تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/28 - 09:42
کد خبر: 499533

بارش‌های فراوان در راه است

بارش‌های فراوان در راه است

مدیرکل دفتر پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا سامانه پر بارشی جدیدی از سمت جنوب غرب کشور وارد می شودکه در زمینه مسافران حتما به هشدارهای قرمز توجه کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جوان صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه طبق پیش بینی‌های صورت گرفته امروز در استان‌های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش‌های پارکنده روی می‌دهد گفت: فردا دوشنبه سامانه بارشی وارد کشور می‌شود و در استان‌های شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب، استان‌های واقع در سواحل غربی و مرکزی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی باعث بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، بارش تگرگ و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف می‌شود.

وی با بیان اینکه روز سه‌شنبه فعالیت سامانه بارشی تشدید می‌شود و علاوه بر مناطق اعلام شده مناطقی از جنوب، مرکز و شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی اواخر روز دوشنبه و روز سه‌شنبه در استان‌های لرستان، خوزستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، غرب استان‌های اصفهان و کردستان است.

او اظهار کرد: روز چهارشنبه از شدت فعالیت سامانه بارشی کاسته می‌شود، در این روز به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در سایر مناطق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج از سمت غرب از میزان ابرناکی و بارش‌ها کاسته می‌شود.

ضیائیان بیان کرد: روز پنجشنبه دوم فروردین ۱۴۰۳ در شمال شرق بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود. سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس مواج پیش‌بینی شده است.

او با اشاره به صدور هشدارهای سطح نارنجی گفت: هشدار سطح نارنجی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز سه‌شنبه صادر شده که براثر آن شاهد بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد هستیم.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آب‌گرفتگی معابر به‌صورت گسترده، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل، اختلال جدی در سفرهای بین‌شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تأسیسات و سازه‌های واقع‌شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک بر اثر وزش باد شدید از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است.

ضیائیان گفت: توصیه می‌شود عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون‌شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان، بازگشایی دهانه پل‌ها، اجتناب از سفرهای برون‌شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه، مدیریت زمین‌های کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها را هم وطنان در دستور کار خود قرار دهند.

او تاکید کرد: مسافران حتما فردا پیش از عزیمت به جاده ها حتما به هشدارهای سطح قرمز هواشناسی توجه کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top