تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/01/19 - 09:55
کد خبر: 500715

آیا پشم سنگ در کاهش سر و صدا تاثیر دارد؟

آیا پشم سنگ در کاهش سر و صدا تاثیر دارد؟

عایق پشم سنگ جذب صدای بالایی دارد؛ برای هر یک از متریال عایق، یک ضریب جذب صوت در نظر گرفته می شود که انواع پشم سنگ ایران عایق در این زمینه عملکرد مطلوبی داشته و ضریب بالایی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حرکت ذرات هوا و برخورد آن ها با یکدیگر سبب ایجاد صدا در محیط می شود. انرژی صوتی با لرزش ملکول ها در فضای اطراف ارتباط مستقیم دارد. با در نظر گرفتن این نکته در صورتی که بتوان از انتقال ذرات صوت و ملکول ها در فضا پیشگیری کنیم، سر و صدایی ایجاد نخواهد شد. متریال پشم سنگ با استفاده از همین تکنیک از ایجاد سر و صدا در محیط پیشگیری می کنند. پشم سنگ در کاهش سر و صدا تاثیر فوق العاده ای دارد. استفاده از آن برای پیشگیری از نفوذ صدای خارج به فضا و جلوگیری از نفوذ سر و صدای داخل به محیط مجاور رایج است. این متریال در میان پرطرفدارترین عایق های صوتی ساختمانی در دنیای امروز معرفی می شود و با هزینه های به صرفه ای محیط را عایق کاری می کند.

ویژگی های عایق صوتی پشم سنگ

عایق پشم سنگ جذب صدای بالایی دارد؛ برای هر یک از متریال عایق، یک ضریب جذب صوت در نظر گرفته می شود که انواع پشم سنگ ایران عایق در این زمینه عملکرد مطلوبی داشته و ضریب بالایی دارد. با به کارگیری آن انواع لرزش در فضا از بین می رود. عدم وجود خاصیت رسانایی در این متریال نیز یکی از مهمترین ویژگی های عایق صوتی آن ها است. در واقع این متریال لرزش ذرات هوا را جذب می کند. الیاف به هم تنیده پشم سنگ از لرزش ارتعاشات در فضای ساختمان پیشگیری کرده و نظم و آرامش را برقرار خواهد کرد. برخی از مصارف این متریال را در زیر مشاهده می کنید:

  1. در محیط پر سر و صدای فرودگاه ها برای پیشگیری از ارتعاشات ناشی از حرکت هواپیما از این متریال استفاده می شود.
  2. در سال های صدا برداری به دلیل نیاز مبرم به سکوت، حتما باید از انواع عایق های صوتی استفاده شود که پشم سنگ در میان آن ها یکی از بهترین ها است.
  3. در محیط های پر ازدحام مانند ایستگاه های مترو به دلیل تردد بالای جمعیت، نیاز به استفاده از عایق صوتی برای جذب صدای فضای داخل وجود دارد. در این راستا از پشم سنگ برای پیشگیری از انتقال صوت استفاده می کنند.
  4. متریال پشم سنگ در برخی تجهیزات نیز کارایی دارد؛ استفاده از آن در قسمت های زیرین ریل قطار برای محبوس ماندن صدا در این تجهیزات اهمیت دارد.

پشم سنگ چگونه در کاهش سر و صدا موثر است؟

این متریال با وجود ضریب جذب صدای بالا، به عنوان یک عایق صوتی فوق العاده عمل می کند و کیفیت و کارایی قابل توجهی در این زمینه دارد. اما یک شرط اساسی برای تاثیرگذاری این متریال در پیشگیری از انتقال سر و صدا، نصب درست و اصولی آن است. در صورتی که عایق بندی به درستی انجام نشود این متریال تاثیری در جذب صوت نخواهند داشت. با به کارگیری آن ها راندمان جذب صوت به شدت کاهش می یابد.

به علاوه برای استفاده حداکثری از قابلیت های این متریال باید به همه بخش های ساختمان خود دقت داشته باشید. با پوشش دیوارها، سقف و کف ساختمان همه بخش های محیط، در برابر صدا عایق کاری می شوند و 90 درصد انرژی صوتی در فضا جذب خواهد شد. مابقی انرژی صوتی موجود در محیط با گوش انسان شنیده نمی شود و ارتعاشات آن قابل تشخیص نخواهد بود. به این ترتیب پشم سنگ آرامش و سکوت فضا را تضمین خواهد کرد.

آیا پشم سنگ در کاهش سر و صدا تاثیر دارد؟

بهترین دانسیته پشم سنگ برای عایق صدا

برای این که از قابلیت های این متریال بیشتر بهره مند شوید، باید به دانسیته آن ها توجه داشته باشید. بهترین دانسیته استفاده از این متریال برای عایق کاری صوتی محیط، 130 است که با ضخامت 5 سانتی تولید و ارائه می شود. این میزان دانسیته تقریبا همه سر و صدای محیط را پوشش می دهد. این متریال مناسب ترین عایق برای محیط های ضبط صدا و استودیوهای تخصصی هستند. این متریال با کاهش شدت انتقال در فضا و جذب صدا در سطوح مورد نظر سبب پیشگیری از انتقال صوت و در نهایت سر و صدا خواهد شد.

 بهترین روش استفاده از پشم سنگ برای عایق کاری صوتی در محیط، قرار دادن آن در میان دیوار است. در این صورت الیاف پشم سنگ زیبایی محیط را نیز تحت تاثیر قرار نداده و در دکوراسیون فضا تاثیر مثبتی بر جای می گذارد.

خواص صوتی پشم سنگ

متریال پشم سنگ در دنیای امروز در میان پرطرفدارترین دسته بندی های مواد عایق قرار می گیرند. از این رو بررسی خواص و ویژگی های کاربردی آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برخی از مهمترین خصوصیات این الیاف را در زیر مشاهده می کنید:

  1. پشم سنگ در خصوص انتقال سر و صدا و هدایت الکتریکی به عنوان یک ماده نارسانا عمل می کند و استفاده از آن برای ایمنی فضا نیز کارایی دارد.
  2. نصب آن برای عایق کاری فضا با برش این الیاف انجام می شود. شما می توانید پشم سنگ را به سادگی برش دهید و در محل های مورد نظر قرار بچسبانید.
  3. وزن مخصوص پشم سنگ استفاده از آن را برای عایق کاری صوتی در فضا ساده تر می کند. با به کارگیری آن وزن ساختمان و سازه های مورد نظر افزایش نمی یابد.
  4. این الیاف دوام بالایی دارند و در محیط های پر رفت و آمد و تجهیزات کاربردی، استحکام اولیه خود را حفظ می کنند.
  5. عدم تاثیرگذاری مواد شیمیایی بر این متریال دوام آن ها را در محل نصب افزایش می دهد.
  6. کاربران برای نصب پشم سنگ نیز با مشکلی روبرو نمی شوند؛ الیاف پشم سنگ هیچ آلرژی برای افراد به وجود نمی آورد و استفاده از آن بدون هیچ مشکلی انجام خواهد شد.

آیا پشم سنگ در کاهش سر و صدا تاثیر دارد؟

جمع بندی

در این بخش در رابطه با خصوصیات عایق صوتی پشم سنگ و میزان تاثیرگذاری آن در کاهش سر و صدا نکاتی را بررسی کردیم. الیاف پشم سنگ در مدل های تخته ای، رولی و... به عنوان یکی از مهمترین جاذب های صدا در دنیای صنعت معرفی می شود. کاربردهای گسترده این متریال در عرصه های ساخت و ساز، تجهیزات صنعتی، حمل و نقل و... به سبب ویژگی جذب صدا و ظرفیت صوتی بالای آن مورد توجه قرار گرفته است. شما می توانید از متریال پشم سنگ برای همه محیط ها استفاده کنید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top