تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/20 - 01:11
کد خبر: 498757

ترقی: مجلس دوازدهم به سمت وحدت گام بردارد

ترقی: مجلس دوازدهم به سمت وحدت گام بردارد

نماینده ادوار مجلس گفت:پیش تر نیز در برخی از انتخابات ها اختلاف نظرها به فضای بعد از انتخابات انتقال پیدا کرد و موجب بروز برخی مشکلات شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از همشهری؛ حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در گفتگو با همشهری درباره برخی جنجال های بعد از انتخابات مجلس گفت: اختلاف نظرهایی که پیش تر و در زمان انتخابات میان جریان های سیاسی وجود داشت، پس از انجام انتخابات بروز و ظهور بیشتری پیدا کرد. این اختلافات بیشتر درباره ریاست بعدی مجلس و شیوه اداره آن میان جریانات شکل گرفت. از سوی دیگر وجود اختلاف نظر در مجلس و خروج از یکدستی اتفاق خوبی است اما اگر این اختلافات برای به قدرت رسیدن و در مسیر منافع شخصی باشد، قطعا منافع مردم در آن جایی نخواهد داشت. بنابراین مقام معظم رهبری برای جلوگیری از شکل گیری چنین اتفاقاتی در مجلس دوازدهم هشدارهای مهمی را گوشزد کردند تا هم شیرینی انتخابات در کام مردم تلخ نشود و هم مجلس از ماموریت اصلی خود که خدمت رسانی به مردم و حل مشکلات آنان است، جای نماند. از سویی قطعا مدیریت بر چنین مجلسی نیز کار دشواری خواهد بود چرا که هر یک از جریانات به دنبال منفعت خویش است.

وی ادامه داد: بنابراین مجلسی کارآمد خواهد بود که در آن افراد و جریانات برای حل مسائل مردم از خودگذشتگی نشان بدهند و بهترین تعامل را با یکدیگر داشته باشند. پس رهبر معظم انقلاب مانند همیشه، تذکری مهم و به جا را به نمایندگان مجلس دوازدهم گوشزد کردند. اما این جنجال های انتخاباتی تنها محدود به این دوره نمیشود بلکه پیش تر نیز در برخی از انتخابات ها اختلاف نظرها به فضای بعد انتخابات انتقال پیدا کرد و موجب بروز برخی مشکلات شد. برای نمونه در اولین دوره از شورای شهر تهران اختلافات و جنجال های بعد انتخابات به حدی رسید که در نهایت این شورا تعطیل شد چرا که به جای خدمت رسانی به مردم تبدیل به مشکلی بزرگ برای مردم شهر تهران شده بود. مجلس سوم و ششم مجلس شورای اسلامی نیز دچار برخی اختلافات شد که انرژی مجلس را به جای حل مشکلات و موضوعات مردم به سمت اختلافات داخلی سوق داد. بنابراین باید از این مجالس عبرت گرفت و به سوی انسجام، وحدت و هم افزایی گام برداشت تا مجلس به سمت کارآمدی بیشتر قدم بردارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top