تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/01/27 - 09:14
کد خبر: 501481

گسل سیاسی خطرناکی در آمریکا دهان باز کرد

گسل سیاسی خطرناکی در آمریکا دهان باز کرد

قریب به دو هفته از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق می‌گذرد. طبق فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی، انتقام ایران از اسرائیل حتمی خواهد بود. جامعه ایرانی حمایت خود از پاسخ جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی را اعلام کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از از روزنامه ایران، با این حال زمان پاسخ قطعی و بزرگ ایران مشخص نیست. همین موضوع باعث شده تا صهیونیست‌های ساکن در سرزمین‌های اشغالی، چند روز گذشته را در ترس و اضطراب ناشی از حملات احتمالی جمهوری اسلامی ایران سر کنند.

به عبارتی دیگر، سایه انتقام ایران در آسمان سرزمین‌های اشغالی قرار گرفته است. در این میان، مقامات امریکایی از جمله جو بایدن به‌عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، بر حمایت امریکا از اسرائیل در جنگ و رویارویی احتمالی با ایران تأکید کرده‌اند. جو بایدن، روز جمعه هفته گذشته در جمع خبرنگاران گفت: «ما به دفاع از اسرائیل کمک خواهیم کرد و ایران موفق نخواهد شد.»

اغلب مقامات امریکایی وابسته به جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها نیز نظری همچون بایدن دارند. چرا که اساساً حمایت، دفاع و پشتیبانی نظامی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی، تکلیفی است که در طول دهه‌های اخیر برای سیاستمداران امریکایی تعریف شده و محل اتفاق نظر دو حزب جموری‌خواه و دموکرات است. با این حال به نظر می‌رسد برخلاف اقدامات و اظهارات مقامات امریکایی که تأمین منافع اسرائیل را دنبال می‌کنند، جامعه این کشور نظر دیگری دارد.

در روزهای اخیر و با توجه به اظهارات بایدن مبنی بر لزوم حمایت و دفاع نظامی از رژیم صهیونیستی، پشتیبانی یا عدم پشتیبانی امریکا از اسرائیل به محل رویارویی مردم و سیاستمداران ایالات متحده تبدیل شده که اخیراً در واکنش‌ کاربران امریکایی به توئیت تام کاتن به نمایش گذاشته شد.

تام کاتن سناتور جمهوری خواه در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اسرائیل در معرض خطر حمله قریب الوقوع ایران است. بایدن باید فوراً به جمهوری اسلامی هشدار دهد که ایالات متحده تا پای جان از اسرائیل حمایت خواهد کرد و انتقام مشترک امریکا و اسرائیل برای هر حمله‌ای، سریع و ویرانگر خواهد بود.»

این لفاظی کاتن علیه ایران و اظهارات او مبنی بر حمایت بی‌دریغ امریکا از اسرائیل واکنش گسترده و البته منفی کاربران امریکایی شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت.

یکی از کاربران در واکنش به اظهارات تام کاتن نوشت: چرا امریکا باید از اسرائیل حمایت کند؟ اسرائیل تاکنون برای ایالات متحده چه کرده است؟

یکی دیگر از شهروندان امریکایی با انتقاد از حمایت‌های همه جانبه ایالات متحده از رژیم صهیونیستی نوشت: جنگ برای دفاع از اسرائیل مشکل ما نیست. اسرائیل اقداماتی انجام داده که اعلان جنگ علیه ملت دیگری بوده است. وظیفه ما حفاظت از آنها نیست.
کاربر دیگری نیز با اشاره به حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق؛ پاسخ احتمالی کشورمان به جنایت رژیم صهیونیستی را «تلافی» خوانده و از حمله خواندن آن توسط کاتن انتقاد کرد.

همچنین یکی از شهروندان امریکا از سناتور جمهوری‌خواه این کشور پرسید: می‌توانید توضیح دهید که چرا به نفع امریکاست که بچه‌هایمان را برای دفاع از اسرائیل که به اندازه نیوجرسی است بفرستیم؟ اسرائیل هزاران مایل دورتر است و هیچ سود استراتژیکی برای ما ندارد.
برخی دیگر از کاربران امریکایی شبکه اجتماعی ایکس نیز با اشاره به حمله تروریستی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق نوشتند: اگر کشور دیگری سفارت امریکا را بمباران کند، ایالات متحده چه واکنشی نشان خواهد داد که حالا از ایران می‌خواهد حمله اسرائیل را بدون پاسخ بگذارد؟

امریکایی‌ها همچنین نوشتند: اسرائیل به سفارت ایران حمله کرد که این یک اقدام جنگی تهاجمی است. اسرائیل در تلاش است امریکا را به جنگ با ایران بکشاند، کاتن برای اسرائیل کار می‌کند نه امریکا.

از نظر شهروندان امریکا، این اسرائیل بود که با جنایت اخیر خود ایران را عصبانی کرده و سزاوار هر پاسخی از سوی ایران است.

«چرا شهروندان امریکا باید برای اسرائیل بمیرند؟» و «اگر اسرائیل حق دفاع از خودش را دارد، چرا ایران این حق را ندارد؟» نیز از جمله سؤالاتی بود که کاربران امریکایی شبکه اجتماعی ایکس از تام کاتن و دیگر مقامات ایالات متحده پرسیده‌اند.

به نظر می‌رسد به رغم سال‌ها حمایت‌های همه جانبه و پشتیبانی‌های دولت‌های امریکایی از رژیم صهیونیستی، مردم این کشور درباره چگونگی روابط با سرزمین‌های اشغالی به درجه‌ قابل قبولی از عقلانیت و منطق رسیده‌اند.

برخلاف سیاستمداران که به دنبال تأمین منافع رژیم صهیونیستی و جنگ افروزی در منطقه هستند، جامعه امریکا خواستار کاهش و حتی عدم پشتیبانی ایالات متحده از سرزمین‌های اشغالی، برای جلوگیری از کشته شدن سربازان امریکایی است.

شهروندان امریکا معتقدند در صورت بروز هرگونه جنگی میان ایران و رژیم صهیونیستی، دخالت امریکا به نفع اسرائیل، به ضرر این کشور تمام خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع
حادثه در ایستگاه راه‌آهن اهواز/ ۴ نفر مصدوم شدند
واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد
اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب +عکس
جزییاتی جدید از پرونده بابک زنجانی
بسته ویژه اینترنت رایگان برای معلمان
واکنش رهبرانقلاب به خیزش دانشجویی در جهان +فیلم
یحیی گل‌محمدی رفت تا فصل بعد؟
رهبر انقلاب: الگوهای جامعه معلمین باید به‌ عنوان قهرمان معرفی شوند +فیلم
۷ جاذبه دیدنی که شما را به سبزوار می‌کشاند
تنها مرکز چاپ نمایشگاهی در تهران
۵ جراح بینی برتر شهر مشهد در سال ۱۴۰۳
دیدار معلمان با رهبر انقلاب +عکس
اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
واکنش وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top