تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/01/02 - 21:14
کد خبر: 499691

رئیس جبهه اصلاحات: دولت های جهان به کارزار شکایت علیه اسرائیل بپیوندند

رئیس جبهه اصلاحات: دولت های جهان به کارزار شکایت علیه اسرائیل بپیوندند

آذر منصورى رئیس جبهه اصلاحات با تحسین اقدام آفریقاى جنوبى از دولت‌ها و نهادهاى مدنى جهانى خواست به کارزار شکایت علیه اسرائیل بپیوندند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آذر منصورى رئیس جبهه اصلاحات با تحسین اقدام آفریقاى جنوبى از دولت‌ها و نهادهاى مدنى جهانى خواست به کارزار شکایت علیه اسرائیل بپیوندند.

رئیس جبهه اصلاحات ایران در نامه‌اى خطاب به رئیس جمهور آفریقاى جنوبى، اقدام دولت این کشور در طرح شکایت علیه رژیم اسرائیل در رابطه با کشتار زنان و کودکان غزه در دیوان داورى بین‌المللى را تحسین برانگیز خواند و این کشتار را مصداق ارتکاب عمدى جنایات جنگى دانست.

آذر منصورى در این نامه به نمایندگى از طرف اعضاى جبهه اصلاحات ایران، با یادآورى و گرامى داشت مصوبه اجلاس دوربان (کنفرانس بین المللى ضد نژادپرستى در سال ٢٠٠١ میلادى به میزبانى آفریقاى جنوبى)، از تمامى دولت‌ها و نهادهاى مدنى جهانى تقاضا کرده که به این کارزار بین المللى بپیوندند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:
جناب آقای سیریل رامافوزا
رئیس جمهور محترم جمهوری آفریقای جنوبی

با اهدای سلام و احترام

اقدام تحسین برانگیز دولت جمهوری آفریقای جنوبی در ارائه دادخواست جنایات رژیم اسرائیل در دیوان داوری بین المللى در رابطه با اقدامات این رژیم اشغالگر در کشتار زنان و کودکان که مصداق ارتکاب عمدی جنایات جنگی و نسل کشی است، برگی زرین در ادامه مبارزات ملت شما علیه رژیم آپارتاید و مایه مباهات و افتخار آزادیخواهان جهان است.

برای مردم جهان، نام آفریقای جنوبی و رهبر فقید آن نلسون ماندلا یادآور مبارزه طولانی علیه تبعیض در هر شکل آن اعم از رنگ پوست، نژاد، قومیت، زبان و مذهب و نیز برپایی نظام سیاسی مبتنی بر احترام به حقوق و کرامت انسان است.

بیش از ۷۵ سال از تأسیس رژیمی نامشروع مى گذرد که بر اساس ایده ای نژادپرستانه، سرزمین مادری فلسطینی ها را به اشغال در آورده و در مغایرت کامل باتمام ارزش های انسانی و کنوانسیون های ناظر بر آن، حقوق بشر را در سرزمین هاى اشغالى نقض کرده است.

جنایات رژیم اسرائیل در تهاجم اخیر به باریکه غزه و اقدام به اشغال این باریکه، قتل عام وحشیانه زنان و کودکان و تخریب بیمارستان ها و مدارس و حتی اماکن و ساختمان های مرتبط با نهاد های بشر دوستانه سازمان ملل متحد که دولت شما در شکایت اخیر خود نزد دیوان بین المللى دادگسترى به حق آن را تحت عنوان "جنایت علیه بشریت و نسل کشى" ثبت کرده است، در واقع استمرار اقداماتی سیستماتیک و برنامه دراز مدت این رژیم در اشغال سرزمین، ترور رهبران و کشتار زنان و کودکان فلسطینی است.

جبهه اصلاحات ایران متشکل از ٣١ حزب اصلاح طلب ضمن تحسین اقدام شجاعانه دولت آفریقای جنوبی، با یادآوری و گرامى داشت مصوبه کنفرانس بین المللی ضدنژادپرستی و تبعیض نژادى" که در سال ٢٠٠١ میلادی دولت شما میزبانی آن را در شهر دوربان عهده دار بود، حمایت قاطع خود را از آفریقای جنوبی در پیگیری این دادخواست اعلام می دارد و از تمامی دولت ها و نهادهای مدنی جهانی می خواهد به این کارزار بین المللی بپیوندند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
۴ هزار و ۱۹۳ نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
دانشگاه‌های آمریکا بوی فلسطین گرفت +عکس
قول عجیب شهید سیدمهدی جلادتی +فیلم
ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
زلفی‌گل: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو
فرآیند برنامه ریزی طرح محور در چشم انداز امید بخش آموزش و پرورش
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top