تاریخ انتشار: جمعه 1402/12/25 - 09:43
کد خبر: 499256

انقلاب در توسعه و تکمیل خطوط مترو

انقلاب در توسعه و تکمیل خطوط مترو

خط ۷ مترو یکی از مهم‌ترین خطوط ریلی درون شهری محسوب می‌شود که در حدود ۲۷ کیلومتر طول دارد. در حال حاضر فقط یک ایستگاه از خط ۷ مترو تکمیل نشده و ۲۱ ایستگاه دیگر در این خط در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از دانشجو، آلودگی هوا و ترافیک از جمله میراث به جا مانده از دوره‌های گذشته است که پایتخت را با چالش همراه کرده است، اما در این دوره از مدیریت شهری از همان ابتدا به طور جد مورد اهتمام و توجه بوده و اقدامات مستمر و روبه رشدی در این مورد صورت گرفته است.

انقلاب در توسعه حمل و نقل عمومی و تکمیل خطوط مترو جمله‌ای است که شهردار تهران از همان مدیریت بر آن تاکید ویژه داشت به طوریکه با اقدامات لازم در این راستا توانست تعداد ایستگاه‌های مترو را از ۱۴۰ ایستگاه و ۲۶۱ کیلومتر به ۱۵۵ ایستگاه و ۳۰۳ کیلومتر مسیر در بازه زمانی مهر ۱۴۰۰ تا اسفند ۱۴۰۲فزایش دهد.

افتتاح ایستگاه شهید رضایی در خط ۶ و ورودی دوم ایستگاه برج میلاد در خط ۷ مترو، بهره‌برداری از ورودی دوم ایستگاه بعثت (ورودی شمالی) در خط ۶، افتتاح همزمان ورودی دوم ایستگاه رودکی و ورودی سوم ایستگاه مهدیه در خط ۷ مترو تهران، افتتاح ورودی دوم ایستگاه مرزداران در خط ۶ مترو تهران، ایستگاه تقاطعی توحید در خط ۷ مترو تهران، افتتاح همزمان ورودی دوم ایستگاه‌های مولوی و بریانک در خط ۷ مترو تهران، ایستگاه بوستان گفتگو و ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت و بهسازی بلوار قیام، افتتاح ورودی دوم ایستگاه یادگار امام (ره) در خط ۶، افتتاح ایستگاه شهدای هفدهم شهریور در خط ۷، افتتاح همزمان ورودی دوم ایستگاه‌های شهید اشرفی اصفهانی و شهید رضایی و بهره‌برداری از پایانه اکباتان به عنوان بزرگترین پایانه زیرزمینی قطار‌های شهری در کشور و همچنین افتتاح ایستگاه پرند و ۱۹ کیلومتر مسیر ریلی آن و. از جمله اقداماتی است که در این دوره ازمدیریت و تا پایان دی ماه سال جاری صورت گرفته است.

با تمامی اقدامات صورت گرفته و ایستگاه‌های راه اندازه شده در خطوط مختلف، اما مدیریت شهری به منظور رضایت و راحتی شهروندان در تردد با مترو به عنوان وسیله حمل ونقل عمومی دست از تلاش برنداشته و حتی در روز‌های پایانی سال هم در قالب پویش‌های امیدوافتخار در مراسمی از آغاز عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران و بهره برداری از ورودی دوم ایستگاه شهید دادمان رونمایی کرد.

خط ۷ مترو یکی از مهم‌ترین خطوط ریلی درون شهری محسوب می‌شود که در حدود ۲۷ کیلومتر طول دارد. در حال حاضر فقط یک ایستگاه از خط ۷ مترو تکمیل نشده و ۲۱ ایستگاه دیگر در این خط در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

اما افتتاح‌های خطوط مترو در پایان سال جاری تنها محدود به خط ۷ نمی‌شود. هفته گذشته علیرضا زاکانی در مراسم کلنگ زنی آغاز عملیات ساخت خط ۸ مترو تهران خبر از آغاز عملیات ساخت خط ۹ مترو تهران در هفته جاری می‌دهد؛ و می‌گوید: خط ۹ مترو نیز از دولت آباد و منطقه مشیریه آغاز می‌شود و به چیتگر می‌رسد. در تکمیل خطوط ۸ و ۹ برای نخستین بار ابتکار جدیدی برای تعامل و سرمایه‌گذاری با شرکای ایرانی و چینی خود پیش گرفته‌ایم که مبتنی بر آن بناست هزینه ساخت خطوط از محل تهاتر ملکی تامین شود.

گفتنی است خط ۸ مترو از منطقه ۱۵ و محله مسعودیه آغاز می‌شود و با عبور از مرکز شهر در ایستگاه تقاطعی سرسبز واقع در منطقه ۸ به اتمام می‌رسد. با تکمیل این خط حدود ۱۰ درصد از بار ترافیکی این مناطق کاسته خواهد شد و از طرفی این خط به دلیل عبور از مناطق پر جمعیت، باعث افزایش مسافر پذیری سایر خطوط نیز خواهد شد.

آغاز عملیات خط ۱۱ مترو پایتخت نیز موضوع حائز اهمیت دیگری است که به گفته شهردار تهران در ابتدای سال ۱۴۰۳ عملیات ساخت آن براساس توافقی که با چینی‌ها داشته اند اجرایی خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top