تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/01/14 - 18:22
کد خبر: 500295

امشب، پایان کار نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

امشب، پایان کار نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حالی امشب به کار خود پایان می‌دهد که مصلای امام خمینی(ره) در ایام عید مملو از مؤمنان بود و به تفرجگاهی مذهبی برای روزه‌داران تبدیل شده بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، این نمایشگاه امسال در زمانی متفاوت از ادوار گذشته و در ایام عید نوروز برگزار شد و بر خلاف برخی پیش‌بینی‌ها مردم مؤمن و روزه‌دار استقبال باشکوهی از آن داشتند تا جایی که در شب‌های یازدهم و سیزدهم برگزاری نمایشگاه، مصلای امام خمینی(ره) مملو از جمعیت بود و جای سوزن‌ انداختن نداشت.

استقبال مردم از نمایشگاه آن را به تفرجگاه نوروزی مؤمنان تبدیل کرد و بسیاری از خانواده‌ها افطار خود را به مصلی آورده و روزه خود را در جوار قرآن کریم باز می‌کردند. البته مسئولان نمایشگاه هم با افطاری ساده و چای پذیرای روزه‌داران بودند.

تدارک برنامه‌های قرآنی، مسابقات و همچنین برنامه‌های سرگرمی برای کودکان و نوجوانان امسال پررنگ‌تر از ادوار قبل بود و به همین دلیل بخش‌های مربوط به این قشر همواره پر بود. برنامه‌هایی مانند حافظ شو، مسابقات قرآنی، بازی‌های رایانه‌ای، نمایش فیلم، اجرای تئاتر، نمایش تصاویر چند بعدی با عینک‌های مخصوص و... از جمله آیتم‌های مورد علاقه کودکان و نوجوانان بود.

البته برنامه‌های نمایشگاه برای بزرگسالان به اندازه برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان نبود، اگر هم بود آن جذابیت‌ها را نداشت، اما در این میان برنامه‌هایی مانند حافظ شو و برخی محافل قرآنی و همچنین بخش‌هایی مانند متا هیأت و پاسخگویی به سؤالات و شبهات ویژه بزرگتر‌ها طراحی شده بود که با استقبال بالای مردم مواجه بود و جا دارد مسئولان نمایشگاه در دوره‌های بعد برنامه‌های بیشتر و جذاب‌تری برای قشر بزرگسال طراحی کنند.

پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی طبق دوره‌های قبل از بخش‌های شلوغ نمایشگاه قرآن کریم بود. این بخش توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برپا شد و در آن کارشناسان حوزوی پاسخگویی مردم بودند.

حضور شبکه‌های مختلف تلویزیونی و مجازی و پوشش گسترده رسانه‌ای نمایشگاه تأثیر خوبی در حضور مردم داشت و برخی شبکه‌های غیر تخصصی مانند شبکه کودک و همچنین پلتفرم‌های پخش فیلم و سریال در فضای مجازی پوشش بی‌سابقه‌ای از نمایشگاه داشتند.

بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم امسال با چیدمانی مطلوب‌تر از دوره‌های قبل در فضای اصلی نمایشگاه برپا شد و نمایندگان 25 کشور امسال آثار قرآنی خود را ارائه کردند، غرفه عتبه عباسی در این بخش بسیار فعال بود و حضور حسنین حلو کارشناس برنامه محفل بر رونق این غرفه افزوده بود. البته کمبود مترجم در بخش بین‌الملل محسوس بود و مردم با غرفه‌داران خارجی به سختی ارتباط برقرار می‌کردند. بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن طبق سنوات قبل چند روز زود‌تر به کار خود پایان داد.

چیدمان نمایشگاه امسال چندان مورد رضایت نبود و خالی بودن بخش زیادی از شبستان مصلی و استفاده از آن به عنوان فضای استراحت و نماز به چشم‌ می‌آمد، همچنین قرار گرفتن برخی غرفه‌های فروشگاهی در فضای اصلی نمایشگاه چندان جالب نبود و حتی بر خلاف تصورات، زیاد مورد استقبال مردم قرار نگرفت و اغلب غرفه‌داران این بخش از فروش کم گلایه داشتند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تمدید مهلت ارسال آثارسوگواره بین المللی سفینه النجاه +فیلم
برنامه مسابقات هفته‌های اول تا سوم لیگ برتر اعلام شد
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
قرارداد مهاجم استقلال ۲ سال تمدید شد
جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد
همکاری وزارت نیرو با وزارت صمت‌ برای عبور از پیک مصرف برق
بازار آرام خودرو چطور با واکنش خودروسازان متلاطم شد
رشد بهای دلار و کاهش قیمت سکه در معاملات امروز
ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا ۳ روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود
مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم
جبهه انقلاب و دولت پزشکیان
ترکیب هیئت‌ رئیسه سه کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد
آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم از فردا +جزئیات مراسم تنفیذ
زاکانی: وظیفه همه ما کمک و همکاری با دولت است
راز ممنوعه خربزه و عسل: افسانه یا واقعیت؟
پیشنهادات مجمع دانشگاهیان به پزشکیان برای انتخاب کابینه
معرفی برترین و بهترین برند های تولید کننده سالت نیکوتین
چطور یک صفحه html بدون کدنویسی بسازم؟
معرفی شرکت نهاد سیویل (سازنده قطعات پیش ساخته بتنی)
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top