تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/12/20 - 20:50
کد خبر: 498821

عرضه پوشاک قاچاق در مزون‌ها در قبال ارز یورو

عرضه پوشاک قاچاق در مزون‌ها در قبال ارز یورو

دهقانی نیا اظهار داشت: در خصوص مبارزه با کالاهای قاچاق بیش از ۴ ماه است که در دور جدید اقداماتمان را انجام داده ایم و در تمامی استان های کشور شروع شده و برخوردها در تهران بسیار تشدید شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، حمیدرضا دهقانی‌نیا با تاکید بر اینکه طرح مبارزه با کالاهای محرز قاچاق از جمله پوشاک، لوازم خانگی و غیره به صورت مستمر ادامه دارد، گفت: هفته قبل و این هفته نیز مبارزه با پوشاک قاچاق به شدت تشدید شد و کالاهای پوشاک و لوازم خانگی قاچاق به شدت رصد و مقابله شدند و حتی مزون هایی که توسط کمیته اطلاعات شناسایی شده بودند مورد ضربه شدید قرار گرفت.سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: از نکات جالب این است که برخی فاکتورهایی که بابت پوشاک قاچاق صادر می‌شود همه به یورو است، به عنوان  مثال یک فاکتور ۱۶ هزار یورو بوده است و قیمت یک کمربند قاچاق 25 میلیون تومان بوده است.وی با بیان اینکه برندهای عرضه کالاهای قاچاق خاص و خریداران خاص دارد، اظهار داشت: کالاها از انواع متنوع فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی و غیره است.

دهقانی نیا اظهار داشت:  یکی از روش  های واردات این کالاهای قاچاق به شیوه مسافری است. سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: هر مشتری توان خرید این کالا ها را ندارد زیرا فاکتور های  صادره  به صورت یورویی بوده و با یورو هم تسویه می شود و لذا این موضوع  مشمول قاچاق ارز هم می شود. بنابراین کالاهایی که مورد ضربه قرار گرفتند از چند منظر مورد توجه هستند نکته اول اینکه نشان ها تجاری وارداتی اصلی و جعلی هستند و از نوع برند های مشهور هستند .

وی بیان داشت: نکته بعدی اینکه پیرو این برخورد مدبرانه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق در خصوص برخورد با کالاهای قاچاق، انتظار داریم دیگر اعضای ستاد مرکزی  و همچنین تعزیرات حکومتی  هم اشد مجازات برای خاطیان را در نظر بگیرند و حکم متناسب را صادر کنند تا برخورد جدی تکمیل شود.

وی افزود برخورد با کالای  قاچاق در تمامی گلوگاه ها و سطوح انجام می شود برخورد در سطح عرضه به دلیل ویژگی های خاص ظاهر خاصی دارد و از آنجا که مزون‌ها خیلی راحت قابل شناسایی نیستند به همین دلیل هم قیمت ها بسیار سرسام آور و برندها خاص و بسیار تجمل گرایانه است و دلیل اینکه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق به گلوگاه سطح عرضه تاکید دارد به همین دلیل است و این به منزله آن نیست که ستاد مرکزی به دیگر گلوگاه ها از جمله ورود و گلوگاه حمل و یا گلوگاه انبار توجهی ندرد، اتفاقا آن مسیرها هم مورد ضربه و شناسایی قرار میگیرند.

دهقانی نیا اظهار داشت: در خصوص مبارزه با کالاهای قاچاق بیش از ۴ ماه است که در دور جدید اقداماتمان را انجام داده ایم و در تمامی استان های کشور شروع شده و  برخوردها در تهران بسیار تشدید شده است و این بار بصورت هوشمندانه عمل شده است یعنی مزون های خاص شناسایی شده و مورد ضربه قرار گرفته و طرح نیز در خصوص پوشاک قاچاق و لوازم خانگی قاچاق و ... بصورت مستمر ادامه دارد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: تعداد مزون ها و مراکز عرضه قاچاق در کمیته اطلاعات کارگروه محفوظ است و براساس اقدامی که انجام شده در مقوله شناسایی این برخورد به صورت مستمر ادامه دارد و تمامی گلوگاه ها مورد ضربه قرار می گیرد.

وی افزود: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در یکی دو هفته اخیر هنوز برآورد نشده است اما در اقدام شب گذشته و کشف چند مزون عرضه پوشاک قاچاق بیش از 100 میلیارد تومان پوشاک قاچاق را صورت جلسه کرده ایم و همین اقدام در مقوله لوازم خانگی در خیابان فرشته و پاسداران در این هفته انجام شده است و در آنجا نیز بیش از 200 میلیارد تومان کالای قاچاق جمع آوری و تحویل سازمان اموال تملیکی شده است.

دهقانی‌نیا بیان داشت: ستاد مرکزی از باب وظیفه کالای قاچاق را شناسایی و برخورد را انجام داده و کالا را تحویل املاک تملیکی داده است لذا اکنون انتظار داریم دیگر اعضای ستاد از جمله سازمان تعزیرات حکومتی برخورد جدی و بازدارند با جرم انجام دهند تا در این حلقه نیز موفق باشیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
چرا نوعثمانی‌های ترک از فلسطین حمایت می‌کنند؟
مهدی طارمی به اینتر پیوست
وعده یحیی گل محمدی به تبریزی‌ها
سلاخی مرد جوان در چاقوکشی زن و شوهری
وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
چیزهایی که باید والدین کنکوری‌ها این روزها بدانند
مذاکرات برای مبادله اسرا با حماس به بن‌بست رسید؟
حمله بلاروس به اوکراین؟
یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد
سرمربی سپاهان چگونه مسلمان شد؟
سامانه بارشی جدید از غرب وارد ایران می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top