تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/22 - 11:15
کد خبر: 498982

پوسیدگی فرش چیست و چگونه در فرش ایجاد می‌شود؟

پوسیدگی فرش چیست و چگونه در فرش ایجاد می‌شود؟

همچنین اگر در باغستان تهران ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی باغستان را دارید، برای آنکه بتوانید معتبرترین مرکز را جهت این کار انتخاب کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید لیستی از مراکز معتبر تهیه کنید و در نهایت به دلخواه از خدمات یکی از مراکز موجود بهره ببرید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرش‌ها از گذشته‌های دور در میان ما ایرانی‌ها محبوبیت زیادی داشته‌اند. به همین دلیل به عنوان یک کالای باارزش محسوب می‌شوند که همواره باید مراقب آنان بود. یکی از عواملی که می‌تواند به فرش شما آسیب بزند رطوبت است، چراکه رطوبت می‌تواند به مرور زمان، باعث پوسیدگی الیاف فرش شود. درواقع بعد از بروز این مشکل برای فرش، تار و پود آن به مرور زمان سست شده و از بین می‌رود. ما در این مقاله قصد داریم در ارتباط با راه‌های جلوگیری از پوسیدگی فرش و همچنین روش‌های ترمیم پوستگی، توضیحاتی را برایتان بیان کنیم. برای آگاهی از این نکات ما را در ادامه مقاله همراهی کنید.

همچنین اگر در باغستان تهران ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی باغستان را دارید، برای آنکه بتوانید معتبرترین مرکز را جهت این کار انتخاب کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید لیستی از مراکز معتبر تهیه کنید و در نهایت به دلخواه از خدمات یکی از مراکز موجود بهره ببرید.

چه عواملی باعث پوسیدگی فرش می‌شود؟

همانطور که تا چندی پیش بیان کردیم یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث پوسیدگی تاروپود فرشتان شود، رطوبت است. درواقع رطوبت می‌تواند باعث ایجاد کپک و قارچ و … شود. البته باید به این نکته نیز توجه کنیم که پوسیدگی انواع فرش‌ها با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال اگر در منزل خود از فرش‌های دستباف استفاده می‌کنید، باید بیشتر از سایر انواع فرش‌ها مراقب آنان باشید، چراکه الیاف به کار رفته در این نوع فرش‌ها طبیعی هستند و به همین علت، میزان پوسیدگی آنان نسبت به سایر انواع فرش‌ها بیشتر خواهد بود.

اگر بخواهیم به طور کلی نمونه‌هایی از عواملی که می‌توانند باعث ایجاد پوسیدگی در فرش  شوند را بیان کنیم، باید بگوییم که قرار دادن فرش در مکان‌هایی با رطوبت بالا، ریخته شدن آب و انواع مایعات بر روی فرش، باقی ماندن آب و مواد شوینده درون الیاف بعد از شستن آن، فشار بیش از حد بر روی فرش و استفاده از روش‌های غیر اصولی برای شستن فرش، نمونه‌هایی از  این عوامل هستند. اگر در شاهین ویلا ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی شاهین ویلا را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که یا از اطرافیان جستجو کرده و یا سری به فضای وب بزنید. با این کار می‌توانید لیستی از مراکز معتبر شرکت‌های قالیشویی تهیه کرده و در نهایت به دلخواه یکی از مراکز موجود را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید.

پوسیدگی فرش چه انواعی دارد ؟

به صورت کلی پوسیدگی فرش دو نوع دارد. نوع اول پوسیدگی سطحی است، اما پوسیدگی نوع دوم پوسیدگی عمیق است. متاسفانه اگر فرش دچار پوسیدگی عمیق شود، امکان دارد که دیگر نتوانید الیاف را احیا کرده و از فرش خود مجدد استفاده کنید، چراکه در پوسیدگی‌های عمیق تاروپود و بافت داخلی فرش، شدیداً دچار آسیب شده، اما اگر فرش دچار پوسیدگی سطحی شده باشد، می‌توان با استفاده از روش‌های ترمیم و رفو، بافت فرش را احیا کرده و از آن‌ها مجدداً استفاده کرد.

البته بهتر است انجام ترمیم و رفوی فرش خود را به دست مراکز قالیشویی معتبر بسپارید، چراکه این کار، کاری تخصصی است و اگر از روش انجام آن آگاهی کامل نداشته باشید، امکان دارد که بیشتر به بافت فرش خود آسیب وارد کنید. اگر در هشتگرد ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی هشتگرد را دارید برای آنکه بتوانید معتبرترین و با کیفیت‌ترین مرکز قالیشویی هشتگرد را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید، بهتر است وارد فضای وب شده و وب سایت‌های مختلف شرکت‌های قالیشویی را مشاهده کنید. با این کار می‌توانید قسمت نظرات کاربران آن‌ها را به خوبی مطالعه کرده و حتی سوالات خود را از قسمت پشتیبانان سایت بپرسید. درنهایت می‌توانید به دلخواه یکی از مراکز موجود را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید.

روش‌های ترمیم پوسیدگی فرش چیست؟

برای اینکه بتوانید پوسیدگی فرش را برطرف کنید، باید به دنبال علت ایجاد پوسیدگی باشید. برای مثال اگر فرش شما به علت قرارگیری در محیط مرطوب، دچار پوسیدگی شده باشد که این مورد یکی از شایع‌ترین علت‌های پوسیدگی فرش است، در صورتی که  فرش خود را تا بزنید، متوجه صدای شکستن و پاره شدن الیاف می‌شوید. برای آنکه بتوان این نوع پوسیدگی را برطرف کرد، باید ابتدا یک سوزن کوتاه و نخ ابریشم تاب داده شده تهیه کرده و سپس با استفاده از آن‌ها تمامی قسمت‌های پوسیده فرش را دوخت. درنهایت باید قسمت‌هایی از فرش که پاره شده‌اند با استفاده از قیچی بریده شوند. در آخر در صورتی که بافت فرش سالم باشد، رفوگران یک پود سوزن و یک پود زیر آن قرار می‌دهند و با استفاده از این روش، قسمت‌های پاره شده را دوخته و ترمیم می‌کنند.

چگونه می‌توان از پوسیدگی فرش جلوگیری کرد؟

بهترین راهکار برای آنکه از پوسیدگی فرش خود جلوگیری کنید، آن است که آن را از عوامل پوسیدگی دور سازید. برای این کار باید مدام فرش خود را چک کنید. برای مثال همواره باید حواستان به میزان رطوبت محیطی که فرش خود را در آنجا قرار دادید باشد، یا اگر مایعاتی روی فرش شما ریخته شد، بهتر است به سرعت اقدام به پاک کردن آن از روی فرش خود کرده و آن قسمت را به صورت کامل خشک کنید. همچنین اگر فرشتان نیاز به شست و شو پیدا کرد، باید حتما از شویندهای مناسب استفاده کرده و همچنین حواستان باشد که بعد از شست و شو، به طور کامل مواد باقی مانده، یعنی آب و مواد شوینده را از بافت فرش خارج کنید. درنهایت باید فرش شما به طور کامل بعد از شست شو در فضای آزاد قرار بگیرد تا به طور کامل خشک شود.

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با علت‌های پوسیدگی و نحوه جلوگیری از آن و همچنین روش‌های ترمیم پوسیدگی فرش، توضیحاتی را برای شما بیان کنیم. درنهایت امیدواریم آنچه بیان کردیم برایتان مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top