تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/01/28 - 20:50
کد خبر: 501698

امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود

امیرعبداللهیان خطاب به همتای ژاپنی: پاسخ نظامی به رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود

وزیر امور خارجه امشب در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ژاپنی گفت: پاسخ نظامی به حمله رژیم اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی این رژیم، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه امشب (سه‌شنبه) ۲۸ فروردین در تماس تلفنی با  خانم یوکو کامیکاوا‌ وزیر امور خارجه ژاپن و رئیس اجلاس گروه هفت، در خصوص موضع ایران درباره اقدام اخیر دفاع مشروع نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی، همچنین ضرورت ایجاد آتش بس فوری در غزه و اهمیت امنیت دریانوردی در منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. 
امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی ایران در چارچوب دفاع مشروع و هشدار و‌ پاسخ تنبیهی به حمله گستاخانه رژیم اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، تأکید کرد: اقدام نظامی ایران بسیار دقیق و حساب شده علیه پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی مبدأ حمله به مکان دیپلماتیک ایران در دمشق بود.
 وی با تأکید بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران در مسیر کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل صرفاً عملیاتی محدود و حداقلی بود و در صورت ارتکاب هرگونه اقدام ماجراجویانه بعدی از سوی رژیم اسرائیل، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به نقش مهم ژاپن به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت و گروه هفت اظهار داشت: ریشه اصلی بحران در منطقه به جنگ غزه برمی‌گردد و ایران تلاش‌های دیپلماتیک خود را به منظور ایجاد یک آتش بس پایدار ادامه خواهد داد و از ژاپن و اعضای گروه هفت همین انتظار را دارد.

* حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است

خانم یوکو کامیکاوا وزیر امور خارجه ژاپن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در غزه و گسترش دامنه درگیری‌ها در منطقه، بر اهمیت ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، تداوم رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای چندجانبه و دوجانبه در جهت توقف فوری جنگ و بازگشت صلح و ثبات به منطقه تاکید کرد.

خانم کامیکاوا با یادآوری موضع صریح کشورش در محکومیت حمله به سفارت ایران در دمشق اظهار داشت: ژاپن معتقد است که حمله به اماکن دیپلماتیک غیرقابل پذیرش است. 
وی همچنین بر اهمیت جلوگیری از تشدید و گسترش تنش و درگیری در منطقه برای ژاپن و لزوم خویشتنداری حداکثری همه طرفً‌ها تأکید و خاطرنشان کرد که نسبت به تبعات تشدید تنش و درگیری بر ثبات و امنیت منطقه و در معرض تهدید قرار گرفتن امنیت دریانوردی به همه طرف‌ها توجه داده‌ایم. 
 
وزرای امور خارجه ایران و ژاپن همچنین ضمن ابراز امیدواری نسبت به گسترش مناسبات دوجانبه، بر تداوم رایزنی‌ها و گفت‌وگوها در جهت ایجاد آرامش، صلح و ثبات در منطقه تأکید کردند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top