تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/01/29 - 22:02
کد خبر: 501846

بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

یکی از روش‌های پرطرفدار که امروز در این مقاله قصد معرفی و نحوه انجام آن را داریم روش‌ بلیچینگ است. درواقع می‌توانیم بیان کنیم، بلیچینگ یکی از پرطرفدارترین روش‌های سفید کردن دندان‌ها است که در مراکز دندانپزشکی انجام می‌شود. برای آگاهی از نحوه انجام بلیچینگ ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همه‌ی ما دوست داریم که دندان‌های سالم و تمیز داشته باشیم، زیرا اولین عضوی که به هنگام لبخند زدن و یا صحبت کردن با دیگران به چشم می‌خورد دندان‌ها هستند. همیشه داشتن دندان‌هایی تمیز و سفید باعث افزایش حس اعتماد به نفس می‌شود. امروزه نیز روش‌های درمانی مختلفی وجود دارند که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانید دندان‌هایی سفید داشته باشید.

یکی از روش‌های پرطرفدار که امروز در این مقاله قصد معرفی و نحوه انجام آن را داریم روش‌ بلیچینگ است. درواقع می‌توانیم بیان کنیم، بلیچینگ یکی از پرطرفدارترین روش‌های سفید کردن دندان‌ها است که در مراکز دندانپزشکی انجام می‌شود. برای آگاهی از نحوه انجام بلیچینگ ما را در ادامه مطلب همراهی کنید.

همچنین لازم به ذکر است اگر شما هم خواهان دند‌هایی سفید هستید و قصد دارید که این روش را امتحان کنید، حواستان باشد که حتما مرکزی معتبر را جهت این کار انتخاب کنید. برای مثال اگر در مشهد ساکن هستید و به دنبال یک مرکز معتبر دندانپزشکی می‌گردید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آنکه بتوانید معتبرترین کلینیک دندانپزشکی مشهد را انتخاب کنید، سری به فضای وب بزنید.

با انجام این کار می‌توانید وارد وب‌سایت‌های مختلفی که برایتان نمایش داده می‌شود شوید و قسمت نظرات کاربران آن ها را به خوبی مطالعه کنید. از این طریق می‌توانید اطلاعات خوبی درباره نحوه کیفیت و همچنین  میزان اعتبار مجموعه مورد نظر بدست آورید. درنهایت می‌توانید به دلخواه خود تصمیم بگیرید که به کدام مرکز دندانپزشکی مراجعه کنید.

بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بلیچینگ چیست؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم روش بلیچینگ را برایتان بیشتر معرفی کنیم. درواقع بلیچینگ یک روش برای سفید کردن دندان‌ها به شمار می‌رود. امروزه این روش طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده و به همین دلیل می‌توانیم بیان کنیم، پرطرفدارترین روش سفید کردن دندان‌ها نیز به شمار می‌رود. در این روش برای سفید کردن دندان، از ژل یا محلول استفاده می‌کنند.

ژل و یا محلول مورد استفاده، از پروکسید تهیه شده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید شما می‌توانید این روش را در منزل هم انجام دهید. شما برای انجام این کار در منزل، به محلول و یا ژلی که بر پایه پروکسید است احتیاج دارید. باتوجه به اینکه انجام این روش به صورت خانگی هم امکان پذیر است ولی بهتر است هر کاری زیر نظر متخصصین مربوط به آن حوزه انجام پذیرد.

همانطور که بیان کردیم در کلینیک‌های دندانپزشکی از محلول پراکسید استفاده می‌کنند. البته غلظت‌ ماده‌ای که استفاده می‌شود برای دندان‌های افراد مختلف متفاوت است.  پروکسید این توانایی را دارد که لکه‌های دندن‌های شما را کاملا از بین برده و آن را سفید کند و درخشان کند. همانطور که بیان کردیم این کار، کاری تخصصی است و بهتر است حتما زیر نظر متخصصین این حوزه انجام شود.

برای این کار شما باید به مراکز دندانپزشکی معتبر مراجعه کنید. اگر در اصفهان ساکن هستید و قصد استفاده از خدمات کلینیک دندانپزکشی اصفهان را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم سری به فضای وب بزنید. با انجام این کار می‌توانید لیستی از مراکز دندانپزشکی معتبر را در اختیار داشته و درنهایت به دلخواه خود از خدمات یکی ز مراکز موجود استفاده کنید.

قبل از بلیچینگ چه کاری انجام می‌دهند؟

تا به اینجا تلاش کردیم شما را با یکی از موثرترین و پرکاربردترین روش سفید کردن دندان آشنا کنیم. همچنین لازم به ذکر است که قبل از انجام روش بلیچینگ ابتدا باید دهان را برای این روش درمانی آماده کنند. برای آماده کردن دهان، باید ابتدا توسط دندانپزشک تعداد دندان‌های پوسیده افراد مشخص شود. سپس باید فرایند ترمیم برای دندن‌ها انجام پذیرد. بعد از انجام ترمیم می‌توان بلیچینگ را آغاز کرد. همچنین لازم به ذکر است که روش بلیچینگ بر روی پرکردگی‌ها، روکش دندان، لمینیت دندان و نواحی زرد ریشه که ناشی از تحلیل لثه‌ هستند تاثیری نمی‌گذارد.

به چه علت رنگ دندان‌ها تغییر می‌کند؟

دندان به طور کلی دارای دو بخش است. بخش اول مینای دندان و بخش دوم عاج دندان نام دارد. درواقع مینای دندان روی قسمت عاج دندان قرار گرفته و آن را به طور کامل پوشانده است. همین باعث شده که دندان‌ها سفید و شفاف به نظر برسند. البته ضخامت مینا در بعضی از افراد بیشتر است. به همین دلیل این افراد دارای دندان‌های شفاف‌تری نسبت به سایر افراد هستند. ولی با گذشت زمان به علت ساییدگی مینا، شکست نور کمتر شده و عاج دندان نمایان‌تر می‌شود. همچنین بعضی رنگدانه‌ها نیز می‌توانند به داخل مینا نفوذ کنند و با کریستال‌های مینایی باند شوند. همین یکی از علت‌هایی است که باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود. در برخی از موارد نیز رنگدانه‌ها به علت اینکه روی سطح مینا رسوب می‌کنند، باعث می‌شوند که لکه‌های سیاه و قهوه‌ای روی سطح دندان ایجاد شود. نمونه‌هایی از این رنگدانه‌ها عبارتند از:

  • استفاده زیاد از نوشیدنیی‎هایی مانند قهوه و چای
  • سیگار کشیدن
  • رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان
  • افزایش سن

بعد از انجام بلیچینگ چگونه از آن مراقبت کنیم؟

بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بعد از انکه روش درمانی بلیچینگ را انجام دادید باید حواستان باشد تا نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید اثر این روش درمانی را طولانی مدت کنید.

  • برای آنکه سفیدی و شفافیت دندن‌هایتان بعد از بلیچینگ حفظ شود، بهتر است حتما روزی حداقل یکبار دندنا‌های خود را مسواک بزنید. همچنین باید حداقل روزانه از نخ دندان استفاده کنید.
  • بهتر است با استفاده از یک دهان‌ شویه مناسب، حداقل هفته‌ای یکبار دهان خود را شست و شو دهید.
  • شما می‌توانید با استفاده از خمیر دندان‌های سفید کننده، حداقل یکبار و حداکثر هفته‌ای دوبار دندان‌هایتان را مسواک کنید.
  • بهتر است از خوردن نوشیدنی‌هایی مانند قهوه، چای، سس‌های تیره ماند سس سویا، سس کچاپ و یا همچنین سس شکلات پرهیز کنید.

بلیچینگ تا چه میزان دندان‌ها را سفید می‌کند؟

هرچه قدر درصد پروکسیدی که استفاده می‌کنند بیشتر باشد، می‌تواند دندان‌های شما را به میزان بیشتری نیز سفید و درخشان کند. همچنین هر چه قدر مواد برای مدت بیشتری با دندان‌هایتان در تماس باشند، می‌توانند دندان‌ها را سفیدتر کنند. البته باید بیان کنیم اگر غلظت و درصد پروکسیدی که استفاده می‌شود، بالاتر باشد باید حتما برای مدتیی کوتاه روی دندان‌ها قرار گیرد، زیرا هر چقدر ماده سفید کننده مدت طولانی‌تری روی دندان‌هایتان باقی بماند، باعث می‌شود که دندان‌هایتان بیشتر آب خود را از دست دهند.

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم شما را با روش بلیچینگ بیشتر آشنا کرده و توضیحاتی نیز در این باره برای شما بیان کنیم. در آخر امیدواریم آنچه بیان کردیم برای شما مفید بود و از آن استفاده کرده باشید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top