تاریخ انتشار: دوشنبه 1402/12/28 - 14:58
کد خبر: 499582

تعداد زائران نوروزی ورودی به مشهد اعلام شد

تعداد زائران نوروزی ورودی به مشهد اعلام شد

جانشین رئیس قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی گفت: ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۳۷۳ زائرنوروزی در بازه زمانی ۱۵ اسفند ماه جاری تاکنون وارد مشهد شده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در نشست خبری قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی اظهارداشت: در حال حاضر ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۳۷۳ زائر نوروزی در بازه زمانی ۱۵ اسفند ماه جاری تاکنون وارد مشهد شده‌اند که ۱۱۷ هزار و ۲۲ نفر از طریق سفرهای هوایی، ۲۲۵ هزار و ۴۵ نفر از طریق سفر ریلی، ۳۵۸ هزار و ۳۶۳ نفر با وسیله نقلیه جاده‌ای عمومی و یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۹۴۳ نفر با وسیله نقلیه شخصی وارد مشهد شده اند.

وی افزود: مسافران و زائران باید از مبادی رسمی و تا ۲۵ فروردین ماه سال آینده بلیت رفت و برگشت تهیه کنند تا در هنگام برگشت با مشکل مواجه نشوند.

جانشین رئیس قرارگاه عملیاتی مرکزی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۸ درصد کل ظرفیت اقامتی خراسان رضوی تکمیل شده است گفت: با توجه به پیش بینی بارندگی طی روزهای پایانی سال و آغاز سال نو؛ آمادگی هر چه بیشتر ظرفیت‌های اسکان در مشهد و استان بررسی و تذکرات لازم اعلام شده است.

گنابادی نژاد با اشاره به تشکیل کمیته‌های ۱۴گانه ستاد خدمات سفر خاطرنشان کرد: تامین کالاها و اقلام اساسی مانند گوشت مرغ، گوشت قرمز، شکر، میوه و به ویژه آرد برای نانوایی‌های فعال در ایام تعطیلات و اطراف حرم رضوی در میزان مطلوب محقق شده است.

شناسایی ۳۰ نقطه حادثه‌خیز خراسان رضوی

جعفر شهامت، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی نیز اظهارداشت: با توجه به اینکه ۸۲ درصد زائران ورودی به استان با وسیله نقلیه شخصی و ۱۰ درصد با اتوبوس و ۱۰ درصد باقیمانده از طریق هوایی و ریلی به خراسان رضوی و شهر مشهد سفر می‌کنند لذا بحث بهسازی راه‌های استان را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته چهار هزار کیلومتر راه در خراسان رضوی نیازمند بهسازی تشخیص داده شد و برنامه‌ای سه‌ساله برای بهسازی این میزان راه تدوین شد.

شهامت تصریح کرد: در حال حاضر هزار و ۵۶۰ کیلومتر از این راه‌ها بهسازی شده است و با توجه به عمر ۲۰ساله راه‌های خراسان رضوی، لذا بازسازی راه‌ها به منظور تامین امنیت مسافران از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی عنوان کرد: از تابستان سال گذشته تا کنون بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال در زمینه بهسازی راه‌های خراسان رضوی هزینه شده و امسال نیز ۲ هزار میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است.

شهامت اظهارکرد: ۳۰ نقطه حادثه‌خیز در خراسان رضوی شناسایی شده است و تا کنون ۱۱ نقطه از این شمار رفع عیب یا حذف شده و بقیه در فرایند مناقصه برای رفع عیب یا حذف قرار دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top