تاریخ انتشار: شنبه 1402/12/26 - 10:16
کد خبر: 499321

این نوشیدنی گرم مانع پیری می‌شود

این نوشیدنی گرم مانع پیری می‌شود

پلی‌فنل‌ها، ماده فعال زیستی موجود در چای‌، احتمالا در تنظیم سیستم ایمنی، سوخت‌وساز و عملکرد شناختی نقش دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از خواص نوشیدن چای بسیار شنیده‌ایم و گاه نوشیدن تنها یک استکان چای خستگی‌مان را دربرده و آرامش برایمان به ارمغان آورده است اما حالا متخصصان حوزه سلامتی می‌کوشند تا راز نهفته چای یعنی ««خاصیت ضدپیری» آن را آشکار کنند.

بر اساس پژوهشی که در دانشگاه سیچوان در چنگدو چین انجام شد، نوشیدن سه فنجان چای در روز می‌تواند طول عمر را افزایش می‌دهد.

دانشمندان در این پژوهش، روی پنج هزار و ۹۹۸ بریتانیایی ۳۷ تا ۷۳ ساله و همچنین هفت هزار و ۹۳۱ نفر در چین که سنشان بین ۳۰ تا ۷۹ سال بود، مطالعه و بررسی کردند. از شرکت‌کنندگان سوال شد که آیا چای سیاه، سبز، زرد یا چای سنتی اولانگ (نوعی چای سنتی در چین) می‌نوشند و اینکه در روز چند فنجان چای مصرف می‌کنند. همچنین با کنار هم گذاشتن درصد چربی بدن، کلسترول و فشار خون، سن بیولوژیکی هر شرکت‌کننده را محاسبه کردند.

به گزارش نیویورک‌پست، با توجه به اینکه این پژوهش صرفا «مشاهده‌ای» بود، محققان نتوانستند اثبات کنند که نوشیدن چای روند پیری زیستی (بیولوژیکی) را کند می‌کند؛ با وجود این، افرادی که دائم چای می‌نوشیدند، نشانه‌هایی از کندتر شدن روند پیری نشان دادند. اکثر این افراد مرد بودند، رژیم غذایی سالم‌تری داشتند، الکل مصرف می‌کردند و کمتر با اضطراب و بی‌خوابی مواجه بودند.

به گفته محققان، نوشیدن حدود سه فنجان چای یا شش تا هشت گرم برگ چای در روز، ممکن است مشهودترین مزایای ضدپیری را عرضه می‌کند.

طبق نتایج محققان، مصرف متوسط چای در میان مصرف‌کنندگان دائمی این نوشیدنی، قوی‌ترین فواید ضد پیری را به همراه داشت و در کسانی که نوشیدن چای را متوقف کردند، نشانه‌های پیری افزایش یافت.
محققان بر این باورند که پلی‌فنل‌ها، ماده فعال زیستی در چای که باکتری‌های روده را تعدیل می‌کند، احتمالا در تنظیم سیستم ایمنی، سوخت‌وساز و عملکرد شناختی نقش دارند.

آن‌ها همچنین خاطرنشان کردند که فلاونوئیدها (نوعی پلی‌فنل که چای غنی از آن است) می‌توانند طول عمر کرم‌ها، کک‌ها و موش‌ها را افزایش دهند.

البته محققان در این پژوهش نوع خاصی از چای، دمای این نوشیدنی و اندازه فنجان را بررسی نکردند. آن‌ها همچنان در حال پژوهش در این زمینه‌اند و تاثیر چای بر بیماری‌های مربوط به افزایش سن مانند بیماری‌های قلبی‌عروقی، دیابت، زوال عقل و برخی انواع سرطان‌ها را بررسی و مطالعه می‌کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
معرفی کسب و کارها
رقم فسخ قرارداد باورنکردنی رضاییان با استقلال
توضیح قوه قضائیه درمورد انتشار تصویر متهم خانم با چادر
موشک فاکتوری ایران رونمایی شد
تنگه هرمز را به صورت کامل مینروبی کردیم
آغاز ثبت‌ نام مسکن استیجاری تهران از شهریور ماه
ایوب آقاخانی دبیر چهل‌ و پنجمین جشنواره تئاتر فجر شد
انتقاد وزیر ارتباطات از دوگانه‌سازی میان اینترنت و شبکه ملی اطلاعات
آمریکا اعتیاد به تحریم را جایگزین سیاست و عقلانیت کرد
جزئیات قرارداد و پاداش میلیاردی قلعه‌نویی در تیم ملی فوتبال
من هم درخواست غرامت از ایران دارم!
دولت با تمام ظرفیت همراه و پشتیبان میدان است
مدیریت تنگه هرمز در قانون شهید تنگسیری
ورزشگاه جدید تهران کجاست؟
جزئیات رسوایی اخلاقی رئیس فیفا فاش شد
فیلم | روایت شیخ اسماعیل رمضانی از جمله‌ای که زندگی‌اش را عوض کرد
فیلم | مدیریت تنگه هرمز در قانون شهید تنگسیری
انتصاب شش فرمانده عالی‌رتبه در ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و بسیج
تصویر جدیدی از رهبر معظم انقلاب منتشر شد
نگذارید شهادت حمیدرضا رجب‌زاده تبدیل به یک روند برای دشمن شود
خون شهید رجب‌زاده دادرسی فوری و قاطع می‌خواهد
واکنش بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر به انتصاب محسن رضایی
آزمون بسندگی زبان انگلیسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود
آمادگی و تمهیدات کامل برای برگزاری آزمون سراسری/پیامک مشمولان سهمیه جنگ جعلی است
محتوای دروس معارف با محوریت حماسه سه جنگ تحمیلی تغییر می‌کند
شروط جدید تاسیس موسسه آموزش عالی و صدور مجوز رشته اعلام شد
ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی آغاز شد/ اعلام جزئیات ثبت نام
راه اندازی مرکز ملی آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور
نتایج نهایی آزمون دکتری سال ۱۴۰۵ اواخر مرداد اعلام می‌شود
امنیت پایدار ایران بدون مرجعیت رسانه‌ای و روایت حقیقت به دست نمی‌آید
تخلیه خوابگاه گلستان ۴ دانشگاه الزهرا(س) از امروز
قیمت غذای دانشجویان در طرح جدید تغذیه دانشجویی اعلام شد
معافیت برخی دانشگاه‌ها از اجرای طرح جدید تغذیه دانشجویان/اجرای طرح مرحله‌ای خواهد بود
شواهد پژوهشی از وجود فسفر در بمباران «لامرد» حکایت دارد
آخر مرداد پایان مهلت ثبت‌نام المپیک فناوری/جایزه ۳ میلیاردی برای برگزیدگان ۱۵ لیگ
طراحی پلتفرم هوشمند اکتشاف معدن با هوش مصنوعی در دانشگاه امیرکبیر
پذیرش دانشجو به شیوه استادمحور ابلاغ شد
نظرسنجی
به نظر شما توافق با آمریکا به پایان مخاصمات می‌انجامد یا دوباره شاهد یک درگیری تمام عیار خواهیم بود؟


مشاهده نتایج
go to top