به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آلبا توسط استار آپ Be a Lion که یکی از زیرمجموعه های غول تلویزیونی Mediaset اسپانیا در اواخر سال گذشته ایجاد شد و به سرعت به یک چهره مشهور اینترنتی تبدیل شد. این اینفلوئنسر هوش مصنوعی ترکیبی از ویژگیهای فیزیکی و شخصیتی است که توسط یک گروه متمرکز متشکل از ۳۵۰ بزرگسال جوان، مهمترین آنها تلقی میشود.
با استفاده از این داده ها برای ایجاد آواتاری که تا حد امکان برای افراد زیادی جذاب باشد، آلبا متولد شد. همه چیز تاکنون موفقیت آمیز بوده است و این اینفلوئنسر هوش مصنوعی بیش از ۱۰هزار دنبال کننده در اینستاگرام جمع کرده است.
اما زمانی که آلبا وارد پلتفرم رسانههای اجتماعی شد و به دنیا اطلاع داد که به زودی در تلویزیون اسپانیا ظاهر خواهد شد، تب استقبال از او بالا رفت. او این خبر را در یک کلیپ اعلام کرد و واکنشهای مختلفی به همراه داشت، از جمله واکنشهایی از سوی افرادی که نمیدانند او یک شخص واقعی نیست. با این حال، برخی بهطور قابلتوجهی نگرانیهای خود را در مورد تجاوز یک آواتار دیجیتال به مشاغل انسانی ابراز کردند.
با این حال، این یک اتفاق جدید و غیر معمول نیست، به عنوان مثال، در آسیا به دلیل داشتن چندین کشور که با گویندگان اخبار هوش مصنوعی شهرت دارند، مشهور است. با این وجود، Be a Lion به طرفداران اطمینان داده است که آلبا دنبال تجاوز به شغل کسی نیست. لوئیس موویلا، مدیر محتوای برند و تجربه در Be a Lion، به ال پایس گفت: «استعداد انسانی غیرقابل جایگزین است و ما قصد انجام این کار را نداریم.»