تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/01/26 - 00:45
کد خبر: 501320

حملات پهبادی و موشکی ایران به اسرائیل؛

پاسخ مشروع

پاسخ مشروع

ایران از آغاز حمله گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران به اسرائیل خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ لحظاتی پیش حملات ایران به اسرائیل آغاز شد، سپاه پاسداران اولین گروه از پهپادهای خود را به سمت اسرائیل شلیک کرد. آسمان اردن و عراق در برابر همه پروازها بسته شده است.

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اطلاعیه شماره یک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون حمله اهداف معینی در سرزمین‌های اشغالی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در پاسخ به جنایت های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمینهای اشغالی را با شلیک ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

متن اطلاعیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ

ملت شریف و شهید پرورد ایران اسلامی. 
در پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد امروز یکشنبه 26 فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین های اشغلی با ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند. 

جزئیات این عملیات که با مصوبه شورایعالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام پذیرفت، به زودی به استحضار مردم قهرمان ایران و آزادگان جهان خواهد رسید.

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

 اسرائیل: از رسیدن پهپادها به اسرائیل جلوگیری خواهیم کرد

ارتش اسرائیل: ایران به سمت ما پهپاد شلیک کرد و آماده دفاع هستیم.

- پهپادهای ایران هنوز به اسرائیل نرسیده اند.

- تلاش می کنیم مانع از ورود پهپادهای ایران به اسرائیل شویم.

- ارتش اسرائیل، دفاعی و هجومی آماده است. 

 «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش اسراییل شامگاه امروز شنبه خبر داد که ده‌ها پهپاد از خاک ایران به سمت اسرائیل شلیک شده است.

هاگاری با این ادعا که «از رسیدن پهپادها به اسرائیل جلوگیری خواهیم کرد»، در عین حال گفت که «اگر پهپادها وارد اسرائیل شوند، آژیرهای خطر به صدا درخواهد آمد».

تسنیم به نقل از یک رسانه عبری نوشت؛ محافل نظامی اسرائیلی اطمینان دارند که هدف حملات ایران مراکز نظامی خواهند بود.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

حریم هوایی عراق بسته شد

وزارت حمل و نقل عراق از بسته شدن حریم هوایی این کشور و توقف تردد هوایی خبر داد.ساعتی پیش منابع صهیونیستی مدعی شده‌اند ده‌ها فروند پهپاد از ایران به‌سوی فلسطین اشغالی پرتاب شده است. در برخی کانال‌های تلگرامی هم فیلم‌هایی از حرکت پهپادها منتشر شده است.

آنا آخرونهایم، خبرنگار جروزالم پست در شبکه ایکس آورد: «ایران ده‌ها پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب کرده است. حدود ۹ ساعت طول می‌کشد تا آنها به اسرائیل برسند که ممکن است توسط سامانه‌های پدافند هوایی مختلف و جت های جنگنده (آمریکایی/اسرائیلی) رهگیری شوند. اف-۳۵های اسرائیلی قبلاً پهپادها را سرنگون کرده‌اند، اما این احتمالاً آغاز راه است.» 

وی دقایقی بعد در شبکه ایکس تصریح کرد پهپادهای دیگری از کشورهایی غیر از ایران هم به سوی اسرائیل پرتاب شده اند. او همچنین تاکید کرد که از ایران از خاک خودش از موشک های بالستیک نیز برای حمله به خاک اسرائیل استفاده کرده است.

فرار نتانیاهو!!!

عبور پهپاد ها از نجف

لحظه تماشایی عبور پهپاد ها از عراق

احتمالا 400 تا 500 پهپاد و موشک به سمت "اسرائیل" شلیک خواهد شد

"ای بی سی نیوز" از قول یک مقام آمریکایی: احتمالا 400 تا 500 پهپاد و موشک به سمت "اسرائیل" شلیک خواهد شد.

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی: اسرائیل برای رویارویی چند روزه با ایران آماده می شود

رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی: اسرائیل برای رویارویی چند روزه با ایران آماده می شود. انتظار می رود اسرائیل واکنش متقابل نشان دهد.

اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


بسم الله القاصم الجبارین
ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی!
 
با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل ؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشین و تامین مطالبه ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز ، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیروی از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد :

۱. به دولت تروریستی امریکا هشدار داده می‌شود هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد ؛ همچنین امریکا نسبت به اقدامات شرارت بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و در صورت عدم مهار این رژیم کودک کش در منطقه باید تبعات آن را بپذیرد.

۲. ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تصریح می شود ، هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی امریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران به منشا تهدید را به دنبال خواهد داشت.

به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود.

هزینه یک میلیارد دلاری اسرائیل برای پاسخ به حملات ایران

منابع عبری: هزینه مقابله با حمله موشکی و پهپادی ایران به حدود یک میلیارد دلار رسیده است.

ای‌بی‌سی: ایران ۱۵۰ موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است

«فرزین ندیمی» تحلیلگر نظامی اینترنشنال: موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در عبور از پدافند موشکی موفق بوده‌اند و توان بازدارندگی اسرائیل خدشه خیلی بزرگی دیده است!

ایران ۳۳۱ پهپاد و موشک شلیک کرد

مقامات اسرائیلی در گفتگو با روزنامه نیویورک تایمز مدعی شدند که ایران در حملات بامداد امروز (یک شنبه) خود ۳۳۱ پهپاد و موشک کروز استفاده کرده است.

ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اسرائیل شلیک کرده است.

عمده پهپاد‌ها و موشک‌ها از خاک ایران و تعداد معدودی نیز از خاک عراق و یمن شلیک شده‌اند.

ایروانی: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ ایران قاطع تر خواهد بود

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرد: اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

نگرانی بایدن از کشیده شدن پای آمریکا به جنگ

ان‌بی‌سی: بایدن به صورت سری از اینکه نتانیاهو برای کشاندن واشنگتن به یک جنگ گسترده تر تلاش کند، ابراز نگرانی کرده است.

از سوی دیگر نیویورک تایمز به نقل از یک مقام صهیونیست مدعی شد که پاسخ اسرائیل به حمله ایران با هماهنگی با همپیمانان صورت خواهد گرفت.

تداوم عملیات ایذایی حزب‌الله قبل از رسیدن موج آخر پهپادهای ایران

رسانه‌های اسرائیلی نوشتند حزب‌الله کمی قبل از ورود موج جدیدی از پهپادهای ایرانی [که قبل از موج موشکی شلیک شده بودند] همچنان در حال فرسایش پدافند هوایی در جولان و الجلیل [در شمال فلسطین اشغالی] است [تا پهپادهای ایرانی از سد پدافند عبور کنند و به اهداف برسند.

نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به‌سمت اسرائیل شلیک کرده است.

بایدن: هنوز حمله ای به نیروها و تاسیسات آمریکا صورت نگرفته است

رئیس جمهور آمریکا گفت: اگرچه ما شاهد حمله به نیروها یا تأسیسات خود نبوده‌ایم، اما در برابر همه تهدیدها هوشیار خواهیم بود و در انجام اقدامات لازم برای محافظت از مردم خود دریغ نخواهیم کرد.

موشک‌های ایران برفراز کنست اسرائیل

پاسخ مشروع

تعریف و تمجید چینی ها از قدرت نظامی ایران در برابر تل آویو

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین پاسخ نظامی ایران ضد اسرائیل را حساب شده و راهبردی توصیف کرد و از اصابت دقیق موشک‌ها و پهپادها به اهداف تعیین شده خبر داد.

این روزنامه نوشت: ایران با درایت راهبردی خود با شلیک موشک‌ها و پهپادها ضد اسرائیل پاسخ داد و با موفقیت اهداف نظامی کلیدی اسرائیل را منهدم و تارومار کرد.

عملیات ایران شگفت‌انگیز بود

واشنگتن پست آمریکا درباره حمله موشکی به اسرائیل نوشت: ایران با بیش از ۲۰۰ موشک و پهپاد حمله ای گسترده انجام داد که حمله شگفت‌انگیزی است.

این روزنامه مهم آمریکایی در ادامه نوشت: حمله ایران ارتش اسرائیل را در حالت آماده‌باش قرار داد و اسرائیلی‌ها را مجبور کرد که شمارش معکوس پر از وحشت را برای روزها تحمل کنند.

بایدن آب پاکی را روی دست نتانیاهو ریخت

سی‌ان‌ان، به گفته یک مقام ارشد آمریکایی نوشت: بایدن در جریان تماس خود با نتانیاهو به صراحت اعلام کرد که واشنگتن در هیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

ساعتی پیش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با انتشار بیانیه ای با اذعان به اینکه حمله هوایی ایران به تاسیسات نظامی اسرائیل بی سابقه بود، اعلام کرد که برای هماهنگی واکنش دیپلماتیک به حمله ایران به اسرائیل با رهبران گروه ۷ فردا یکشنبه به وقت محلی تشکیل جلسه خواهد داد.

سرلشکر سلامی: عملیات بیشتر از انتظار ما موفق بود

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین اعلام موضع درباره عملیات شب گذشته برای تنبیه رژیم صهیونیستی اعلام کرد: بر اساس آنچه تاکنون از اهداف مورد اصابت می دانیم عملیات بسیار بیشتر از حد انتظار ما با موفقیت همراه بوده است.

واکنش رسمی اردن بعد از گزارش‌ها درباره کمک نظامی به تل‌آویو

دولت اردن، صبح امروز (یکشنبه)، اعلام کرد که نیروها و دستگاه‌های امنیتی این کشور با هر چیزی که امنیت و تمامیت ارضی این کشور را به خطر بیندازد، مقابله خواهند کرد.براساس گزارش خبرگزاری رسمی اردن (پترا)،‌ «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه این کشور نیز اعلام کرد تمام گام‌های لازم برای محافظت از امنیت و حاکمیت اردن اتخاذ خواهد شد.

او در ادامه گفت که تداوم تجاوزات به غزه، امنیت و ثبات منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد و متوقف‌سازی تنش‌ها یک ضرورت است.این اظهارات پس از آن بیان شده است که برخی رسانه‌های اسرائیلی بامداد امروز خبر دادند اردن در رهگیری موشک‌ها و پهپادهای شلیک‌شده از ایران در کنار آمریکا، انگلیس و فرانسه به ارتش اسرائیل کمک کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل، صبح امروز، رسما اعلام کرد که فرانسه در رهگیری عملیات ایران به اسرائیل کمک کرده است.سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز در پاسخ به حمله اخیر رژیم اسرائیل به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در دمشق با ده‌ها موشک و پهپاد پایگاه‌های ارتش اسرائیل را مورد حمله قرار داد.منابع خبری با انتشار تصاویری از اصابت موشک‌های بالستیک سپاه به پایگاه نواتیم در جنوب فلسطین اشغالی خبر دادند.

ایران کدام پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار داد؟

ایران از حمله تلافی جویانه امروز در اسرائیل چندین هدف را دنبال می‌کرد.

یکی از این اهداف حمله به پایگاه هوایی بود که اسرائیلی‌ها از طریق آن کنسولگری ایران در دمشق را مورد اصابت قرار دادند.

تصاویر و داده‌ها حاکیست که ضربات سنگینی به این پایگاه وارد شده است.

این پایگاه که در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع قرار دارد، با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F-35 رژیم صهیونیستی است.

بهمن‌ماه سال گذشته نیروی هوافضای سپاه، طی رزمایشی تهاجم موشکی به نمونه شبیه‌سازی شده آشیانه‌های این پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی را تمرین کرده بود.

این پایگاه از مرزهای غربی ایران، حدود ۱۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

گزارش از مسلم خلخال

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
اولین تصویر از درب طلای حرم امام رضا (ع)
رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون فوتبال درباره سرخابی‌ها
درخواست جذب سالانه ۱۵۰۰۰ نیروی پرستاری
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top