس را به دانشجویان فراهم می‌کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه استان خوزستان را برای دولت استانی ویژه توصیف کرد و گفت: با توجه به اهمیت خوزستان، رییس جمهور از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، هشت بار به این استان سفر داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از محرومیتی در این استان وجود دارد، مربوط به ایام دفاع مقدس است و بخشی هم به وضعیت آب و هوایی این استان مربوط می‌شود.

عین اللهی ظرفیت دانشگاهی علوم پزشکی در خوزستان را مناسب دانست و گفت: اولویت خاصی برای این استان قائل هستیم و در این راستا از دانشگاه علوم پزشکی آبادان که از دانشگاه‌های نوپا است، حمایت‌های خوبی صورت گرفته است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: با حمایت بنیاد علوی یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور در آبادان احداث شد ضمن اینکه در خرمشهر نیز پیشرفت فیزیکی بیمارستان قلب به ۸۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به نیازهای درمانی اهواز در حوزه بهداشت گفت: گسترش بیمارستان گلستان اهواز در حال انجام است که قرارگاه خاتم الانبیا با سرعت مناسب آن را اجرا می کند به طوری که میزان پیشرفت فیزیکی آن در مدت کوتاه به 10 درصد رسیده است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: پنج هزار میلیارد ریال برای گسترش این بیمارستان تخصیص یافته است.

عین الهی گفت: بیمارستان الزهرا دزفول که یکی از زیباترین بیمارستان‌های کشور است تا هفته دولت بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: در اهواز، آبادان و دزفول دستگاه‌های پیشرفته به خصوص شناسایی سرطان اهدا شد.

به گزارش ایرنا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه برای بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس وارد استان خوزستان شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
اتوبوس گشت ارشاد در دانشگاه صنعتی شریف! +عکس
ژوزه مورایس مسلمان شد +فیلم
چرا دانشجویان آمریکایی خشمگین هستند؟ +فیلم
تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top