تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/22 - 11:35
کد خبر: 498984

۱۰ نکته مهم حقوقی که باید بدانید تا سرتان کلاه نرود!

۱۰ نکته مهم حقوقی که باید بدانید تا سرتان کلاه نرود!

با مراجعه به بهترین وکیل در مشهد و دریافت مشاوره می توان به کاهش مشکلات حقوقی کمک کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متاسفانه امروزه با آمار بالایی از پرونده های حقوقی مختلف در محاکم قضایی رو به رو هستیم. بسیاری از این دعاوی به دلیل ناآگاهی از مسائل حقوقی و عدم انجام امور به صورت اصولی رخ می دهد. با افزایش اطلاعات در خصوص قوانین حقوقی، می توان از بروز برخی از این مشکلات جلوگیری نمود. با مراجعه به بهترین وکیل در مشهد و دریافت مشاوره می توان به کاهش مشکلات حقوقی کمک کرد. به دلیل اهمیت موضوع، در این مقاله، ده نکته مهم حقوقی که باید بدانید تا سرتان کلاه نرود را برای شما عزیزان تهیه نموده ایم، لطفا تا انتهای این مقاله در سایت وکیل تو با ما همراه باشید.

نکات مهم حقوقی در زمینه انجام معاملات

دسته مهمی از دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به پرونده های ملکی می باشد. با انجام درست امور و به کارگیری قوانین مربوطه، می توان این مشکلات را به حداقل رساند. در این زمینه می توان از وکلای خوب کمک گرفت و به بهترین وکیل کیفری در مشهد مراجعه کرد. برخی از نکات مهم در زمینه انجام معاملات ملکی را در این قسمت عنوان می نماییم.

از انجام معاملات با مدارک دست نوشته و عادی خودداری نمایید: در هنگام معاملات مختلف، سعی کنید ملک مورد نظر دارای اسناد رسمی و ثبتی باشد. اموالی که دارای قولنامه های عادی و دست نوشته هستند، قابل انکار و قابل تقلب هستند. لازم است این اسناد در دفترخانه تنظیم شود و در صورت عدم دسترسی به دفترخانه، شهود لازم را در نظر بگیرند.

توجه به اصالت سند: اسنادی که به صورت غیر رسمی و دست نوشته هستند باید از نظر اصالت مورد بررسی قرار بگیرند. در صورتی که اصالت سند، تایید نشود، به عنوان سند جعلی در نظر گرفته می شود.

انجام استعلام های لازم قبل از معامله: برای انجام معامله، لازم است که قبل از اقدام به امضا، استعلام های لازم صورت بگیرد تا ملک جزو اموال وقفی و یا توقیفی نباشد. زیرا در این صورت خریدار باید ملک را تحویل داده و متحمل خسارات زیادی می شود.

نکات مهم در خصوص مهریه

قوانین بسیاری در زمینه مهریه وجود دارد که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. یکی از قوانین این حوزه این است که مهریه تحت هر شرایطی حق زن است و در صورت مطالبه وی، باید توسط زوج پرداخت گردد. برخی گمان می کنند که اثبات وجود رابطه نامشروع زوجه، سبب محروم شدن او از مهریه می گردد، در صورتی که این گمان اشتباه می باشد.

مطابق قانون جدید مهریه، میزان آن تا مبلغ 110 سکه عندالمطالبه می باشد و مبالغ بالاتر آن عندالاستطاعه است. این موضوع به این معنی است که برای مهریه تا 110 سکه زوجه می تواند حکم بازداشت زوج را از دادگاه دریافت نماید، اما برای مهریه های سنگین تر امکان تعقیب و بازداشت وجود ندارد.

در صورت فوت زن، مهریه او توسط وراث وی قابل دریافت می باشد. حتی زن از ارثی که به شوهر او می رسد، می تواند مهریه خود را مطالبه و دریافت نماید. مبالغ بالاتر مهریه از طری حساب بانکی، توقیف اموال، حقوق و سایر دارایی های زوج قابل پرداخت خواهد بود.

نکات مهم در خصوص مهریه

دانستنی های حقوقی پرونده های مالی

دسته ای دیگر از پرونده های حقوقی مربوط به پرونده های مالی هستند. در چنین دعاوی، ممکن است افراد برای فرار از پرداخت بدهی های خود، اقدام به انجام معاملات صوری می نمایند. این افراد اموال خود را به نام سایر افراد و به خصوص اقوام درجه یک خود انتقال می دهند. اما برخی از اموال چنین مجرمانی، جزو مستثنیات دین است. اموالی مانند مسکنی که فرد بدهکار و خانواده او در آن سکونت دارند و یا وسیله نقلیه ای که مورد نیاز فرد باشد، برای بدهکاری های مالی توقیف نمی شوند و به آن ها مستثنیات دین می گویند.

در پرونده های مالی هم می توان از وکیل خبره در این زمینه مشاوره دریافت کرد. وکیل فعال در بخش پرونده های مالی، می تواند با دانش و مهارت خود به کسب بهترین نتیجه از پرونده ها کمک کند. حق الوکاله ای که وکیل در پرونده های مالی دریافت می کند، بسته به میزان ارزش مالی پرونده تعیین خواهد شد. در واقع هر چه ارزش مالی پرونده بیشتر باشد، حق الوکاله دریافتی وکیل هم بیشتر خواهد شد.

نکات مهم در مورد چک

چک یکی از اوراق مالی است که به جای پول نقد و به عنوان ضمانت مورد استفاده قرار می گیرد. در خصوص چک، باید توجه شود که مبلغ کامل و دقیق باید در چک قید گردد و به امضا صاحب چک برسد. فردی که چک را صادر می نماید باید از قوانین آن به طور کامل مطلع باشد تا مسائل حقوقی ایجاد نشود. در قسمت وجه باید نام دریافت کننده چک یا عنوان حامل قید گردد.

مبلغ چک باید در قسمت پایین سمت چپ، با عدد نوشته شود. امروزه چک باید بعد از صدور، ثبت گردد و پس از آن اعتبار پیدا خواهد کرد. چک بدون ثبت فاقد ارزش می باشد و نمی توان آن را نقد کرد، پس باید به این موضوع توجه کرد.

نکات مهم در مورد چک

کلام آخر

در این مقاله 10 نکته حقوقی را که باید بدانید تا سرتان کلاه نرود! را به شما ارائه نمودیم. پرونده های حقوقی در زمینه های مختلف مالی، حقوقی، خانوادگی و غیره در محاکم قضایی مطرح می شوند و مورد بررسی قرار می گیرند. نکات حقوقی تدوین شده در هر یک از این بخش ها، باید مورد توجه قرار بگیرد تا از مشکلات آتی جلوگیری شود. افراد باید تلاش کنند تا با قوانین حوزه املاک، خانواده و سایر بخش ها آشنا باشند و امورات را به شکل اصولی به انجام برسانند. امیدواریم از مطالب این مقاله بهره کافی را برده باشید. از همراهی شما تا پایان مقاله صمیمانه سپاسگزاریم. در صورتی که انتقاد و پیشنهادی دارید می توانید از طریق سایت وکیل تو  با ما در ارتباط باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top