تاریخ انتشار: شنبه 1403/02/01 - 10:02
کد خبر: 502030

تفکیک بخش تغذیه و خوابگاه از دانشگاه‌ها

تفکیک بخش تغذیه و خوابگاه از دانشگاه‌ها

رییس سازمان امور دانشجویان از طرح این سازمان برای منفک شدن بخش رفاهی وخدمات دانشجویی از دانشگاه ها و واگذاری آن به سازمان امور دانشجویان خبرداد وگفت: البته این مباحث هنوز در مرحله بررسی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هاشم داداش پور با اشاره به طرح تحول ساختاری درسازمان امور دانشجویان گفت: گاهی اوقات سازمان‌ها نیاز پیدا می‌کنند تا برای حفظ کارآمدی و تقویت فرهنگ سازمانی خود، تغییر و تحولی عمیق در خودشان ایجاد کنند و هدف از آن می‌تواند دستیابی به مزیت رقابتی، مقابله با یک چالش مهم و یا تضمین آینده سازمان باشد.

وی ادامه داد: تحول سازمانی می‌تواند به نیروی انسانی سازمان برای تغییر انرژی ببخشد و باعث افزایش کارآمدی و افزایش بهره وری سازمان نیز بشود. بنابراین می‌توان مهم‌ترین قدم برای دستیابی به تحول سازمانی را شناخت تغییراتی دانست که نیاز و ضرورت سازمانی ایجاب می‌کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه به ضرورت پاسخ‌گویی به موقع سازمان‌ها به ذی نفعان و ارباب رجوع‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: آنچه به واقع باعث ایجاد ارزش برای مشتریان هر سازمان می‌شود فرایندهای آن است. در چنین فضایی، مدیریت فرایندها به کمک سازمان‌ها می‌آید.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: سازمان امور دانشجویان نیز در همین راستا با تشکیل کار گروهی متشکل از مجربان این عرصه و حوزه یک تحول ساختاری را کلید زده و پشت این ساختار یک تحول اندیشه‌ای وجود دارد، در واقع تحولی که بتواند نیازهای اصلی و اساسی سازمان را پیاده سازی نماید.

معاون وزیر علوم موضوع مربوط به تغذیه، خوابگاه و نظیر این‌ها را یادآور شد و افزود: در این حوزه‌ها نیازمند یک تحول ساختاری هستیم و اکنون یک بحثی در حوزه سازمان امور دانشجویان وجود دارد که آیا ساختار سازمانی سازمان امور دانشجویان امتداد استانی پیدا کند یا خیر؟

وی ادامه داد: بحث ما این است که آیا می‌توانیم به نمایندگی از دانشگاه‌ها بخش رفاهی و خدمات دانشجویی را منفک کنیم و دانشگاه‌ها به سمت آموزش و پژوهش حرکت کنند و سازمان امور دانشجویان به نمایندگی از مراکز آموزش عالی متولی امور رفاهی و خدمات دانشجویی شود تا دانشگاه‌ها درگیر بحث تغذیه، خوابگاه و نظیر اینها نشوند و به امور اصلی خودشان بپردازند.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه گفت: البته این بحث در الگوی مصوب هیأت دولت قرار می‌گیرد، اما این‌که آیا این اتفاق رخ دهد یا نه موضوعی است که حاکمیت باید تصمیم بگیرد و به نتیجه برسد که آیا دانشگاه‌ها با شرایط موجود حرکت خودشان را تداوم بخشند و یا این که این یک تحول ساختاری رخ دهد و بخش تغذیه، خوابگاه و نظایر آن جدا شوند و از طریق ساختار جداگانه ای در ذیل سازمان امور دانشجویان عمل کنند.

داداش پور افزود: اگر این اتفاق رخ دهد در این صورت دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری هایی را که در خوابگاه، آشپزخانه و نظیر اینها انجام می‌دادند، از این پس حالت اقتصادی پیدا می‌کند و چالش مربوط به مدیریت هزینه که مدیریت‌های دانشگاه‌ها را در این دو سال اخیر به شدت گرفتار ساخته بود، رفع شده و پس از آن تنش‌های رفاهی به دانشگاه‌ها تحمیل نشود.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: وقتی در بحث تغذیه هزینه‌ها را دانشگاه‌ها بررسی کردیم، مشخص شد که دانشگاه‌ها متفاوت عمل می‌کنند و گاهی در این زمینه برخی دانشگاه‌ها هزینه‌های بیشتری صرف می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده این نکته بود که مدیریت منابع و هزینه‌ها در این بخش باید به درستی بررسی و صورت پذیرد.

وی افزود: البته این مباحث هنوز در مرحله مطالعه و بررسی است. در این خصوص اگر به خروجی مشخصی برسیم قاعدتاً باید با دستگاه‌های دیگر نیز همکاری و تعامل کنیم تا به نتیجه بهتری برسیم و دستاوردهای مثبت و خوبی برای مجموعه آموزش عالی بهمراه داشته باشد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
اقدام ویژه وزارت علوم برای جذب دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
اعلام آمادگی دانشگاه علامه برای آموزش زبان فارسی و بورسیه دانشجویان آمریکایی اخراجی حامی فلسطین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top