تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/28 - 09:22
کد خبر: 499524

اعتراف نتانیاهو به شکست در غزه

اعتراف نتانیاهو به شکست در غزه

نتانیاهو در سخنان خود به نوعی اعتراف کرده است که جنگ در غزه تا کنون برای اسراییل دستاوردی نداشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر درخواست‌های بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ در غزه را به شدت رد کرد.

نتانیاهو در سخنان خود به نوعی به این مساله اشاره کرده که جنگ در غزه تا کنون برای اسرائیل دستاوردی نداشته و در واقع اسرائیل جنگ را در مرحله کنونی در غزه باخته است و از این رو برای جلوگیری از شکست ناگزیر به حمله به رفح است. در این ارتباط نتانیاهو ادعا کرده است که اگر از هم اکنون، پیش از دستیابی به اهدافمان به جنگ پایان بدهیم، این به معنای آن خواهد بود که اسرائیل در جنگ شکست خورده است.

به ادعای نتانیاهو، تا زمانی که اسرائیل به اهداف خود نرسیده باشد، تن به آتش بس نخواهد داد.

نتانیاهو همچنین تاکید کرد که تل آویو تسلیم فشارهای بین‌المللی نمی‌شود و از طرح ورود به رفح در جنوب غزه با هدف نابود کردن گروه حماس عقب نشینی نخواهد کرد. او در این ارتباط گفت: «خطاب به دوستانمان در جامعه بین‌المللی می‌گویم. آیا حافظه شما این‌قدر خراب است؟ آیا به این زودی ۷ اکتبر، بدترین کشتار یهودیان پس از هولوکاست را فراموش کرده‌اید؟ به جای اسرائیل به گروه حماس و حامیان آن فشار وارد کنید، چون آن‌ها تهدیدی علیه منطقه و تمام جهان هستند.»

روز گذشته نیز «موشه یعالون»، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم باقی ماندن در قدرت را بیشتر از مسائل دیگر ترجیح می‌دهد. وی افزود که مساله بازگرداندن اسرای صهیونیست اولویت نتانیاهو به شمار نمی‌رود.

یعالون اضافه کرد: تهدیدات مطرح شده مبنی بر حمله ارتش به رفح نیرنگ و فریب است. اگر نیاز به این کار داشتیم چرا تا الان انجام ندادیم و یگان‌های ذخیره را مرخص کردیم.

وی تاکید کرد: چاره‌ای جز برگزاری انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن و برون رفت از این بحران با حضور مسؤولین جدید نداریم.

یعالون گفت: در داخل کابینه برخی افراد خواهان قربانی کردن اسرا در برابر اشغال نوار غزه هستند.

همچنین روزنامه صهیونیستی معاریو در گزارشی اعلام کرد که بر اساس برآوردهای انجام‌شده در مورد مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در پی هشداری که گدعون ساعر به وی داده، گرفتار بحران و مخمصه شده است.

ساعر که عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی است تهدید کرده اگر به عضویت کابینه جنگ این رژیم در نیاید از کابینه این رژیم خارج خواهد شد.

از سوی دیگر بتسییل اسموتریچ وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی نیز از احتمال بالای سرنگونی کابینه نتانیاهو به دلیل قانون خدمت نظامی یا پیوستن گدعون ساعر به کابینه خبر داد.

همچنین معاریو به نقل از یکی از وزیران صهیونیست نوشت: تشدید بحران داخلی کابینه ائتلافی به دلیل امیال و منافع اعضا می‌تواند این کابینه راستگرا را سرنگون کند.

علاوه بر این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که ایتمار بن گویر وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی رفتارهای یوآف گالانت وزیر جنگ این رژیم را مورد هجمه قرار داده و در جلسه امروز کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که گالانت سیاستی مستقل را دنبال می‌کند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که بن‌گویر در جریان این جلسه به نتانیاهو گفته که وی رئیس گالانت است و نباید او را به حال خود رها کند تا هر کاری را که می‌خواهد انجام بدهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top