تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/01/27 - 20:47
کد خبر: 501582

امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود

امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود

وزیر امور خارجه، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را نقض آشکار حقوق بین‌الملل از جمله کنوانسیون وین دانست و گفت: پاسخ ایران به آن اقدام، هم لازم و هم مشروع بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه عصر امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارشی از آخرین تحولات روابط خارجی کشورمان به ویژه در موضوع پاسخ جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی در دمشق ارائه داد و به سؤالات نمایندگان هم پاسخ گفت.

وزیر امور خارجه، حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را نقض آشکار حقوق بین‌الملل و از جمله کنوانسیون وین دانست و گفت: پاسخ ایران به اقدام صهیونیست‌ها هم لازم و هم مشروع بود و در دو هفته گذشته با یک هماهنگی هم در زمینه بین‌‎المللی و هم نظامی، این موضوع دنبال شد.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه لازم بود شورای امنیت سازمان ملل اقدام صهیونیست‌ها را محکوم کند، خاطرنشان کرد: آمریکا، انگلیس و فرانسه با هدف کمک به رژیم صهیونیستی با زیرپا گذاشتن قواعد بین‌المللی، مانع صدور بیانیه محکومیت شورای امنیت شدند. هرچند بسیاری از کشورها در منطقه و خارج منطقه مستقلا این تجاوز صهیونیست‌ها را تقبیح کردند.

وزیر امور خارجه، پاسخ نظامی ایران در ۲۶ فروردین را در چارچوب ماده ۵۱ منشور ملل متحد، اقدامی پذیرفته شده، مشروع و متناسب خواند و اظهار کرد: جمهوری اسلامی از بخشی از توانمندی بالای موشکی و پهپادی خود در این عملیات بهره گرفت و علی‌رغم اینکه رژیم صهیونیستی و متحدانش تمام توان پدافندی‌شان را در مقابله با عملیات وعده صادق به کار گرفتند، موشک‌های ایرانی به دو پایگاهی که صهیونیست‌ها عملیات دشمن مورد استفاده قرار داده بودند، ضربه اساسی وارد کردند.

امیرعبداللهیان گفت: انجام این عملیات با استقبال مردم کشورهای منطقه، به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین مواجه شد.

همچنین پیام‌ها و تماس‌های متعددی که مقامات خارجی دریافت می‌کنیم، ضعف رژیم صهیونیستی است. ما خواستار توسعه تنش در منطقه نیستیم، اما اگر با تعدی صهیونیست‌ها مواجه شویم، قوی‌تر و گسترده‌تر پاسخ خواهیم داد.

در این جلسه، نمایندگان ضمن تجلیل از اقدام مؤثر نیروهای مسلح کشورمان در تنبیه رژیم صهیونیستی، از هماهنگی اثربخش میدان و دیپلماسی در تأمین امنیت ملی تقدیر کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top