تاریخ انتشار: شنبه 1403/01/04 - 10:14
کد خبر: 499795

سفر گوترش به مرز غزه و مصر با درخواست مجدد برای آتش‌بس

سفر گوترش به مرز غزه و مصر با درخواست مجدد برای آتش‌بس

دبیرکل سازمان ملل امروز(شنبه) به منظور رایزنی درباره آخرین تحولات جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه به قاهره، پایتخت مصر سفر خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فرحان حق، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز جمعه در کنفرانسی خبری با اعلام این مطلب گفت انتظار می‌رود دبیر کل بار دیگر دعوت خود را برای آتش‌بس به دلایل بشردوستانه و «خاموش کردن سلاح» به ویژه در غزه و سودان تکرار کند.

وی ادامه داد: دبیرکل طی حضورش در مصر عازم سینای شمالی خواهد شد و از بیمارستانی در العریش و نیز جایی که بسیاری از کمک‌های بین‌المللی برای غزه دریافت و ذخیره می‌شود، بازدید خواهد کرد. همچنین به رفح در بخش مصر به عنوان یکی از مناطق ورود کمک‌ها می‌رود و در آنجا با کارکنان وابسته به سازمان ملل در امور بشردوستانه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

بنا بر گزارش وبگاه صدی البلد، سخنگوی گوترش تصریح کرد: دبیرکل طی اقامتش در قاهره با برخی مقامات مصری نیز دیدار خواهد کرد.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز با اشاره به سفر گوترش به مرزهای مصر با غزه با هدف درخواست مجدد برای آتش‌بس در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه که ویرانی‌های گسترده‌ای را در این باریکه برجای گذاشته، نوشت، سفر او در حالی انجام می‌شود که تل‌آویو با وجود درخواست‌های بین‌المللی برای عدم حمله به شهر رفح، تهدید می‌کند که عملیات نظامی بزرگی را در این شهر واقع در جنوب نوار غزه و در مرز با مصر انجام خواهد داد. این در حالی است که اکثریت جمعیت ۲.۳ میلیون نفری غزه در اطراف رفح پناه گرفته‌اند.

علی رغم اینکه شرایط در شمال نوار غزه بدتر است، اما با توجه به ادامه درگیری، وضعیت اسفبار غیرنظامیان در سراسر این باریکه به مراتب بدتر شده است.

بر اساس آنچه منابع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفتند رای‌گیری که قرار بود امروز-شنبه- در شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره پیش‌نویس قطعنامه جدیدی با درخواست آتش‌بس «فوری» در غزه انجام شود، در تلاش برای جلوگیری از شکستی دیگر پس از استفاده روسیه و چین از حق وتوی خود در روز جمعه علیه پیش‌نویس آمریکا به روز دوشنبه موکول شد.

این منابع توضیح دادند که این تصمیم به تعویق افتادن برای آن اتخاذ شد تا بحث‌های بیشتری در مورد این پیش‌نویس قطعنامه جایگزین که توسط تعدادی از اعضای غیردائم شورا تهیه شده بود، فراهم شود.

روز جمعه، روسیه و چین از وتوی خود در شورای امنیت علیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره غزه که در جانبداری از تجاوزات صهیونیست‌ها بود، استفاده کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top