تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/28 - 14:02
کد خبر: 499568

افشای جدی‌ترین حمله سایبری به اسرائیل

افشای جدی‌ترین حمله سایبری به اسرائیل

رسانه صهیونیستی خبر داده هکرها با نفوذ به نرم‌افزارهای فن‌آوری اطلاعات دانشگاهی اطلاعات هزاران دانشجوی کالج‌های سرزمین‌های اشغالی را شامل کارت شناسایی، کارت‌های اعتباری و دیگر اسناد آن‌ها را به سرقت برده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یک رسانه عبری مدعی شده «یک گروه از هکرهای وابسته به ایران» داده‌های شخصی هزاران «دانشجوی اسرائیلی» شامل کارت‌های شناسایی، اطلاعات حساب‌های بانکی، شماره تلفن‌ها، اسناد خدمت سربازی، آدرس ایمیل و نتایج امتحانات را به سرقت برده و در فضای دارک‌وب بارگذاری کرده‌اند.

«لیور بن دیوید» یک کارشناس امنیت سایبری این حادثه را به عنوان «یکی از جدی‌ترین مواری که تاکنون به آن برخورده» توصیف و ادعا کرد: «داده‌های حساسی به سرقت رفته‌اند که از آن‌ها می‌توان برای دزدی هویت یا در کنترل گرفتن حساب‌های دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.»

روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در ادامه این گزارش ادعایی نوشت: «رخنه‌ای که رخ داد نشات گرفته از یک سیستم مورد استفاده اکثر کالج‌های اسرائیلی بوده و بن دیوید در ژوئیه ۲۰۲۳ آن را گزارش کرد اما به رغم هشدار او بسیاری از کالج‌ها در رفع این آسیب‌پذیری کوتاهی کرده و به این ترتیب داده‌ها را به خطر انداختند.»

به ادعای نویسنده این گزارش، «گروه ایرانی» دست به انتشار تقریبا ۱۲۰ گیگابایت داده‌های مربوط به «کالج سپیر» زده و در پست‌هایی در پیام‌رسان تلگرام همچنین مدعی دزدیدن اطلاعات نهادهای دیگر همچون «کالج سخنین» و آکادمی پلیس صهیونیست‌ها در شهر «بیت شمش» شده و ویدیوهایی از هک‌شدن سیستم‌ها منتشر کرده است.

آن‌ها همچنین یک ویدیو منتشر کرده‌اند که حضور مدیرعامل یک شرکت امنیت سایبری رژیم صهیونیستی و خانواده‌اش در یک مراسم را نشان می‌دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: «طبق اعلام شرکت مالام‌تیم که مالک سیستم هک شده است، آن‌ها این سیستم را ۲ سال قبل به نسخه‌ای به‌روزرسانی کردند که جلوی نفوذ را می‌گرفت اما بسیاری از دانشجویان در انجام این به‌روزرسانی کوتاهی کردند. این شرکت در بیانیه‌ای نوشت: «مساله‌ مربوط به یک نسخه قدیمی است که از ۲ سال قبل دیگر پشتیبانی نشد.»

این اتفاق به تشدید نگرانی مقام‌های سازمان امنیت سایبری رژیم صهیونیستی که از طرف دیگر نگران افزایش حملات سایبری به اهداف و شبکه‌های این رژیم در مدت اخیر بود، منجر شده است.

این نشریه عبری نوشت: «تعیین ابعاد این نفوذ سایبری به سیستم‌های کالج‌ها دشوار است اما به دانشجویان توصیه شده نسبت به نظارت بر حساب های بانکی خود و اپلیکیشن‌های با قابلیت دسترسی از راه دور هوشیار باشند. همچنین دانشجوهای مشغول به خدمت در نیروهای امنیتی باید محتاط باشند چون اطلاعات آنها ممکن است از سوی عوامل بدخواه مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.»

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
کاریکاتور| پاسخ مسخره!
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top