تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/01/16 - 10:33
کد خبر: 500490

بررسی استراتژی ایران درباره اقدامات رژیم صهیونیستی؛

جوشاندن آرام قورباغه اسرائیلی/ ایران در حال فلج کردن اقتصاد رژیم صهیونیستی است‌

جوشاندن آرام قورباغه اسرائیلی/  ایران در حال فلج کردن اقتصاد رژیم صهیونیستی است‌

اگر قورباغه‌ای در یک دیگ روی اجاق گاز قرار گیرد، با ادامه افزایش دما در دیگ آب باقی می‌ماند و حتی با به نقطه جوش رسیدن آب قورباغه بیرون نمی‌پرد و در اثر آن می‌میرد زیرا تغییرات آنقدر تدریجی است که قورباغه متوجه آن نمی‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در راستای تببین موضع ایران در قبال حمله به کنسولگری دمشق و به طور کلی مواجه با اسرائیل، مقاله شیوان ماهندراجاه با عنوان «چگونه ایرانی‌ها قورباغه [اسرائیل] را می‌جوشانند؟ به آهستگی و به روش علمی» تصویر کلان مواجه ج.ا با صهیونیست را به خوبی ترسیم کرده است.

توضیح می‌دهد که خویشتنداری ظاهری ایران در برابر تجاوزات اسرائیل را نباید با ضعف اشتباه گرفت. تهران به‌طور پیوسته با روش‌های خود بر تل‌آویو فشار وارد می‌کند و با دقت زمینه را برای فروپاشی اسرائیل آماده می‌کند.

پ.ن : شیوان ماهندراجاه عضو اندیشکده "انجمن سلطنتی تاریخ"  لندن و متخصص خاورمیانه و تاریخ اسلام است.

اگر قورباغه‌ای در یک دیگ روی اجاق گاز قرار گیرد، با ادامه افزایش دما در دیگ آب باقی می‌ماند و حتی با به نقطه جوش رسیدن آب قورباغه بیرون نمی‌پرد و در اثر آن می‌میرد زیرا تغییرات آنقدر تدریجی است که قورباغه متوجه آن نمی‌شود.

جوشاندن آرام قورباغه اسرائیلی/  ایران در حال فلج کردن اقتصاد رژیم صهیونیستی است‌

ایران و متحدان منطقه‌ای آن با انضباط و صبر بی‌نظیر از این استراتژی علیه آمریکا و اسرائیل استفاده می‌کنند. بر اساس یک برآورد پس از ۷ اکتبر، حدود ۵۰۰،۰۰۰ شهرک‌نشین با سفری احتمالا بی‌بازگشت اسرائیل را ترک کرده‌اند. در شش ماه گذشته شیکل ۲۰٪ از ارزش خود را از دست داده است (و اقتصاد اسرائیل نیز ۲۰٪ کوچک شده است)

مودیز اعتبار اقتصادی اسرائیل را به A2 کاهش داده. صنعت گردشگری اسرائیل دچار بحران شده است. اکثر خطوط هوایی بزرگ دیگر به اسرائیل پرواز نمی‌کنند. فشارهای اجتماعی-اقتصادی و سرخوردگی از مدیریت جنگ توسط دولت به اوج خود رسیده و با برکناری نتانیاهو نیز برطرف نخواهد شد. اسرائیل بخش کشاورزی کوچک و دسترسی محدودی به منابع طبیعی و انرژی دارد.

بندر حیفا می‌تواند توسط حزب‌الله هدف قرار گیرد. اگر حیفا در کنار ایلات تعطیل شود، اسرائیل تنها خطوط حیاتی زمینی از طریق اردن و مصر را برای تامین غذا و انرژی خواهد داشت که می‌توانند توسط ایران نیز مسدود شوند. بن گوریون و سایر فرودگاه ها ممکن است در آینده هدف قرار گیرند. اسرائیل از نظر منابع نیز فقیر است و وابستگی شدیدی به واردات نفت و گاز آذربایجان از طریق ترکیه دارد.

قطعا این موارد در لیست ایران قرار دارند و گام‌های بعدی هستند که در زمان مناسب حرارت را برای قورباغه اسرائیلی بالا خواهند برد‌. ایران گام به گام حرارت را افزایش می‌دهد و در حال فلج کردن اقتصاد اسرائیل است‌.

اسرائیل نیز با تحریم‌ها همین استراتژی را برای ایران به کار گرفت. اما برخلاف اسرائیل، ایران دارای منابع فراوان نفت و گاز، ۸۵ میلیون جمعیت تحصیلکرده که قصد فرار ندارند و قدرت کشاورزی و تولیدی عظیمی دارد که این استراتژی درباره آن ناکام ماند.

جوشاندن آرام قورباغه اسرائیلی/  ایران در حال فلج کردن اقتصاد رژیم صهیونیستی است‌

حمله اخیر اسرائیل به نمایندگی دیپلماتیک ایران در دمشق، پس از حمله پهپاد‌های عراقی به ایلات که گام بعدی ایران برای افزایش حرارت بود، رخ داد. نتانیاهو پس از آن گفت : «تمام جهان در حال حمله به ما هستند» که منعکس‌کننده ترس و دلهره اسرائیل از این وضعیت بود و حمله به کنسولگری ایران، اقدامی دستپاچه‌گونه از سوی قورباغه اسرائیلی برای فرار از این مخمصه بود و درگیر کردن آمریکا در یک جنگ با ایران، اما پاسخ ایران به گونه‌ایی خواهد بود که وارد این دام نشود و به استراتژی موفق خود ادامه خواهد داد.

اقتصاد اسرائیل درگیری طولانی مدت را نمی‌تواند تحمل کند. بنابراین، استراتژی ایران ممکن است شامل تشدید تدریجی - عملاً جوشاندن آرام قورباغه اسرائیلی - از طریق اقدامات هماهنگ شامل حزب الله، انصارالله و جناح های مختلف سوریه و عراق باشد. و طبق قاعده «اگر چیزی نتواند برای همیشه ادامه یابد، متوقف خواهد شد.» اقدامات منضبط، حساب شده و به طور پیوسته ایران، بدون اینکه اسرائیل متوجه شود، مانند قورباغه‌ای در حال جوشیدن، عواقب قابل توجهی برای جامعه و اقتصاد آن دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رافائل گروسی برای پزشکیان پیام فرستاد +جزئیات
ساعات فعالیت بانک‌ها برای شنبه و یکشنبه اعلام شد
واکنش کنعانی به اتهام‌زنی اسرائیل علیه ایران در مورد المپیک
دادگستری استان تهران: این داروها را مصرف نکنید
حضور شهردار تهران در محل فرونشست خیابان ولی‌عصر(عج)
حضور شهردار تهران در محل فرونشست خیابان ولی‌عصر(عج)
ایمن سازی ترکیدگی لوله آب در خیابان ولیعصر به سرعت در حال انجام است
حمله آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
در انتظار آمدن «چریک»
حضور فرستاده ویژه نخست‌وزیر ژاپن در مراسم تخلیف پزشکیان
وضعیت خودرو ها در جاده امامزاده داوود بعد از ریزش کوه
بی‌اعتنایی ترامپ به نتانیاهو سوژه رسانه‌ها شد
مجلس بر تداوم سیاست خارجی انقلابی دولت شهید رئیسی اصرار دارد
۵ گل آبی در اولین بازی فصل استقلال و گلسازی یامگا
همکاری استقلال و رضاوند تمدید شد
اردوی پرسپولیس در هلند لغو شد؟
مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور فردا برگزار می‌شود
امکان تسویه خرید شمش طلا با تغییر ساعت کاری بانک‌ها‌
۴۲ هزار میلیارد تومانِ دیگر به گندم‌کاران پرداخت می‌شود
دیدار نمایندگان اردبیل در مجلس با مسعود پزشکیان
پزشکیان: هر تلاشی برای حمایت از ورزشکاران انجام خواهم داد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top