تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/01/26 - 13:23
کد خبر: 501389

هنگام انتخاب پارکت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

هنگام انتخاب پارکت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

یکی از مهم ترین انتخاب ها در طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب پوشش کف است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از مهم ترین انتخاب ها در طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب پوشش کف است. به یاد داشته باشید، اگر طبقه مناسب را انتخاب نکنید، محیط هایی که رویای آنها را دارید ممکن است باعث ناامیدی شود. ما 6 قانون طلایی را برای شما گردآوری کرده ایم که در انتخاب پارکت مناسب باید به آنها توجه کنید.

1- شرایط و هدف استفاده از مکان را در نظر بگیرید

مهم ترین نکته ای که در انتخاب پوشش کف باید در نظر بگیرید شرایط فضا و کاربری مورد نظر شما است. به عنوان مثال، اگر در یک مکان شلوغ با ترافیک سنگین انسانی کار می کنید، مانند یک منطقه عمومی، بیمارستان، مرکز خرید، انتخاب طبقه شما باید یک متریال بادوام باشد. یک انتخاب ساده مواد ممکن است به زودی باعث شود که با هزینه های جدی تعمیر و نگهداری روبرو شوید. برای مثال، اگر خانه خود را در مکانی غیر شلوغ طراحی می کنید، زیبایی زیبایی ممکن است بر دوام متریال در انتخاب پارکت شما بیشتر باشد. اگر به دنبال یک متریال بادوام هستید، پارکت های پی وی سی انتخابی عالی برای عملیات کف سازی شما خواهند بود، اگر به دنبال یک متریال ساده و زیبا هستید، پارکت لمینت، جامد یا لمینت گزینه مناسبی برای عملیات کف سازی شما خواهد بود.

2- سبک خود را مشخص کنید

هر عنصری که در طراحی یک فضا استفاده می کنیم باید جزئی از یک کل باشد و هیچ کدام از آنها جدا از هم نباشند. اگر عناصر موجود در فضای شما منعکس کننده سبک های مختلف باشد، گیج کننده خواهد بود و مهمانان شما را ناراحت می کند. در این مرحله، انتخاب پارکت شما بسیار مهمتر از انتخاب مبلمان و لوازم جانبی است. شما می توانید مبلمان و لوازم خود را به صورت عملی تغییر دهید، اما انتخاب طبقه نامناسب برای شما زمان و هزینه زیادی دارد. اول از همه، در مورد زمانی که می خواهید آن را در فضای زندگی خود احساس کنید، تصمیم بگیرید. سنتی، باستانی، مدرن، معاصر یا آینده نگر... اگر خطوط دوران باستان حال شما را بهتر می کند، می توانید سبک روستیک را انتخاب کنید. برای یک فضای طبیعی، پارکت جامد یا پارکت چند لایه انتخاب عالی است. اگر می خواهید انتخابی مقرون به صرفه داشته باشید، پارکت لمینت گزینه ای است که نباید نادیده بگیرید.

3- انتخاب رنگ مناسب برای پوشش کف

هنگام انتخاب پارکت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

اگر می خواهید فضایی منحصر به فرد طراحی کنید، باید در مورد انتخاب رنگ فکر کنید. گرفتن رنگ های مناسب در فضاهای رویایی خود راز موفقیت شماست. رنگ دیوارها، مبلمان و لوازم جانبی شما باید با رنگ کف شما مطابقت داشته باشد. مواد پارکت چوبی مانند پارکت آرتا، پارکت ای جی تیAGT، پارکت جامد و پارکت لمینت بدون ریسک ترین گزینه ها برای پارکت های مسکونی هستند، به دلیل تغییر رنگ بین بافت های چوب. به هر حال، اجازه دهید کمی اطلاعات بیشتر به شما بدهیم: اگر به دنبال یک طراحی پر جنب و جوش، رنگارنگ و قاطع هستید، مواد پارکت چوبی در ظاهر طبیعی و همچنین در رنگ های مورد نظر شما یا گزینه های رنگارنگ موجود هستند. همچنین می توانید رنگ های پاستلی یا خنثی را در طرح های خود انتخاب کنید یا رنگ های مرتبط با آن را در گوگل جستجو کنید. اگر مکانی که طراحی می کنید مکانی با ترافیک سنگین انسان است، پارکت های پی وی سی نیز گزینه های بافت و رنگ زیادی دارند.

یک سوال سریع برای شما! من در حال طراحی مکانی با ترافیک بالا هستم، فضای روستایی می خواهم و پارکت PVC را دوست ندارم. چه چیزی را انتخاب کنم؟ اگر پاسخ شما "پارکت لمینت قدیمی" است، شما یک نابغه هستید!

هنگام انتخاب یک طبقه، در هر مرحله از خود سوالاتی بپرسید، پاسخ ها شما را به انتخاب درست هدایت می کند.

4- هرگز نیازهای خود را نادیده نگیرید

گاهی اوقات نگرانی های زیبایی شناختی آنقدر ما را کور می کند که خودمان را انتخاب می کنیم که به هیچ وجه نیازهای ما را برآورده نمی کند. باز هم، پارکت چیزی نیست که بتوانید فوراً جایگزین کنید. به همین دلیل است که باید حتما نیازهای خود را در راس لیست خود قرار دهید. به عنوان مثال، اگر در حال طراحی یک اتاق مطالعه هستید، مهمترین نیاز شما سکوت خواهد بود. راه حل مناسب برای سکوت در فضاها، موکت دیوار به دیوار یا موکت کاشی کف است. پوشاندن پارکت با موکت ظاهری زیبا به فضای شما می بخشد، صدای کفش شما را در هنگام راه رفتن به طور کامل قطع می کند و همچنین صدای محیط را تا 25 درصد جذب می کند.

5- از اختلاف نترس پاشا از دلت بپرس

دو عنصر مهم به ویژه در پارکت های مسکونی، قابلیت استفاده و زیبایی است. ممکن است تصمیم گیری در مورد یک پارکت منفرد و انجام پارکت کل خانه با همان مواد پارکت باشد. با این حال، همان مواد پارکت ممکن است برای هر اتاق مفید نباشد. پس از طرح های مختلف پارکت در قسمت های مختلف خانه خود نترسید. به عنوان مثال، هنگام انتخاب پارکت جامد برای ایجاد فضای طبیعی در اتاق نشیمن، انتخاب پارکت فرش در اتاق کودک شما را از بیدار کردن کودک با قدم های خود محافظت می کند و کودک شما را از سرد شدن کف بدن در روزهای زمستان محافظت می کند.

6- کیفیت را رها نکنید

هنگام انتخاب پارکت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

امروزه در بین مصالح پارکت، هر محصولی دارای ویژگی های متفاوتی از جمله با کیفیت یا بی کیفیت، ارزان یا گران، بادوام یا بی دوام، طبیعی یا شیمیایی و ... می باشد. انواع زیادی وجود دارد. صرف نظر از ترجیح شما برای پوشش کف، قانون طلایی که باید به آن توجه کنید این است که محصولی که خریداری می کنید یک ماده با کیفیت و تضمین شده است که مطابق با استانداردهای جهانی تولید شده است.

امروزه تولید کنندگان و گزینه های محصول زیادی برای مواد پارکت وجود دارد. اگرچه ممکن است این یک مزیت برای مصرف کننده به نظر برسد، اما در برخی موارد می تواند خطر بزرگی نیز ایجاد کند. متأسفانه برخی از تولیدکنندگان بد نیت می توانند با استفاده از مواد اولیه سرطان زا که استفاده از آنها به دلایل بهداشتی اکیدا ممنوع است، پارکت ها را تولید کرده و با قیمت های بسیار ارزان به بازار عرضه کنند. مصالح پارکتی که گواهینامه نداشته باشند و مطابق با استاندارد تولید نشوند در مدت کوتاهی فرسوده شده و سلامت شما را به طور جدی تهدید می کند. از دست دادن سلامتی و پول خود آسان است...

موضوع دیگری که حداقل به اندازه مواد با کیفیت اهمیت دارد، جزئیات و کیفیت کار است. حتی اگر از با کیفیت ترین مواد استفاده کنید، فرآیند پارکت شما ممکن است به دلیل کار ضعیف توسط افرادی که در زمینه کاری خود بی تجربه یا متخصص نیستند، کاملاً ناامید شوند و زمان و پول شما به سرقت برود. برای جلوگیری از چنین نتایج بدی، باید قبل از انجام کف‌سازی با کارشناسان شرکت‌های بزرگ که سال‌ها تجربه در این بخش دارند، مشورت کنید.

به عنوان پیدایش پارک، ما؛ ما طیف محصولات خود را با طرح های چشم نوازی که خط روزگار را حفظ می کند متنوع می کنیم، کار ما را با اشتیاق در آغوش می کشیم، با مدیریت و همه کارمندان ما که با روحیه تیمی عمل می کنند، و با کار دقیق به کف فضاهای زندگی شما جان می بخشیم. ما در حال بازسازی طبقه شما با نام جنسیس هستیم تا با هر قدمی که برمی دارید تفاوت را احساس کنید.

ما به انتظارات و درخواست های مشتریان خود گوش می دهیم، نیازهای آنها را به بهترین شکل ممکن تحلیل می کنیم و مناسب ترین راه حل ها را ارائه می دهیم. ما صنعت خود را با شیوه های نوآورانه هدایت می کنیم، به کار تیمی اهمیت می دهیم و از توسعه کارکنان خود حمایت می کنیم. با بیش از 35 سال تجربه، ما می دانیم که؛ یک پروژه خوب فقط با برنامه ریزی صحیح، مواد با کیفیت و کار شایسته محقق می شود.

ما با رویکرد صادقانه، شفاف و مشتری مدار خود در سراسر ترکیه خدمت می کنیم، از نزدیک تکنولوژی در حال توسعه و تغییرات جهانی در صنعت خود را دنبال می کنیم و برنامه های کاربردی خود را ارائه می دهیم که کیفیت زندگی شما را در زمان موعود و همانطور که رویای شماست افزایش می دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پی شهادت «یحیی السنوار»
پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت شهادت یحیی سنوار
عربستان؛ محل مدنظر پوتین برای برگزاری نشست صلح با اوکراین
همنوایی صدراعظم آلمان با صهیونیست‌ها: رخدادها در غزه کشتار دسته جمعی نیست
مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ تمدید شد
اولین تصاویر از محل انفجار پهپاد حزب‌الله در نزدیکی منزل نتانیاهو
برندگان مسابقه عکس میکروسکوپی در سال ۲۰۲۴ +عکس
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top