تاریخ انتشار: جمعه 1402/12/25 - 09:28
کد خبر: 499253

تهران به استقبال نوروز رفت

تهران به استقبال نوروز رفت

چند روزی بیشتر به آمدن عمو نوروز نمانده و تهران هم که چند سالی است در نوروز میزبان مسافران از اقصی نقاط کشور بوده، برنامه های ویژه ای برای هرچه بهتر برگزار شدن این رسم دیرین ایرانیان دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از ایرنا، نوروز تحول طبیعت است و یکی از مظاهر آن تازگی و نویی است؛ همه رخت نو بر تن می کنند و شادی و شادمانی محصول این تازه شدن است.

این نویی و جشن تنها به خانواده و مردم ختم نمی شود و شهر هم که موجودی زنده و پویا است به استقبال نوروز می رود؛ با برگزاری جشن ها و به راه افتادن کاروان های شادی و البته تخم مرغ های رنگی نمادین، تهران رنگ و بویی تازه و نوروزی خواهد گرفت.

چند روزی بیشتر به آمدن عمو نوروز نمانده و تهران هم که چند سالی است در نوروز میزبان مسافران از اقصی نقاط کشور بوده، برنامه های ویژه ای برای هرچه بهتر برگزار شدن این رسم دیرین ایرانیان دارد.

از تخم مرغ های رنگی بزرگ که درحال نصب در نقاط مختلف شهر است تا کاروان های شادی؛ جداول خیابان ها و دیوارها و... رنگ آمیزی شده و درختان هرس شده در زمستان دوباره سبز شده و خودنمایی خواهند کرد.

مدیریت شهری و ستاد گردشگری شهر تهران هم به پیشواز نوروز رفته و امیرقاسمی رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران در تازه ترین تحول با مدیران گردشگری مناطق ۲۲ گانه به تشریح برنامه های نوروزی گردشگری شهرداری تهران پرداخته است.

قاسمی در این خصوص گفت: جشن آغاز فعالیت های نوروزی شهرداری تهران با حرکت کاروان های شادی با تِم شاهنامه از میدان هفتم تیر به سمت میدان ولیعصر(عج) و پارک لاله آغاز و در نهایت باحضور در برنامه بوستان لاله و آتش بازی پایان می یابد.

او ادامه داد: تمامی مناطق ۲۲ گانه با طراحی و اجرای برنامه های شاد از قبیل حضور تن پوش های عروسکی با تِم شاهنامه، نقالی، موسیقی اقوام و ساز و دُهل با حضور گروهای مختلف، حرکت ایسوزوهای فرهنگی و گردشگری و ...در این برنامه حضور خواهند داشت.

قاسمی درخصوص برنامه های نوروزی ستاد گردشگری و سیاستگذاری های در نظر گرفته شده برای مناطق ۲۲ گانه هم گفت: برپایی ایستگاه های اطلاع رسانی و استقبال از مسافران نوروزی، تهیه و توزیع ۱۵۰ هزار نسخه اقلام گردشگری اعم از نقشه، برگه تخفیفات، کتاب گردشگری کودک و بروشور برنامه های نوروزی، راه اندازی استودیو نوروزی مدیران شهری جهت اطلاع رسانی برنامه ها و تبریک نوروزی و ارائه گزارش اقدامات، مشاوره تلفنی گردشگری(سامانه۱۳۷) از جمله اقدامات است.

رییس ستاد گردشگری تهران ادامه داد: اجرای تورهای پیاده روی و ری گردی در ۱۹ مسیر، اجرای برنامه های اقوام در محلات، اکران جاذبه های گردشگری با همکاری سازمان زیباسازی، تولیدو ساخت برنامه های تلویزیونی با هدف آداب و سنن و جاذبه های گردشگری شهر تهران و... از مهمترین برنامه های گردشگری در نوروز ۱۴۰۳ است.

او تاکید کرد: ویژه برنامه روز طبیعت نیز با همکاری اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در راستای هم افزایی دبیران گردشگری و دبیران محیط‌زیست محلات برگزار خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
نامه رئیس دانشگاه میبد به رئیس دانشگاه کلمبیا: به دانشجویان غیور خود فرصت اعتراض بدهید
دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top