تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/19 - 23:12
کد خبر: 498747

خطری در کمین مجلس دوازدهم!

 خطری در کمین مجلس دوازدهم!

یک فعال سیاسی در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین با اشاره به تاکید اخیر رهبرمعظم‌انقلاب مبنی بر اینکه منتخبان ملت نباید شیرینی انتخابات ۱۱ اسفندماه را به کام مردم تلخ کنند، گفت: نخستین ثمره توصیه راهبردی ایشان، ارتقای کارآمدی مجلس دوازدهم خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از همشهری؛ ناصر ایمانی با بیان اینکه معمولا در جریان رقابت‌های انتخاباتی، کاندیداهای مختلف از جریان‌های گوناگون تلاش می‌کنند با مواضع آوانگارد، توجه افکارعمومی را به خود جلب کنند، افزود: برخی با چاشنی اتهام‌زنی، سیاه‌نمایی و اقدام‌هایی از قبیل، سعی می‌کنند آرای جامعه را به‌سوی خود جلب کنند.

وی ادامه داد: با اینکه چنین شیوه‌هایی همیشه مسبوق با سابقه بوده، اما همواره «رویه» و البته «منطق» این بوده که پس‌از پایان رقابت‌های انتخاباتی، منتخبان از جایگاه یک «نماینده مردم» به موضع‌گیری می‌پردازند.

ایمانی تصریح کرد: متاسفانه با پایان رقابت‌های انتخاباتی، بعضا شاهد بودیم برخی افراد، که مواضع آنها بیشتر در نفی دیگران است تا اثبات خود، همچنان به اتخاذ مواضع رادیکال خود، آن‌هم با چاشنی اتهام‌زنی و سیاه‌نمایی ادامه می‌دهند؛ گو اینکه انتخابات هنوز برگزار نشده‌است.

آسیب مهم برخی رویکردهای تخریبی

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه مهم‌ترین آسیب چنین رویکردی، ایجاد تصویر ابهام‌آمیزی است که ممکن است از هم‌اکنون نسبت به مجلس دوازدهم در ذهن افکارعمومی ایجاد شود، اظهارکرد: باید درنظر داشت غالبا قضاوت مردم درباره مجلس برمبنای بررسی مواضع و رویکردهای همه نمایندگان نیست و موضع‌گیری‌های خاص یک عده معدود هم می‌تواند به‌عنوان نظر قاطبه نمایندگان مورد ارزیابی قرار گیرد.

ایمانی تصریح کرد: ازسوی دیگر باید توجه داشت که موضع‌گیری‌های یک عده می‌تواند کارآمدی مجلس آینده را نیز تحت‌تاثیر قرار دهد و عملکرد نمایندگان را با کاستی‌هایی همراه کند.

وی ادامه داد: ایجاد چنین فضایی ازسوی برخی نمایندگان، در ابتدای راه مجلس دوازدهم حتی می‌تواند انتخاب اعضای هیات رئیسه را نیز تحت تاثیر قرار دهد، چراکه با این فضا ممکن است چهره‌های کارآمد برای کاندیداتوری دچار تردید شوند، چون پیش‌بینی می‌کنند ممکن است آماج اتهام‌زنی برخی قرار گیرند.

ایمانی افزود: بعضی رویکردهای تخریبی ممکن است طی ۴ سال فعالیت مجلس دوازدهم، بر عملکرد مجلس تاثیر منفی داشته باشد. برخی نمایندگان ممکن است جسارت بیان دیدگاه‌های خود در جریان بررسی طرح‌ها و لوایح را از دست بدهند، چراکه از رفتارهای تخریبی عده‌ای هراس دارند. بنابراین خطر محافظه‌کار شدن نمایندگان وجود دارد.

چرایی تذکر رهبرمعظم انقلاب

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: نباید اجازه داد برخی رویکردها که مبتنی بر اتهام‌زنی و سیاه‌نمایی است، در تصمیم‌سازی‌های مجلس سایه اندازد. خطر اینکه کارآمدی مجلس تحت تاثیر رویکردهای تندروانه برخی قرار گیرد وجود دارد.

ایمانی اضافه‌کرد: معتقدم به‌دلیل وجود چنین رویکردهایی هم بود که رهبرمعظم‌انقلاب در سخنان اخیر خود نسبت به «تلخ کردن کام مردم» هشدار دادند؛ تذکری که پیش از این کمتر سابقه داشته‌ و شاید برای نخستین‌بار است که ایشان بلافاصله پس‌از برگزاری انتخابات، چنین هشداری به منتخبان می‌دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top