تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/22 - 10:48
کد خبر: 498977

۴ هزار عملیات تروریستی در نقطه صفر مرزی خنثی شد

۴ هزار عملیات تروریستی در نقطه صفر مرزی خنثی شد

فرمانده مرزبانی فراجا صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مرزنشین در کشور داریم، اظهار کرد: ۵۰ درصد پشتیبانی مرزنشینان نسبت به ایجاد امنیت افزایش پیدا کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سردار احمدعلی گودرزی با بیان اینکه توان و آمادگی عملیاتی مرزبانی ارتقا پیدا کرده است، گفت: در سه مرحله تجهیزاتی توان رصد و حرکتی مرزبانان را ارتقا داده‌ایم، به عنوان مثال از پهپادها در پایش مرزهای زمینی و آبی استفاده کرده‌ایم.

گودرزی گفت: مرکز آموزش تفنگدار دریایی را برای نخستین بار افتتاح کرده‌ایم تا ناخداها و ملوانان شناورها آموزش‌های لازم را ببینند.

فرمانده مرزبانی بیان کرد: قرار است تا برجک‌ها و پاسگاه‌ها به فیبر نوری، انواع پرنده‌ها و دیگر تجهیزات رصدی مجهز شوند.

وی با بیان اینکه در اکثر پاسگاه برق‌کشی انجام شده است، گفت: طرح خوشایندسازی محیط خدمت در ۶۰۰ واحد مرزی اجرا شده است تا هم محیط خدمت برای مرزنشینان خوشایند شود و هم اقتدار مرزبانان بالاتر رود.

گودرزی با بیان اینکه ۶۱۰ کیلومتر از جاده‌های مرزی مرمت و بازسازی شده است، گفت: تعداد زیادی رادار در دریا و سیستم‌های الکترونیکی ایجاد کردیم تا قبل از اینکه حریف به مرزهای ایران ورود کند شناسایی و رهگیری شود.

فرمانده مرزبانی گفت: تلاش داریم تا دوربین‌های اپتیکی را در داخل کشور تولید کنیم و برای تجهیزات مرزی به توان داخلی تکیه کنیم و تا جایی که امکان داشته باشد تجهیزاتی از خارج از کشور وارد نکنیم.

وی با بیان اینکه مرزبانان تلاش دارند تا محیطی امن برای فعالیت سرمایه‌گذاران ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: در ظرف ۲ ماه که به سامانه وزارت نفت متصل شدیم از قاچاق بیش از ۲۷ میلیون سوخت جلوگیری شد.

گودرزی با بیان اینکه در سال جاری توقیف محموله‌های قاچاق در اولویت مرزبانان بوده است، گفت: از ابتدای سال تا کنون رشد ۹۵ درصدی توقیف شناورهای فاقد هویت و رشد ۱۱ درصدی شناسایی شناورهای خارجی را شاهد بودیم.

فرمانده مرزبانی بیان کرد: در گذشته هر مرزنشین باید حضوری برای دریافت «پروانه گذر» مراجعه می‌کرد که امسال این امکان را در سامانه «پلیس من» ایجاد کردیم و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست.

وی ادامه داد: مرزبانی امسال ۲۱ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و توقیف و ۱۳ هزار و ۵۲۹ پرونده قاچاق را برای این کالاها تشکیل دادند؛ همچنین ۲۷ هزار و ۵۷۷ فقره پرونده اقتصادی را مرزبانان به محاکم قضایی ارجاع داده اند.

گودرزی گفت: تعداد زیادی از گروهک‌ها تلاش کردند به مرزهای ایران نزدیک شوند که مرزبانان به آن‌ها اجازه عرض اندام ندادند و تعداد زیادی سلاح و مهمات، جلیقه انتحاری و ریموت بمب کشف شده است.

به گفته فرمانده مرزبانی بیش از ۲۶ هزار تلفن همراه سرقتی و بیش از ۲۰۰ خودروی سرقتی در مرزها کشف و ضبط شده است.

وی به عملکرد مرزبانان در حوزه مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار انواع مواد محترقه و بیش از ۷۰ تن انواع مواد مخدر کشف شده است که نسبت به سال گذشته کشف مواد مخدر ۲۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه این ۷۰ تن مواد مخدر اغلب با درگیری مسلحانه کشف شده است، تصریح کرد: ۷۱۸ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۳۲ نفر از اشرار به هلاکت رسیدند.

گودرزی با بیان اینکه ۳۱ میلیون لیتر قاچاق کشف شده که نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است، گفت: ۱۲۵ میلیون نخ انواع سیگار کشف شده است که نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته کشف داشته‌ام.

فرمانده مرزبانی ادامه داد: ۱۰ میلیون قلم انواع داروی قاچاق کشف شده است که این داروها عمدتا آموکسی‌سیلین، آنتی‌بیوتیک و داروهای سرماخوردگی بوده است که قاچاقچیان سعی داشتند این داروها را از کشور خارج کنند.

وی گفت: همچنین ۱۳۹ دستگاه موتورسیکلت و خودروی قاچاق را سعی داشتند وارد کشور کنند کشف کردند و ۲۸ هزار رأس انواع دام سبک و سنگین کشف شده است.

گودرزی با بیان اینکه مرزبانان سر خود را می‌دهند اما یه وجب خاک را به دشمن نمی‌دهند، گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴ هزار عملیات تروریستی در نقاط صفر مرزی خنثی شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top