تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/01/08 - 13:27
کد خبر: 499984

آیا مبل‌شویی باعث آسیب به مبلمان می‌شود؟

آیا مبل‌شویی باعث آسیب به مبلمان می‌شود؟

از آنجایی که مبلمان از روکش‌های مختلفی مانند پارچه، چرم و غیره ساخته شده‌اند، به همین دلیل در برابر فشار دستگاه مقاومت متفاوتی از خود نشان می‌دهند. به همین علت حتماً باید این کار توسط افراد متخصص انجام شود تا از وارد شدن آسیب به مبلمان جلوگیری شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین ارکان دکوراسیون و تزیین داخلی منازل مبلمان هستند و از آنجایی که همواره مورد استفاده قرار می‌گیرند، آلودگی‌های زیادی را به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل باید به فکر شست و شوی دوره‌ای آنان باشیم. البته روش‌های مختلفی برای شستشوی مبلمان وجود دارند که هر کدام از روش‌ها مزایا و معایبی دارند.

اگر شما هم قصد استفاده از خدمات مبل شویی شرکت‌های قالیشویی را دارید، بهتر است ابتدا درباره معتبر بودن مرکز مورد نظر تحقیق کرده و اطمینان حاصل کنید و بعد از خدمات آن‌ها بهره گیرید. برای مثال اگر در شهر قم ساکن هستید، بهتر است در ارتباط با معتبرترین مراکز مبل شویی قم پرس و جو کرده و سپس یکی از مراکز موجود را برای استفاده از خدمات انتخاب کنید. در ادامه مقاله قصد داریم در ارتباط با آسیب‌های احتمالی که ممکن است به هنگام مبل‌شویی به مبلمان وارد شود بپردازیم.

مبلمان را با چه روش‌هایی می‌توان شست و شو داد؟

در گذشته برای حفاظت از مبلمان در برابر آلودگی‌های مختلف، افراد از پارچه‌ها و روکش‌های مختلف استفاده می‌کردند. می‌توان بیان کرد این روش تا حدی می‌تواند از نشستن ذرات گرد و غبار بر روی مبلمان شما جلوگیری کند، اما نمی‌تواند آن را به طور کامل در برابر تمامی آلودگی‌های محیط حفظ کند. به همین علت باید به صورت دوره‌ای به فکر شستن و تمیز کردن آن‌ها باشید.

برای این کار می‌‍توانید از خدمات مبل شویی قالیشویی‌های معتبر بهره ببرید. برای مثال اگر در شهر تبریز ساکن هستید، بهتر است در ابتدا درباره معتبرترین مراکز مبل‌شویی در شهر خود تحقیق کنید. با  انجام این کار لیستی از مراکز معتبر مبل شویی تبریز خواهید داشت که می‌توانید به دلخواه از خدمات یکی از مراکز موجود بهره گیرید. اما روش‌های شستن مبلمان عبارتند از:

شست و شوی مبل با استفاده از دستگاه

دستگاه‌هایی که برای مبل‌شویی استفاده می‌شوند، دارای یک کمپرسور هستند که این کمپرسورها می‌توانند کف با فشار بالا تولید کنند. همچنین می‌توانند کثیفی‌های مبلمان شما را از بین ببرند. علاوه بر این موارد، این دستگاه‌ها دارای دو مخزن هستند که آب تمیز توسط آن‌ها به مبلمان شما منتقل می‌شود. همچنین این دستگاه‌ها قابلیت این را دارند که آب کثیف را جمع آوری کرده و در خود نگه دارند.

از آنجایی که مبلمان از روکش‌های مختلفی مانند پارچه، چرم و غیره ساخته شده‌اند، به همین دلیل در برابر فشار دستگاه مقاومت متفاوتی از خود نشان می‌دهند. به همین علت حتماً باید این کار توسط افراد متخصص انجام شود تا از وارد شدن آسیب به مبلمان جلوگیری شود.

اگر در شهر زنجان ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات مبل شویی زنجان را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، ابتدا سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید لیستی از مراکز معتبر شهر خود را تهیه کنید و درنهایت نیز به دلخواه خود از خدمات یکی از مراکز موجود بهره ببرید.

شستشوی مبل با استفاده از دستگاه بخارشوی

یکی از روش‌های رایجی که امروزه برای شستن مبلمان از آن‌ها بهره می‌گیرند، استفاده از بخارشوی است. درواقع بخار قدرت پاک کنندگی بسیار بالایی دارد و این توانایی را دارد که تا حد بسیار زیادی آلودگی‌ها را از بین ببرد. درواقع این دستگاه با استفاده از قدرت آب و بخار می‌تواند مبلمان را تمیز کرده و انواع آلودگی‌های آن را نیز از بین ببرد. البته باید بیان کنیم که این دستگاه هیچگونه آسیبی به رویه‌ی مبل شما وارد نمی‌کند. البته در مواردی که دستگاه دچار خرابی شده باشد این احتمال وجود دارد.

دلایل آسیب مبلمان در زمان مبل‌شویی

دلایل مختلفی وجود دارد که می‌تواند به مبلمان شما به هنگام مبل‌شویی آسیب وارد کند، اما اولین نکته آن است که حتماً در تمیز نگه داشتن مبلمان خود نهایت دقت و حساسیت را به خرج داده و تا حدی که می‌شود آن‌ها را از آلودگی‌های مختلف در امان نگه دارید، اما اگر مبلمان نیاز به شست و شو پیدا کردند حتماً از افراد متخصص برای این کار کمک بگیرید. از جمله دلایلی که در زمان شست و شوی می‌تواند به مبل‌ها آسیب وارد کند عبارتند از:

استفاده از مواد شوینده نامناسب

امروزه انواع شوینده‌های مختلف با قدرت اسیدی و بازی متفاوت در بازار وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای شست و شوی انواع مبلمان کمک گرفت. از آنجایی که مبلمان انواع متفاوتی دارند و از روکش‌های مختلفی ساخته شده‌اند، پس در برابر مواد شوینده نیز واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند که حتماً باید شوینده مناسبی را برای نوع مبلمان انتخاب کرد. در مراکز معتبر این کار توسط افراد متخصص انجام می‌شود.

 

شست و شوی مبل توسط افراد بی‌تجربه و ناکارآمد

شاید در نگاه اول شست و شوی مبلمان بسیار ساده به نظر برسد، اما باید به این توجه کنید که اگر این کار توسط فردی مبتدی انجام شود، احتمال آسیب به پارچه مبل شما وجود دارد، چراکه فرد غیر متخصص در این زمینه اطلاعات کافی در رابطه با نحوه کار دستگاه‌ها و ویژگی‌های شیمیایی مواد شوینده را ندارد، ولی اگر این کار توسط افراد متخصص انجام شود، خواهید دید که سلامت مبلمان شما به طور کامل حفظ خواهد شد. درواقع افراد متخصص با بهره‌گیری از مواد شوینده مناسب و همچنین دستگاه‌های مناسب سلامت مبلمان شما را حفظ می‌کنند.

 

استفاده از دستگاه معیوب

همانطور که بیان کردیم برای شست و شوی انواع مبلمان، می‌توان از انواع دستگاه‌ها و لوازم مختلف استفاده کرد که مهم‌ترین و رایج‌ترین آن‌ها دستگاه‌های بخارشوی و دستگاه‌های مبل‌ شویی هستند. اگر شما برای شست و شوی مبلمان خود از مراکز غیر معتبر استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که مبلمان شما به علت استفاده از دستگاه‌های معیوب آسیب ببیند. در مواردی هم ممکن است آسیب وارد شده به مبلمان شما به قدری جدی باشد که مجبور به تعویض آن‌ها شوید.

جمع بندی نهایی

ما در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با مبل شویی توضیحات و نکاتی را برایتان بیان کنیم. در آخر امیدواریم تمام آنچه بیان کردیم برایتان مفید بوده و از آن استفاده کرده باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
مهلت انتخاب رشته دکتری امروز به پایان می‌رسد
داستانی از نجات یک کسب و کار با پنل پیامکی
بازی‌های بلاک‌چینی: گالا (Gala) پیشگام سرگرمی‌های آینده
بیش از ۳۰ مدل ایده عکاسی طبیعت (پسرانه و دخترانه)
گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در غزه + جزئیات
دستور مهم رئیسی برای دیوارکشی مرزهای ایران
تجمع دانشجویان حامی فلسطین در نزدیکی کاخ سفید+فیلم
تفاوت چاپ مش و چاپ استیکر در چیست؟
بعد از ژل لب چکار کنیم؟/ تا نخوانده اید تزریق ژل لب انجام ندهید!
ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مهم است؟
تحویل مشعل المپیک به فرانسه
جزئیات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
زمان تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات
فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
کدام ورزشکاران و مربیان در ایران مسلمان شدند؟ +جزئیات
دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
کدام دانشگاه‌های آمریکا صحنه اعتراضات دانشجویی حمایت از غزه است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top