تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/29 - 16:35
کد خبر: 499624

پیچ و رولپلاک سنگ نما

پیچ و رولپلاک سنگ نما

پیچ و رولپلاک کردن ساختمان با استفاده از طناب، نیازی به داربست زدن ندارد؛ به‌همین‌دلیل، هزینه اجرای آن به‌مراتب کمتر از اجرای پیچ نما توسط داربست خواهد بود. این موضوع طی سال‌های اخیر به همگان ثابت شده و به‌همین‌دلیل، امروزه کمتر کسی برای انجام خدمات نما از داربست استفاده می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عملیات پیچ و رولپلاک سنگ نما یکی از فعالیت‌های رایج در حوزه ساختمان‌سازی بوده و مزایای متعددی دارد. این عملیات به‌منظور جلوگیری از افتادن سنگ از روی ارتفاع صورت می‌گیرد؛ زیرا امکان دارد که سنگ به‌دلیل جدا شدن از سیمان ریزش کرده و روی خودروها و عابرین سقوط کند. پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما از وقوع چنین حوادث خطرناکی جلوگیری می‌کند و ازاین‌جهت، موردتوجه سازندگان و مالکین ساختمان واقع شده است. در این مطلب، اطلاعات مفیدی درباره عملیات پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان و مزایای این روش ارائه داده‌ایم؛ پس با ما همراه باشید.

متریال مورد استفاده برای پیچ و رولپلاک سنگ نما

پیچ و رولپلاک کردن سنگ نمای ساختمان، مطمئن‌ترین روشی است که ایمن‌سازی نما به‌صورت مادام‌العمر را به‌دنبال دارد. این عملیات با روش‌های مختلفی انجام می‌شود؛ اما بهترین روش، کار با طناب یا همان راپل است. پیچ و رولپلاک به دو عدد قطعه فلزی و پلاستیکی گفته می‌شود که کاربرد بسیار گسترده‌ای در صنعت داشته و در زمینه اتصال مصالح و قطعات مختلف به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین، عملیات پیچ و روپلاک کردن سنگ نما کار بسیار حساسی است و باید آن را بادقت و تخصص بالایی انجام داد. درغیراین‌صورت، افرادی که زیر ساختمان رفت‌و‌آمد می‌کنند در معرض خطر قرار خواهند گرفت.

متریال مورد استفاده برای پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان، به‌شدت حائز اهمیت بوده و بر ماندگاری سنگ نمای ساختمان تأثیرگذار است. پیچ به‌عنوان مهم‌ترین متریال در این عملیات، هسته اصلی و درونی عمق سیمان را تشکیل می‌دهد.

علاوه‌بر این، رولپلاک نیز متریال دیگری است که در فرایند محکم‌سازی سنگ روی سیمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس هردوی این موارد باید درجه یک و مرغوب باشد؛ ضمن اینکه سایز آن‌ها نیز باید با نوع سنگ تناسب داشته باشد. دراین‌صورت، عملیات پیچ و رولپلاک کردن سنگ نمای ساختمان به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.

مراحل اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

فرایند پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان مانند هر عملیات ساختمانی دیگری دارای مراحل خاصی است. این مراحل باید به‌طور دقیق و کامل انجام شوند تا نتیجه دلخواه به‌دست آید. در این قسمت، این مراحل را یکی پس از دیگری شرح داده‌ایم:

  1. نخستین مرحله، مربوط به قبل از شروع کار است. در این مرحله، بازدید از پروژه صورت می‌گیرد و پس‌از انجام توافقات اولیه، قرارداد بسته می‌شود.
  2. پس‌از بازدید و انجام توافقات اولیه، باید محل بستن طناب مشخص شود و پیچ و رولپلاک‌های موردنیاز نیز تهیه شوند.
  3. در سومین مرحله از این عملیات، پیچ‌ها و رولپلاک‌هایی که از قبل در هم پیچیده شده‌اند، درون سوراخ‌های ایجادشده قرار می‌گیرند.
  4. سپس باید رولپلاک‌ها با استفاده از چکش و به‌صورت کامل به درون سوراخ‌ها وارد شوند.
  5. پس‌از آن، باید با استفاده از دریل پیچ سفت‌کن، پیچ را در جهت عقربه‌های ساعت به داخل سنگ و سیمان هدایت کرد.
  6. در آخرین مرحله، فرایند بتونه‌کاری به‌منظور هماهنگ‌سازی سنگ و پیچ انجام می‌شود. برای این کار، باید از بتونه‌های ضدآب استفاده شود.

انجام این مراحل باید بادقت و تخصص بالا و توسط افراد حرفه‌ای در این زمینه صورت گیرد؛ دراین‌صورت، نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد.

مزایای پیچ و رولپلاک سنگ نما با راپل (طناب)

در بخش‌های قبل، فرایند پیچ و رولپلاک کردن سنگ نمای ساختمان را بررسی کرده و علت انجام آن را نیز مورد ارزیابی قرار دادیم. حال در این قسمت، قصد داریم مهم‌ترین مزایای این روش را معرفی کرده و در مورد هرکدام از آن‌ها توضیحاتی ارائه دهیم. این مزایا به شرح زیر هستند:

کاهش هزینه‌ها

پیچ و رولپلاک کردن ساختمان با استفاده از طناب، نیازی به داربست زدن ندارد؛ به‌همین‌دلیل، هزینه اجرای آن به‌مراتب کمتر از اجرای پیچ نما توسط داربست خواهد بود. این موضوع طی سال‌های اخیر به همگان ثابت شده و به‌همین‌دلیل، امروزه کمتر کسی برای انجام خدمات نما از داربست استفاده می‌کند.

صرفه‌جویی در زمان

یکی دیگر از مزایای پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان با طناب، صرفه‌جویی در زمان است. با استفاده از طناب، زمان کمتری برای اجرای پیچ و رولپلاک نما صرف می‌شود؛ به‌این‌صورت که شخص راپل‌کار به‌محض امضای قرارداد، می‌تواند کار خود را آغاز کند. این در حالی است که با استفاده از داربست، باید حداقل دو روز زمان برای بستن و جمع کردن داربست‌ها صرف کنید. فرایند پیچ و رولپلاک نما با راپل در زمان بسیار کوتاهی انجام می‌شود؛ یعنی راپل‌کاران در کمتر از 10 دقیقه، لوازم کار در ارتفاع را بر پا کرده و پس از پایان کار نیز در کمتر از 10 دقیقه کلیه لوازم را جمع می‌کنند.

اشغال فضای کم

یکی از معضلاتی که هنگام پیچ و رولپلاک سنگ نما با داربست برای ساکنین ایجاد می‌شود، اشغال فضای زیاد مقابل ساختمان است. امروزه این مشکل با ورود سیستم‌های بدون داربست به ایران به‌طور کامل برطرف شده است؛ زیرا لوازم اجرای پیچ و رولپلاک نما با طناب بسیار جمع‌و‌جور بوده و به‌سبب همین ویژگی، موردتوجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

افزایش امنیت

پیچ و رولپلاک کردن نمای ساختمان با طناب، امنیت بسیار بالاتری نسبت‌به انجام این کار با داربست دارد؛ زیرا بستن داربست مقابل ساختمان، سارقین را تحریک می‌کند تا وارد خانه شوند و اشیاء قیمتی را به سرقت ببرند. در‌حالی‌که، استفاده از راپل باعث می‌شود تا هیچ راهی برای نفوذ به ساختمان برای سارقین باقی نماند.

اجرای پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان

در این مطلب، فرایند پیچ و رولپلاک کردن سنگ نمای ساختمان را همراه با مراحل دقیق آن، مورد بررسی قرار دادیم؛ همچنین مزایای استفاده از روش پیچ و رولپلاک با راپل (طناب) که شامل کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان، اشغال فضای کم و افزایش امنیت هستند را نیز شرح دادیم. امروزه، عملیات پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما با طناب بسیار گسترش یافته و به‌منظور جلوگیری از سقوط سنگ از ساختمان اجرا می‌شود. اگر شما هم قصد اجرای این روش در شهر تهران و کرج را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید. پس‌از آن می‌توانید عملیات اجرا را به‌ترتیب طی کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top