تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/21 - 00:19
کد خبر: 498850

۵ روغن ناسالم که نباید از آنها برای پخت و پز استفاده کنید

۵  روغن ناسالم که نباید از آنها برای پخت و پز استفاده کنید

روغن پخت و پز یک غذای اصلی است که در تهیه دستورالعمل‌های بیشماری استفاده می‌شود. چه در حال تفت دادن سبزیجات باشید، چه گوشت‌ها را مرینیت کنید یا خمیر کلوچه درست کنید، به احتمال زیاد به دنبال یک بطری روغن هستید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از همشهری؛ همه روغن‌ها یکسان ساخته نمی‌شوند؛ برخی در گرمای زیاد بهتر عمل می‌کنند، در حالی که برخی دیگر مخصوص سس‌های سالاد هستند. دستور غذا تنها چیزی نیست که

تعیین می‌کند کدام روغن را باید استفاده کنید.

روغن های پخت و پز با وجود کالری مشابه (حدود ۱۲۰ کالری در هر قاشق غذاخوری)، از نظر ترکیبات مغذی، به ویژه در ترکیب چربی متفاوت هستند. در حالی که برخی از آنها مقادیر بیشتری چربی غیراشباع دارند، برخی دیگر دارای ترکیب بیشتری از چربی اشباع شده هستند. حتی در دسته چربی های غیراشباع، انواع مختلف چربی ها، مانند تک غیراشباع و چند غیراشباع، به تعیین میزان مفید بودن روغن برای سلامتی شما کمک می کنند.

در این راهنما، ما ۵ روغن ناسالم برای پخت و پز را آورده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر در مورد روغن هایی که احتمالاً در آشپزی خود استفاده می کنید و اینکه چگونه می توانند بر سلامت شما تأثیر بگذارند، ادامه مطلب را بخوانید.

روغن پالم

در حالی که استفاده از یک روغن در پخت و پز به احتمال زیاد منجر به مشکلات سلامتی قابل توجهی نمی شود، می تواند نگرانی هایی را ایجاد کند. به عنوان مثال، روغن پالم دارای غلظت بالایی از چربی اشباع شده است که تصور می شود بر سطح کلسترول خون تأثیر منفی می گذارد و خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.

اگرچه تحقیقات اخیر دقیقاً این سوال را مطرح می کند که چربی های اشباع شده چقدر برای سلامتی شما مضر هستند، اما مطمئناً آنها فوایدی مشابه چربی های غیر اشباع ندارند. به همین دلیل، باید روغن پالم را در رژیم غذایی خود محدود کنید. اگرچه بسیاری از مردم با روغن پالم در خانه آشپزی نمی کنند، اما معمولاً در غذاهای فرآوری شده، از کیک و پیتزا گرفته تا بیسکویت و شکلات یافت می شود.

علاوه بر این، روغن پالم از گیاهی است که در جنگل های بارانی رشد می کند و برداشت این روغن می تواند بر اکوسیستم جنگل های بارانی تأثیر منفی بگذارد.

بهترین آجیل برای حمایت از سلامت قلب به گفته متخصصان تغذیه

روغن سویا

نوعی روغن نباتی، روغن سویا است که از گیاه سویا استخراج می‌شود و برای تولید روغن پردازش می‌شود. اگرچه نقطه دود نسبتاً بالای آن ۴۰۰ درجه فارنهایت است، تحقیقات نشان می دهد که ممکن است برای سلامتی شما عالی نباشد. یک مطالعه اشاره کرد که روغن سویا ممکن است در چاقی و عدم تحمل گلوکز نقش داشته باشد.

تحقیقات دیگر نشان می دهد که محتوای بالای امگا ۶ روغن سویا نیز ممکن است با ایجاد بیماری های گوارشی مانند کولیت مرتبط باشد.

روغن سویا ممکن است معمولاً برای پخت و پز خانگی خریداری نشود، اما در طیف گسترده ای از محصولات تجاری تهیه شده مانند سس های سالاد، چاشنی ها و غذاهای سرخ شده یافت می شود.

روغن ذرت

یکی دیگر از روغن های گیاهی رایج، روغن ذرت است که بیشتر برای سرخ کردن استفاده می شود. اگرچه روغن ذرت حاوی مقداری ویتامین E است، اما دارای چندین جنبه منفی بالقوه است. محتوای بالای امگا ۶ آن یکی از بزرگترین نگرانی ها است، به ویژه به این دلیل که مزایای سلامتی قابل توجهی که می تواند از این غلظت امگا ۶ بیشتر باشد، قابل توجه نیست.

علاوه بر این، روغن ذرت با ذرت اصلاح‌شده ژنتیکی (GMO) ساخته می‌شود و مطالعات نشان می‌دهد که محصولات GMO ممکن است در ایجاد آلرژی‌ها و حساسیت‌های غذایی نقش داشته باشند.

روغن‌های گیاهی هیدروژنه

روغن نباتی هیدروژنه به طور طبیعی یافت نمی شود. در عوض، با افزودن مولکول‌های هیدروژن به روغن‌های مایع تولید می‌شود و آنها را به شکل جامدتری با ماندگاری طولانی‌تر تبدیل می‌کند. اگرچه این فرآیند ممکن است بافت را بهبود بخشد، اما چربی‌های ترانس نیز تولید می‌کند که بر سلامت قلب تأثیر منفی می‌گذارد و به طور بالقوه خطر ابتلا به بیماری‌ها و شرایط مختلف را افزایش می‌دهد.

مزایای بی‌شماری که مصرف فقط یک فنجان قهوه در روز دارد

روغن نارگیل

اگرچه محبوبیت این روغن در دهه گذشته افزایش یافته است، دلایلی وجود دارد که ممکن است بخواهید مصرف خود را محدود کنید. روغن نارگیل دارای غلظت بالایی از چربی اشباع شده است که آن را نسبت به روغن های دیگر ایده آل نمی کند. اگرچه چربی اشباع ممکن است آنقدر که قبلا تصور می شد برای سلامتی ما مضر نباشد، اما همچنان باید آن را در رژیم غذایی خود محدود کنید زیرا مانند چربی های اشباع نشده فواید سلامتی قابل توجهی را ارائه نمی دهد.

به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که مصرف روغن نارگیل منجر به سطوح بالاتر کلسترول LDL و HDL می شود. در حالی که افزایش کلسترول HDL می تواند برای سلامتی مفید باشد، اما با خطر احتمالی بیماری قلبی مرتبط با افزایش کلسترول بد LDL مقابله نمی کند. به دلیل تحقیقات متناقض در مورد روغن نارگیل، بهتر است مصرف خود را محدود کنید و در عوض روغن‌هایی با فواید سلامتی شناخته شده را بیشتر انتخاب کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top